Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zenderzoeker (om)bouwen - uit oude videorecorder

Pagina: 1
Acties:

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
Hallo, hier een vraag.

Wie heeft er wel eens een compacte zenderzoeker gemaakt uit oude a.v. app.
Ik wil namelijk voor de vakantie een zenderzoeker in elkaar zetten voor m'n
tft-schermpje met cinch - video in mogelijkheden. Echter heeft deze natuurlijk
geen kanalen zoeker.

Ik dacht er zelf aan om een (evt. defecte) videorecorder te kopen bij b.v. een kringloop
winkel en deze uit elkaar te halen en de channel tuner & afstandsbediening te gebruiken.
Maar ik weet niet of je de printplaat en andere benodigheden zoals de adaptor, de antenne aansluitingen en het IR gedeelte zomaar uit elkaar kunt slopen en dan vervolgens weer tot
een (klein) geheel in elkaar te zetten. Misschien dat dit nooit zal werken omdat de printplaat
dan functie's mist ???
Wellicht dat iemand deze truc al eens heeft uitgehaald en voor mij wat tips heeft.

in afwachting van de reactie's. >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Marinus-Roro op 09-06-2005 09:05 . Reden: iets duidelijker ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Hmm, een oude (werkende, maar hoeft niet opnemend) videorecorder kan aangesloten worden op de kabel/antenne tv en spuugt scart uit (en scart kan weer geconverteert worden naar chinch op een simpele manier)... Dus I/O van een videorecorder is:"

I: Antenne signaal
O: Composite Chinch Signaal

Verder kun je dan met de afstandsbediening kiezen voor een zender.

Je zou dus de videorecorder in zn geheel kunnen aansluiten aan je schermpje, maar je kan ook alle "niet-vitale-meuk" eruit slopen en het geheel in een klein kastje bouwen... Aan jouw de keus :)

• Marinus-Roro
Gr0wLiThE schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:02:
een oude (werkende, maar hoeft niet opnemend) videorecorder kan aangesloten worden op de kabel/antenne tv en spuugt scart uit (en scart kan weer geconverteert worden naar chinch op een simpele manier)... Dus I/O van een videorecorder is:"

I: Antenne signaal
O: Composite Chinch Signaal

Verder kun je dan met de afstandsbediening kiezen voor een zender.

Je zou dus de videorecorder in zn geheel kunnen aansluiten aan je schermpje, maar je kan ook alle "niet-vitale-meuk" eruit slopen en het geheel in een klein kastje bouwen... Aan jouw de keus :)
Ja dat is mij duidelijk - alleen vind ik het meeslepen van een hele videorecorder te veel.
Heb wat ruimte / gewicht gebrek, dus daaruit is dit idee geboren.
Wil daarom alleen gebruik maken van het antenne gedeelte en de ruimte van de nieuwe case minimaal terug brengen naar +/- 3/4 van de huidige grote. Maar nogmaals, weet niet of dit zonder problemen te realiseren is?

[ Voor 12% gewijzigd door Marinus-Roro op 09-06-2005 09:14 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Heb het zelf wel 's gedaan met een oude defecte vcr (laadmeganisme stuk)

Hele meganisme eruit gesloopt, vond ie geen probleem, ding was meteen de helft lichter ;)

Was trouwens een (erg) oude philips.

Beste manier om te testen is gewoon vcr halen, openmaken, alle stekkers/kabels naar het meganisme losmaken en dan kijken of ie nog werkt zoals je het wilt.

• Marinus-Roro
SA007 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:13:
Heb het zelf wel 's gedaan met een oude defecte vcr (laadmeganisme stuk)

Hele meganisme eruit gesloopt, vond ie geen probleem, ding was meteen de helft lichter ;)

Was trouwens een (erg) oude philips.

Beste manier om te testen is gewoon vcr halen, openmaken, alle stekkers/kabels naar het meganisme losmaken en dan kijken of ie nog werkt zoals je het wilt.
Nou ik denk dat ik het in ieder geval ga proberen.
Dus nogmaals - als iemand wat gedetaileerde info heeft - dan houd ik mij aanbevolen.
In iedergeval van de week alvast de kamerantenne versterker halen bij de Lidl
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/PT.05_3076/$file/05_3076_s.gif
en in combinatie met de tuner uit de video hoop ik een leuke vakantieset te creeren.

Verwijderd

Mischien een handig linkje (niet als reclame bedoeld) van een elektronica "dump".

Ze hebben losse tv/sat tuners bij Van Dijken Elektronica.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Verwijderd

Perfect mogelijk, al kan je in geval van de nieuwere video's best een picje ofzo erbij nemen.
Zender kiezen doe je namelijk via SCL en SDA lijnen, dus heb je alvast een controller nodig die deze kan aansturen, + een datasheet of dergelijke waarmee je weet wat je moet sturen om wat te bereiken.
IR ontvanger aan de pic, RC5 decodeerprogrammatje erin, en gaan. :)

:+

Geen idee of je de ter beschikking liggende hardware zomaar kan slopen...denk dat het wat afhankelijk is van fabrikant tot fabrikant

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 23:46

ThaHandy

Discovery Channel

denk dat je beter af bent met een zogenoemde TVbox

bijv. deze: Acer AX120
Afbeeldingslocatie: http://www.backoffice.be/picts/I225249.jpg
Video-ingang Tv-ontvanger
S-video-ingang,
composietvideo-ingang,
composietvideo-uitgang
RGB - extern (VGA)

[ Voor 9% gewijzigd door ThaHandy op 09-06-2005 18:23 ]

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Die tuner blikjes waar je het over hebt zijn over het algemeen vrij simpel in gebruik.. je kunt ze voor een prikkie nieuw/gebruikt kopen bij electronica winkels en conrad etc..

Je propt er een antenne kabel in, een 5V voeding en een regelspanning en viola er komt composite video uit.. door de regelspanning te varieren kun je afstemmen op een andere zender..

Los van het feit dat dat wel ff bakken is om het netjes en stabiel te krijgen zit je wel met een ander probleem... Geluid !.. het geluid uit zo'n blikkie halen is een heel ander verhaal.. dat is aanmerkelijk meer werk.. daar heb je wel het e.e.a. aan chipjes voor nodig..

Ik heb zoiets wel eens op de TH in elkaar geflanst met een oscilloscoop als beeldbuis.. werkte best grappig maar je bent ff bezig..

Ik sluit me aan bij de rest, koop een los tunertje of neem digitenne o.i.d.

IP Rocks

Pagina: 1