Toon posts:

dvd en tv-out (gforce mx) question

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even een vraagje hierover...
keb dus een dvd spelertje en een mx-je...
leuk, op de tv-out, films kijken.
maar het beeld hapert...niet 100% soepel.
en dan is mijn vraag :

komt dat alleen omdat ik softwarematig afspeel? dus dat het met een dxr2 of 3 kaartje wel "perfect" loopt?

systeem : tbird 700, asusv7100 en 128 mb

oja...en "vlekjes" in de film...die je ook bij divx-jes hebt, heb ik ook last van...komt dat allemaal door die mx??

greetz

Verwijderd

Hoogstwaarschijnlijk niet!

De DVD softwarematige speler doet het beter dan de tot og toe Hardwarematigesopelers, dit heeft te maken met de Grafischekaart MX, die stuurt het DVD beeld direct naar de Monitor.
Een Hardwarematige kaart wordt eroverheen gelayerd(gelaagd), dus dan heb je minder kwaliteit.

Op TV out, ben je afhankelijk van je TV-Encoder die op de MX zit, ik heb op mijn MSI816 een Super-Video out dmv een Conexant Bt 969 Encoder die geeft het beste output beeld naar de TV(ook de Leadtek serie heeft die!)

http://www.HardwareXpo.net/816.html

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:47
Dat je met een hardwarematige kaart minder kwaliteit hebt vind ik onzin.
M'n Hollywood+ levert echt perfecte beelden, als je hem juist instelt merk je totaal niets van de "layer".

Het enige nadeel van een hardwarematige kaart is dat je er alleen mpeg (1 en 2) mee af kunt spelen. Voor divx is 'ie onbruikbaar.
Je hebt er dus niets aan voor een betere afspeelkwaliteit van divx, want die maken geen gebruik van een kaart.