[2k adv. server] logon script??

Pagina: 1
Acties:

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55
Weet niet of dit onderwerp hier goed staat:/

Ik was aan het kloten met een windows 2000 advanced server, ik heb een domein aangemaakt en heb users aangemaakt, dit werkt allemaal foutloos.

Nu wil ik dus hebben dat als een user inlogt dat er gelogt wordt op welke datum, tijd hij/zij aanmeld, afmeld en de totale tijd in een schema komen te staan.

Na ge-google en een zoektocht op tw ben ik nog niet veel verder gekomen dan een WSH (Windows Scripting Host) om daar het script in te schrijven, echter heb ik hier weinig verstand van en vraag ik jullie hoe ik hier uit kan komen. Of kunnen jullie me vertellen waar ik het beste op kan zoeken zodat er wat meer informatie omhoog komt over het WSH gebeuren...

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Hier staat uitgebreid dingen uitgelegd over scripting.

http://www.win2kwereld.nl/Main/guiwin2k/scripting/

Maar voor datum, domein enzo bestaan allemaal standaard variabele.

Een beetje systeembeheerder kan toch wel een simpel login script schrijven imho..

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• the-edge
AdrianP schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:10:
Een beetje systeembeheerder kan toch wel een simpel login script schrijven imho..
Voor windows 2000 server installeren hoef je geen systeembeheerder te zijn imo.. nu wil ik er wat meer uithalen als erin zit, volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn als dat het lijkt..

btw;
deze link is down.. :(

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kijk eens naar kickstart zou ik zeggen, nog gratis ook. Maar verder is dit wel een beetje een kwestie van tutorials lezen, voorbeelden bekijjken etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Bekijk deze eens... zit een hoop in:

http://www.win2kwereld.nl...cripts/loginscripts.shtml

btw, het is kixstart ;)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

the-edge schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:07:
Na ge-google en een zoektocht op tw ben ik nog niet veel verder gekomen dan een WSH (Windows Scripting Host) om daar het script in te schrijven, echter heb ik hier weinig verstand van en vraag ik jullie hoe ik hier uit kan komen. Of kunnen jullie me vertellen waar ik het beste op kan zoeken zodat er wat meer informatie omhoog komt over het WSH gebeuren...
Wat bedoel je precies? Als je wilt weten wanneer mensen aan en uitloggen zal je dit inderdaad moeten oplossen via een script of via auditting :)

• the-edge
elevator schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:43:
[...]

Wat bedoel je precies? Als je wilt weten wanneer mensen aan en uitloggen zal je dit inderdaad moeten oplossen via een script of via auditting :)
Wat ik concreet wil is:

- In een bestand kunnen lezen wanneer een user zich aanmeld (met username) op welke dag hij dat doet, op welk tijdstip hij op die dag afmeld en de totale uren per dag.

@AdrianP ; thx zal eens kijken ! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door the-edge op 09-06-2005 11:46 ]

Pagina: 1