Eerst even een schets:
Ik heb een win2k3 server staan als router/firewall/fileserver.
Daarop heb ik aangesloten via een switch:
2 workstations
1 WLAN switch waarop een derde workstation aangelsoten is.
Nu heb ik een probleem met 1 van de 2 workstations die gewoon op de switch zijn aangesloten
, deze krijgt sinds een tijdje een verkeerd subnetmasker toegewezen waardoor hij een beperkte toegang krijgt op het netwerk.
Hij kan dus geen verbinding maken met andere computers binnen het netwerk en daarmee dus ook geen internet verbinding krijgen die via de router gaat.
Hij hoort op het 255.255.255.0 subnetmasker te zitten maar krijgt 255.255.0.0
Als ik hem een vast IP geef heeft hij geen beperkte toegang meer maar internet is er ook nog niet.
Als ik hem op de WLAN switch aansluit krijgt hij wederom het verkeerde subnetmasker (255.255.0.0)
Hebben jullie enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
De win2k3server is geen domeinserver voor de duidelijkheid.
Ik heb een win2k3 server staan als router/firewall/fileserver.
Daarop heb ik aangesloten via een switch:
2 workstations
1 WLAN switch waarop een derde workstation aangelsoten is.
Nu heb ik een probleem met 1 van de 2 workstations die gewoon op de switch zijn aangesloten
, deze krijgt sinds een tijdje een verkeerd subnetmasker toegewezen waardoor hij een beperkte toegang krijgt op het netwerk.
Hij kan dus geen verbinding maken met andere computers binnen het netwerk en daarmee dus ook geen internet verbinding krijgen die via de router gaat.
Hij hoort op het 255.255.255.0 subnetmasker te zitten maar krijgt 255.255.0.0
Als ik hem een vast IP geef heeft hij geen beperkte toegang meer maar internet is er ook nog niet.
Als ik hem op de WLAN switch aansluit krijgt hij wederom het verkeerde subnetmasker (255.255.0.0)
Hebben jullie enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
De win2k3server is geen domeinserver voor de duidelijkheid.