Toon posts:

Abit NF7 S2G multiplier aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOTters,

Ik heb onlangs een Abit NF7 S2G gekocht, en tot mijn grote verbazing kwam ik erachter dat de Multipier niet in te stellen is in het BIOS, Geen dipswitches of jumpersettings. Ik heb een AMD mobile 2400+ op dit bord draaien, op 200 FSB. Hij geeft 1200 mhz aan, wat inhoud dat de MP op 6 zal staan. Ik heb mijn BIOS geflashed na het laatste BIOS van Abit, maar nogsteeds zit de optie voor de MP er niet in.

Toen ik met mijn BIOS niet verder kwam, dacht ik dan ga ik hem in windows veranderen. Ik ben aan de slag gegaan met tools zoals:

- Clockgen
- CPUMSR

Zodra ik hiermee mijn multiplier aan wil passen, freezed mijn systeem, of krijg ik een bluescreen.

Google, en GOT boden geen antwoord, dus dan maar een topic opnenen :).

Zijn er meerdere mensen met hetzelfde probleem ?? Of heeft iemand hier een oplossing voor ?

Edit: misschien had ik dit topic beter in Die-Hard Overclocking & Cooling kunnen plaatsen ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 10:29 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb zojuist in de online handleiding gekeken. Het staat in hoofdstuk 3-1 beschreven. Al gekeken? :) Moet je wel de CPU operating speed op User Define zetten, zoals uitgelegd in de handleiding.
Edit: misschien had ik dit topic beter in Die-Hard Overclocking & Cooling kunnen plaatsen ??
Je hebt geen probleem met het overclocken, maar met het instellen van de BIOS. Dan zit je hier prima ;)

[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 09-06-2005 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:40:
Ik heb zojuist in de online handleiding gekeken. Het staat in hoofdstuk 3-1 beschreven. Al gekeken? :) Moet je wel de CPU operating speed op User Define zetten, zoals uitgelegd in de handleiding.

[...]
Je hebt geen probleem met het overclocken, maar met het instellen van de BIOS. Dan zit je hier prima ;)
Nouw ik zit op mijn stage en was net de manual aant downe:p internet is zow traag he... mja ik ga even kijke en ik kom erop terug.

Edit:

Ok ik heb het even bekeken, maar je kijkt bij het BIOS van de ABIT NF7 / NF7-S / NF7-M
Als je veder na onder scrolt kom je bij het BIOS van de ABIT NF7-S2G...

Het is nog vroeg ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 10:48 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan is het kennelijk inderdaad niet mogelijk op de NF7-S2 serie 8)7 Helemaal wazig, zeker gezien de reputatie van Abit als de bouwer van overklokmonsters.

Kun je geen "potloodstrepen" trekken?

Bij nader inzien toch maar naar DOC, omdat het geen BIOS-issue meer is. De BIOS schiet hier gewoon tekort, je zult moeten zoeken naar andere manieren om te overclocken. Daarover kunnen ze je in DOC beter antwoord geven.

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 09-06-2005 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:01:
Dan is het kennelijk inderdaad niet mogelijk op de NF7-S2 serie 8)7 Helemaal wazig, zeker gezien de reputatie van Abit als de bouwer van overklokmonsters.

Kun je geen "potloodstrepen" trekken?

Bij nader inzien toch maar naar DOC, omdat het geen BIOS-issue meer is. De BIOS schiet hier gewoon tekort, je zult moeten zoeken naar andere manieren om te overclocken. Daarover kunnen ze je in DOC beter antwoord geven.
Mja ik was niet vanplan mijn proc te gaan modde omdat Abit een crappy BIOS maakt. Ik denk dat ik dan even terug ga na de winkel, en een NF7-2 ga halen / swappen :) Mja ik heb Abit even een mailtje gestuurd kijken wat hun ervan zeggen. Ik post de reactie wel hier :)

Iemand nog sugesties ?

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46
Pinmod... kijk op www.ocinside.de

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Agjah... ik zie ut al.. ze hebben nergens een fatsoendelijk mainbord in de aanbieding... dus dat word modde... is wel goed voor mijn creatieve zelf ontplooiing

• martijn_tje
  • Laatst online: 15:46
Moeilijk is het niet, het is alleen een enorm geprigel. en als je twijfelt of de draadjes wel goed zitten ken je ze er gewoon uit trekken zonder dat je risico's hoeft te nemen. En nog een tip gebruik een pincet met een smalle bek om de draadjes in de gaatjes te priegelen

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
martijn_tje schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:38:
Moeilijk is het niet, het is alleen een enorm geprigel. en als je twijfelt of de draadjes wel goed zitten ken je ze er gewoon uit trekken zonder dat je risico's hoeft te nemen. En nog een tip gebruik een pincet met een smalle bek om de draadjes in de gaatjes te priegelen
Jah ik heb het wel vaker gedaan :) dus dat is het probleem niet. Ik vind het alleen een zware tegenvaller dat Abit zon crap op de markt brengt.... mja ik use dit mobo wel tot er weer iemand in nedereland een Abit nf7 bord kan leveren (de oude versie) want ze zijn gewoon niet te krijgen op het moment.

• Dr Pro
  • Laatst online: 06-02 10:11
Die 'nieuwe' serie NF7 van abit is brak vergeleken met die oude.

er is inderdaad geen mogelijkheid om er mee overteklokken, anders was ik zelf ook al overgestapt, ik heb die NF7-S2G in huis gehad, was voor iemand anders zijn pc.

in die bios heb ik ook geen overclock mogelijkheden gevonden, iig niet zoals op mijn eigen bord (NF7-S rev. 2) eerst dacht ik dat ze de benaming alleen hadden aangepast, maar het is dus een compleet ander bord. Heel jammer is dat :(

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

ook abit brengt budget moederborden op de markt heb ik wel gemerkt met mijn overschkeling van kd7 naar kv7 (kt400 kt600) de kd7 was gewoon vele malen stabieler ik kon gewoon 2.1 volt op mijn tbredje zetten en hij mopperde niet (op luchtkoeling :D) ik scheet overigens wel in mijn broek voor die proc toen had toen nog niet zoveel geld dat ik me er nog een kon veroorloven

draait allebei nog steeds trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door snooze op 09-06-2005 22:10 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de achterkant van mijn mobo gemod. Gesoldeerd op het socket dus. Al dat priegel werk had ik ff geen zin in :). Hij heeft nu een static multiplier van 11.5, en hij post op 2530 mhz. Maar moet eerst een volt mod gaan doen voor vcore..... nu doet hij maar 1.85 volt..... schiet niet echt op. Denk dat ik eens ga proberen hier 2 volt van te maken.

Iemand nog sugesties?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

pinmod...maar das ook priegelen...

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:59:
pinmod...maar das ook priegelen...
ben nu toch al op een soldeerboutSPREE dus dat beetje kan er ook nog wel bij :P
Iemand een goede site ??

Ik heb op http://www.ocinside.de/index_e.html gekeken. Maar zijn die chips een beetje universeel of verschild dit echt een hoop per mainbord ??

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 13:16 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
hmm daarmee verhoog ik mijn vcore niet. Vcore kan ik ook instellen in bios. Maar ik wil echt een weerstandje tusse doen, waardoor hij een vcore van 2 volt krijg (ipv 1.85 max)
Pagina: 1