SPDIF regelen met Master Volume

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Ik heb een p4p800 moederbord met een coaxiale digitale uitgang. Nu heb ik deze op mijn versterker aangesloten (5.1 setje) maar ik heb ook mijn 4.1 pcspeakers op de analoge uitgang zitten.

Als ik op mijn toetsenbord (logitech diNovo) nu het volume regel dan heeft dit helemaal geen invloed om de digitale uitgang. Kan ik dit op de 1 of andere manier aan elkaar koppelen zodat ik het volume van beide signalen kan regelen?

Verwijderd

als je via bureau accessoires naar entertainment gaat kan je voor (een uitgebreide) volume regeling kiezen, en als je daar het volume bij "wave" harder of zachter zet gaan wel allebei de uitgangen mee. :)

misschien heb je daar wat aan ;)

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Dit probleem heb ik ook en heb, tot heden, daar geen oplossing voor kunnen vinden. Helaas :(

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

De SPDIF uitgang moet je als een soort lijn uitgang zien, daar kun je qua volume niks aan veranderen en dat moet ook zo blijven :)
Wat je wel kan veranderen is het volume voordat het naar de SPDIF uitgang gaat. Je kan dit dus inderdaad met de wave slider ondervangen. Moet je wel niet schrikken als er ineens een midi-file oid. op 100% door je kamer schalt :+

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
ghehe, ja af en toe heb ik dat nu ook met skype als ik lekker hard muziek aan het luisteren ben. Trrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiinggggg (ai)

Maargoed, vrij weinig aan te doen dus helaas. Jammer

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik weet dat het een beetje laat is, maar ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb een Terratec 7.1 PCI (met Dolby Digital Live) en laat uiteraard mijn geluid via mijn SPDIF-Out lopen. Nou werk ik met Windows Media Center, en de volume control daarbinnen past mijn Master Volume alleen aan. Dat heeft geen invloed op mijn volume via mijn SPDIF.

Ik heb wel een handige workaround gevonden.

http://www.autohotkey.com/ Autohotkey. En daarbij dit scriptje :

Volume_Up::
SoundSet, +2
SoundSet, +2, wave
return

Volume_Down::
SoundSet, -2
SoundSet, -2, wave
return

Volume_Mute::
SoundSet, +1, , mute
SoundSet, +1,wave , mute
return

Ik controlleer hiermee mijn Master volume, EN mijn Wave volume. Het is uiteraard ook mogelijk om hier meerdere volume's bij te zetten, of wat te tweaken in dit scriptje, maar dit voldoet voor mij (Denk aan MIDI volume muten en zachter zetten).

Ook de key's zijn natuurlijk te veranderen, ik verander nu op de hotkey's volume_up en volume_down die te vinden zijn op mijn multimediakeyboard EN op mijn afstandsbediening.

Hopelijk is dit een oplossing voor een het steeds groter groeiende aantal mensen dat SPDIF gebruikt.
Pagina: 1