Toon posts:

PCMCIA 11 MBPS vervangen door 54 MBPS

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een Kobishi WLAN router met hierin een een PCMCIA 801.11B kaart, ik zou deze willen vervangen door een 54MBPS type (801.11G).

Is dat zonder meer mogelijk?

Bij voorbaat dank.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heu, je hebt een router met een PCMCIA kaart erin?

Ik denk dat je bedoelt dat je een router hebt en je hebt een laptop met een PCMCIA kaart erin. Dat vervangen zal vast lukken, je moet alleen nagaan of je router ook het G protocol ondersteunt, anders heb je er nog niets aan.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35
Tropos schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 01:26:
Heu, je hebt een router met een PCMCIA kaart erin?

Ik denk dat je bedoelt dat je een router hebt en je hebt een laptop met een PCMCIA kaart erin. Dat vervangen zal vast lukken, je moet alleen nagaan of je router ook het G protocol ondersteunt, anders heb je er nog niets aan.
Nee, TS bedoelt volgens mij een dat ie een gewone router heeft, en deze router dmv het insteken van een PCMCIA kaartje om kan toveren tot router/ap. (PCMCIA invoegen voegt dus de wireless functionaliteit toe)

er zijn meedere merken die dat hebben/hadden.

Of t kan.. Geen idee. Denk het eigenlijk niet, de firmware enz zal daar niet echt op berekend zijn, je kan bv al niet de snelheid instellen, omdat ie geeneens 54mbit herkent. Daarnaast zal ie waarschijnlijk op chipset-nivo aangestuurd worden, en een 54mbit chipset kan ie niet mee overweg, da's niet de chip die ie verwacht.

Overigens zie ik t nut er ook niet echt van in, een 54Mbit AP/router zijn ook de kosten niet meer, als je die ouwe verkoopt hoef je denk ik een eurotje of 20-30 bij te leggen, en dat ben je ook ongeveer kwijt voor een 54mbit pcmcia krtje waarvan je nieteens weet of t werkt.

Mocht je t toch willen proberen, mail/bel fabrikant eens?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Oh ja, daar had ik dus nog nooit van gehoord.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 05:14
Offtopic:
Senao doet het bijv.ook

In het access point zit een PCMCIA kaart met externe antenne aansluiting en een pigtail kabel die naar de antenne achterop gaat.

Ontopic:
Als je de firmware zou kunnen aanpassen, zou het wel werken denk ik :P

[ Voor 16% gewijzigd door chim0 op 09-06-2005 06:54 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 01:07:
Hallo,

ik heb een Kobishi WLAN router met hierin een een PCMCIA 801.11B kaart, ik zou deze willen vervangen door een 54MBPS type (801.11G).

Is dat zonder meer mogelijk?

Bij voorbaat dank.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zulke vragen stel je maar aan een helpdesk, maar niet hier.
Je geeft totaal niets aan, je hebt (zo te lezen) niet eens het apparaat open gemaakt en/of zelf de moeite genomen het e.e.a uit te zoeken.
Zie ook de FAQ : Algemene gedragsregels (Netiquette)

Tech antwoord : waarschijnlijk niet ; dergelijker apparaten werken met een eigen klein embedded OSje, daar zal echt niet elke driver van andere PCMCIA NIC's in zitten :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.