[HD-silencer/cooler] geleidt silicone warmte?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben van plan om enkele HDD silencers te maken, heb al concrete plannen, bestellingen gedaan voor spulletjes enzo(zal met koperplaat werken) en nog een hoop van die dingen....
er is echter een probleempje: ik wil een optimale geleiding van de warmte tussen 2 koperplaten waartussen de afstand toch wel 1cm is. ik had in het begin gedacht om er gewoon iets geluidsdempend tussen te proppen, maar ik heb liever een goede geleiding van de warmte...geleidt silicone de warmte goed? ik weet dat siliconen gebruikt worden als warmtegeleider of zoiets, maar doet "gewone" silicone dit ook? (in een tube die je kan spuiten...)

zijn er andere stoffen/materialen die in grote hoeveelheid te verkrijgen zijn? (lees: betaalbaar zijn)?

P.S. ik zal uitvoerig foto's maken eens ik hier effectief aan begin, en uiteraard zal ik dit ook posten ;)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Volgens mij is silicoon een vrij goede thermische isolator.....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• jan_va
  • Niet online
daar was ik nu zelf niet zo zeker van, omdat ze in een silentmaxx HDD silencer een siliconen film gebruiken tussen de HDD en het alu....

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Laat die er nou net bekend om staan dat ze niet echt geweldig koelen :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• jan_va
  • Niet online
dat ben ik nog niet zo zeker, want de temp loopt niet echt veel op, als je vergelijkt met een volledig afgesloten box, dan gaat je HDD zo naar de eeuwige jachtvelden, en die silentmaxx slaagt er toch in om de temp lager te houden (er was ergens een vergelijkende test van HDD silencers... en de temp daalde toch aardig...d8 ik me zo te herinneren)

weet natuurlijk niet of dat speciale siliconen zijn of niet, wil alleen weten of gewone silicone warmte geleidt...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De optimale geleiding over een cm tussen 2 koperen platen is een plaat van koper van 1 cm dik. heel simpel. Ik denk dat dat het geluid ook beter tegen houdt dan je denkt. Niet zo goed als siliconen natuurlijk, maar die isoleren gigantisch. Oftewel, dat koelt totaal niet en dat is zonde van je koper.

Als een harde schijf "los"hangt, dus niet direct aan het metaan van de kast verbonden, dan scheelt dat al een hele hoop geluid. (via rubbers in een 5,25" ofzo) Siliconen gaat denk ik niet werken voor je.

• jan_va
  • Niet online
hmm, inderdaad, is waarschijnlijk het beste....zit ik hier zo lang te zoeken en denk daar niet eens aan, zal alleen ietsje meer gaan wegen, maar wat maakt het uit...als ze maar goed gekoeld worden:)

bedankt voor de hulp en je hoort zeker nog van mij (en men HDD silencers/coolers, ben van plan er 6 te maken, moet alleen nog wachten tot na men exames.... :O )
Pagina: 1