[XP] Hangt na openen explorer*

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:29
Ik ben even bezig op een XP pc, zodra ik er een task op run dan loopt het hele zaakje vast. Als de taskmanager opstart zie ik dat explorer.exe of bv ieexplore.exe de cpu voor 100% opvreet

Het gaat om een winxp pc, home edition met sp2
Ik heb haijck this gerund, ad aware, spyblaster, 2x virusscan en in de via msconfig het hele zaakje nagekeken.. Ik kan verder niets vinden, ook niet in de verschillende topics op GOT.

Nero bv kan ik wel opstarten, andere programma's ook. Maar zodra de explorer er aan te pas komt is het afgelopen en wordt het systeem "unresponsive". In veilige modus werkt alles perfect!!

iemand? of zal ik het maar formatteren? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door paradoXical op 08-06-2005 23:28 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Als je de proces explorer.exe beeindigt en vervolgens weer start, heb je dan ook 100% ?

Verwijderd

probeer hitman pro 's, gewoon ff google'en en als het spyware is zal het door dit gewoon gevonden worden...

suc6 :)

• paradoXical
Ik heb reeds enige malen geprobeerd de explorer te sluiten, dat lukt en het systeem reageert weer. Als ik dan opnieuw bv het configuratiescherm open, de explorer of IE dan vreet ie weer de hele cpu op.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 09:26
Ik raad je gewoon aan om windows er dan opnieuw op te zetten en alle updates binnen te halen..
En je systeem schoon te houden en een goed anti spyware programma zoals Ad-Aware erop te zetten en een goede antivirus zoals Norton Antivirus.
En gewoon om de maand/week goed scannen..

Als je dat niet wilt probeer dan eens goed op virussen/spyware te scannen..

Hoop dat dat helpt

[ Voor 5% gewijzigd door Chrisz op 09-06-2005 00:09 ]

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• paradoXical
Probleem is dat ik bij een bekende zat net.. Hij houdt netjes alle beveiliging bij, ik heb nog wel een worm gevonden en verwijderd, verder is het systeem 100% schoon.

Het leuke is, ik heb meerdere topics gelezen over dit probleem, en in slecht een van de topics stond een "fix". Het schijnt te maken te hebben met een avi bestand dat van locatie veranderd, of miniaturen van avi's?

Ik heb ditzelfde probleem hier thuis ook gehad, ik was ten einde raad en net toen ik wilde gaan back uppen werkt mijn systeem weer, heel bizar. Ik weet wel dat ik miniaturen van avi's heb verwijderd uit het register.

Ik hoop nog een fix te vinden anders wordt het een re install..

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:15
Bedoel je iexplore.exe (Internet Explorer) of echt ieexplore.exe? Dat laatste is dan verdacht natuurlijk. Is Windows helemaal bij met updates. Een ander probleem met Verkenner loste bij mij en een paar anderen zichzelf in december op met één of andere update die daar niet voor bedoeld was.

[ Voor 47% gewijzigd door EricJH op 09-06-2005 01:07 ]

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 09:26
paradoXical schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:29:
Probleem is dat ik bij een bekende zat net.. Hij houdt netjes alle beveiliging bij, ik heb nog wel een worm gevonden en verwijderd, verder is het systeem 100% schoon.

Het leuke is, ik heb meerdere topics gelezen over dit probleem, en in slecht een van de topics stond een "fix". Het schijnt te maken te hebben met een avi bestand dat van locatie veranderd, of miniaturen van avi's?

Ik heb ditzelfde probleem hier thuis ook gehad, ik was ten einde raad en net toen ik wilde gaan back uppen werkt mijn systeem weer, heel bizar. Ik weet wel dat ik miniaturen van avi's heb verwijderd uit het register.

Clean je cache en je temp folders van IE dan is..

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• paradoXical
Xitro schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 01:08:
[...]

Clean je cache en je temp folders van IE dan is..
Ook al geprobeerd.
Zodra ik IE opstart, deze computer open, explorer wil openen kaait EXPLORER.EXE vast. IEEXPLORE.EXE doet hetzelfde als ik hem open. Sommige programma's (nero bv) kan ik openen. Zodra dit gebeurt moet ik altijd explorer.exe afsluiten en weer opnieuw opstarten anders ben je je taskbalk kwijt.

