[Google] Javscript m.b.t. frames

Pagina: 1
Acties:

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er is een pagina met frames, alles werd netjes door google geindexeerd alleen wanneer je dus op een frame pagina uitkwam vanuit google stond de frameset er niet omheen.
Nu heb ik het volgende script in de pagina geplaatst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> 
 <!-- 
   if (parent.frames.length == 0) 
   { 
   location.href = "index.asp?file=pagina%2Easp%3Fpid%3D8";
   } 
 // --> 
 </SCRIPT>

Echter nu is mijn vraag, gaat de googlebot deze link niet ook volgen aangezien parent.frames.length == 0 waarschijnlijk zo zal zijn. M.a.w. kan het zo zijn dat google de hele pagina niet meer indexeert omdat hij steeds weer op de eerste pagina uitkomt?
Wie kan mij hier meer info over verschaffen? Heb al ge-googled (ook google FAQ) maar kom steeds bij bovenstaand script uit maar niet wat de consequenties zijn voor zoekmachines.
Alvast bedankt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij doet Google-Bot niet aan 't parsen van Javascript, dussuh :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Google doet vrij weinig met JS :)

Wellicht dat ze die verwijzing herkennen en opslaan (to-Spider bijvoorbeeld), maar dat zou je kunnen vragen (per email).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 19:39
Ik weet zeker dat dit script geen invloed zal hebben op je Google zoekresultaten.

• Tommel
  • Niet online
Bedankt voor de reacties tot zover, echter ik moet het zeker weten het is namelijk voor een klant en anders moet dit script eruit maar dat is eigenlijk ook niet gewenst.
Wij heeft er dus een link naar b.v. een website / document waar dit wordt bevestigd.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tommel schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:42:
Bedankt voor de reacties tot zover, echter ik moet het zeker weten het is namelijk voor een klant en anders moet dit script eruit maar dat is eigenlijk ook niet gewenst.
Wij heeft er dus een link naar b.v. een website / document waar dit wordt bevestigd.
Als je het perse bevestigd wilt hebben, nogmaals: mail google :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tommel schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:42:
Trust me, Google doet niks met Javascript. Zou een mooie zijn; gooi een "alert('test');" in je pagina en dan kan er bij Google iemand op OK gaan klikken voor 'ie verder indexeert :?
Google haalt gewoon de HTML plat op, parsed dat en flikkert het in z'n DB's. Daar komt echt geen browser en al helemaal geen JS parser aan te pas.
Wat wel zou kunnen is dat ze url's herkennen in stukjes javascript of dat ze veel voorkomende "cloaking" scripts enzo eruit filteren of niet eens opnemen in de zoekresultaten. Maar otherwise is er gewoon niks aan de hand.

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 09-06-2005 11:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RobIII schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:48:
[...]

Trust me, Google doet niks met Javascript. Zou een mooie zijn; gooi een "alert('test');" in je pagina en dan kan er bij Google iemand op OK gaan klikken voor 'ie verder indexeert :?
Google haalt gewoon de HTML plat op, parsed dat en flikkert het in z'n DB's. Daar komt echt geen browser en al helemaal geen JS parser aan te pas.
Wat wel zou kunnen is dat ze url's herkennen in stukjes javascript of dat ze veel voorkomende "cloaking" scripts enzo eruit filteren of niet eens opnemen in de zoekresultaten. Maar otherwise is er gewoon niks aan de hand.
Ehm, I'm on your side hoor :*

Enige wat ik zeg (wat ik me kan voorstellen) is precies hetzelfde wat jij zegt ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BtM909 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:51:
[...]

Ehm, I'm on your side hoor :*

Enige wat ik zeg (wat ik me kan voorstellen) is precies hetzelfde wat jij zegt ;)
Sorry, postje te laag ge-quote :P Heb het aangepast :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Tommel
  • Niet online
Onderstaande vond ik op http://www.jeroen.com/arc...e_indexeert_nu_ook_extern
Google spammers en javascripts als "doorway"

Javascripts worden door zoekmachine spammers vaak gebruikt om een soort van "smokescreen" op te werpen. Zo kun je door een slim javascript te schrijven een pagina laten redirecten (doorverwijzen) naar een heel ander pagina dan dat in Google getoond wordt. Deze aloude truc wordt ook wel Doorway page genoemd en is een van de oudste vormen van zoekmachine spam.

Al in 1997 maakte ik tijdens een bezoek bij ilse.nl mee dat sites handmatig verwijderd moesten worden vanwege een javascript doorway / redirect. Ongeveer een jaar geleden werd me nog door een medewerker van ilse verteld dat ilse bezig was met het uitbreiden van de zoekmachine ilse met de mogelijkheid om ook javascript te doorzoeken. Zoals het er nu naar uit ziet is Google ilse blijkbaar voor met de nieuwe "bot".
Is mijn script hierop ook niet van toepassing aangezien ik een "location.href =" doe?
Mischien dat google het script zelf wel niet uitvoert maar daardoor wel de pagina aanmerkt als "redirect pagina"?
Pagina: 1