Toon posts:

[screen] tabs komen niet door in jed (emacs)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in een screen sessie zit (via putty in dit geval), en vanuit daar de emacs editor Jed open, blijkt dat de Tab toets niets doet.
Zonder screen sessie werkt de tab toets in Jed wel.

Ik heb veel kunnen vinden over tabs in jed, maar nog geen oplossing hiervoor.
En zoeken op "screen" al dan niet icm andere woorden levert al helemaal niets op, gezien screen zo'n vervelende naam is om op te zoeken.. :/

Verwijderd

Topicstarter
Schopje.. :+

Ik dacht dus eerst dat het ligt aan reservering van bep. toetsen door Screen, maar tab completion e.d. werkt wel.. :?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

is de TERM-variabele onder screen niet anders :? En snapt jed die terminal niet?
Misschien expliciet export TERM=vt100 oid voor je jed start, wellicht dat het wel werkt.

Then again, zo'n TERM-variabele wordt niet voor niets gezet :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
kenneth schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:41:
is de TERM-variabele onder screen niet anders :? En snapt jed die terminal niet?
Misschien expliciet export TERM=vt100 oid voor je jed start, wellicht dat het wel werkt.

Then again, zo'n TERM-variabele wordt niet voor niets gezet :P
Hole-in-one! Schot in de roos!
Dat was het inderdaad dus :*)

De Term stond op "screen"
nu even achterhalen wat de term var normaal is, want nu mis ik weer wat kleurtjes :+

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

:7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.