Verwijderd

paradoXical schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:29:

Probeer es handmatig te gaan zoeken naar "thumbs.db", ik heb af en toe ook bogus avi files die explorer wilt inlezen, meestal krijg ik een chrash en herstart explorer zich.

Verwijderd

Als je het probleem vooral hebt als je een map met video bestanden opent, zou ik eens proberen alle codecs te verwijderen en vervolgens een voor 1 installeren. Gebruik geen codec "pack" of hoe het ook maar heet. probeer gewoon losse codecs te gebruiken..

@Xitro

Goede en Norton Antivirus mag niet in een zin (ABN) ;)
Ik zou antivir (google 1st hit) eens proberen, is gratis en werkt perfect. de website is alleen nog al aan ontwikkeling onderhevig en soms slecht bereikbaar..

• EricJH
Je schrijft dat ieExplore.exe vastloopt. Weet je zeker dat de naam van dit programma met tweemaal e geschreven wordt? Als het ieExplore.exe is en niet iexplore.exe (Internet Explorer)dab kun jer gif op innemen dat je een nog niet bekend stukje malware te pakken hebt.

Zou je deze vraag willen beantwoorden zodat we weten dat ieExplore.exe een typefout is of verse malware.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
EricJH schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:45:
Je schrijft dat ieExplore.exe vastloopt. Weet je zeker dat de naam van dit programma met tweemaal e geschreven wordt? Als het ieExplore.exe is en niet iexplore.exe (Internet Explorer)dab kun jer gif op innemen dat je een nog niet bekend stukje malware te pakken hebt.

Zou je deze vraag willen beantwoorden zodat we weten dat ieExplore.exe een typefout is of verse malware.
Als het IEExplore.exe is dan is het inderdaad wel degelijk spyware , maar zo onbekend is het ook niet.
Tik maareens op google ieexplore.exe in.

If I can't fix it, it ain't broken.

• EricJH
Borizz schreef op zondag 12 juni 2005 @ 01:31:
[...]

Als het IEExplore.exe is dan is het inderdaad wel degelijk spyware , maar zo onbekend is het ook niet.
Tik maareens op google ieexplore.exe in.
Idd een stukje ellende als ik dit lees uit sept. 2004: http://www.ozzu.com/ftopic31383.html . Het is opvallend dat het nu niet opgepikt is in de scans van TS. Afgaande op de link heeft TS niet in safe mode gescand en dat zou een verschil kunnen uitmaken.

Maar het blijft vreemd dat er niet een detectie plaatsvond. @ TS: welke virusscanner gebruik je? Lossen de tips van de gegeven link het op? Probeer eens een andere (online) scanner; ook in safe mode.

Het kan ook zijn dat we te maken hebben met een gemuteerde versie van het stukje malware. Enfin eerst maar eens wachten of nieuwe scans TS uit de brand helpen. Mijn ervaring leert dat een zoekopdracht in het register vaak interessante info oplevert bij het om zeep helpen van malware.

• paradoXical
Het ging in dit geval niet om spy/malware of een virus, explorer.exe en iexplore.exe liepen vast nadat deze geopened werden.
Ik las in andere topics dat het probleem te maken kon hebben met avi bestanden, ik heb de volgende key in het register gereset:

HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut\shellex\PropertyHandler

Wat ik raar vond is dat de pc na een reboot nog steeds kuren had maar een dag later werkte hij weer perfect. Precies hetzelfde heb ik thuis gehad, ik heb deze key weer reset en een dag later werkte mijn pc ook, de vraag is waarom.

• EricJH
paradoXical schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:30:
Het ging in dit geval niet om spy/malware of een virus, explorer.exe en iexplore.exe liepen vast nadat deze geopened werden.
Ik las in andere topics dat het probleem te maken kon hebben met avi bestanden, ik heb de volgende key in het register gereset:

HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut\shellex\PropertyHandler

Wat ik raar vond is dat de pc na een reboot nog steeds kuren had maar een dag later werkte hij weer perfect. Precies hetzelfde heb ik thuis gehad, ik heb deze key weer reset en een dag later werkte mijn pc ook, de vraag is waarom.
Wellicht was de key toch niet de oplossing. Explorer reageert zeer traag als je een map met veel AVI's in Verkenner een preview laat maken van alle filmpjes.
Pagina: 1