Toon posts:

[Systeem] Nadelen van een systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dit het "Systeem" forum is post ik het maar hier. Tenzij het ergens anders moet staan, dan zeg ge het maar.

Ik heb een crappy celeron 1.3 computer met onderdelen, behalve de videokaart, die er min of meer aan hangen. Nu ben ik dus van plan om aan het eind van de vakantie een nieuw systeem in elkaar te zetten. Ik heb wel overal gekeken voor conflicten voor bepaalde onderdelen, of vervelende bugs maar open dit topic om het allemaal op een rijtje te krijgen, en de oplossingen er voor. Maar als je eventueel een beter systeem voor me samen kan stellen word dit ook zeer op prijs gesteld.

Als onderdelen heb ik aleen nodig:

Moederbord
Geheugen
Processor
Voeding
Processor koeler. ( deze krijg ik cadeau )
Videokaart
VGA koeler.

Wat ik van plan ben te kopen via Azerty.nl

Moederbord: A8V Deluxe (Socket 939 AMD)
Geheugen: TwinMos Speed Premium 2x512 (Matched pair, Dual Channel)
Processor: AMD Venice 3200+ (OEM vanwege zalman koeler, Socket 939)
Voeding: Tagan 480 watter
Processor koeler: Dit wordt dus een CNPS7700-Cu van Zalman
Videokaart: Leadtek WinFast A6600 GT TDH
VGA koeler: VF700-Cu van Zalman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
En wat is nou precies je probleem?

Nadelen van dit systeem, probeer dit per onderdeel uit te zoeken op GoT of in google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 18:30
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:17:
Processor: AMD Venice 3200+ (OEM vanwege zalman koeler, Socket 939)
Wellicht zit er op een OEM CPU een korte garantieperiode, maar dat kan je ongetwijfeld even nakijken bij de webshop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Eventuele conflicten met elkaar?
Kerel, hardware conflicten zijn zooooo 1999 :P
Serieus, de tijd dat VIA chipsets nog wel eens nukken hadden zijn allang voorbij, ik ken eigenlijk zo geen nieuwe hardware die moeilijk samenwerkt met andere hardware.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MadMarky schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:24:
Eventuele conflicten met elkaar?
Kerel, hardware conflicten zijn zooooo 1999 :P
Serieus, de tijd dat VIA chipsets nog wel eens nukken hadden zijn allang voorbij, ik ken eigenlijk zo geen nieuwe hardware die moeilijk samenwerkt met andere hardware.
euh een chipset van nvidia (4 ? ) en een audigy2 van creative is er 1 van geloof ik ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het enige dat ik weet van de NF4 is de beperkte/brakke ondersteuning van de nieuwe dualcore CPU's, maar daar was ie ook niet voor bedoeld. En de Audigy 2? Ik zou het niet weten, maar het verbaast me eik niet als je ziet hoe nukkig zo'n (toch nog steeds verkrijgbare) Soundblaster Live! kan zijn...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:38:
Het enige dat ik weet van de NF4 is de beperkte/brakke ondersteuning van de nieuwe dualcore CPU's, maar daar was ie ook niet voor bedoeld. En de Audigy 2? Ik zou het niet weten, maar het verbaast me eik niet als je ziet hoe nukkig zo'n (toch nog steeds verkrijgbare) Soundblaster Live! kan zijn...
Euh wtf? De nForce4 heeft juist WEL volledige ondersteuning voor de nieuwe dualcore cpu's!
Het is juist dat A8V mobo, met de Via chipset, die geen ondersteuning heeft voor dualcore!
Dus ik zou zeker voor de A8N gaan ipv A8V!
En waarom ga je nu nog voor een chipset van de vorige generatie (K8T800Pro met AGP) als je voor ongeveer hetzelfde bedrag een chipset van de nieuwe generatie hebt (nForce4 ultra met PCI-Express en S-ATA II) :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het mag geloven moeten deze onderdelen zonder problemen met elkaar samen kunnen werken?
En waarom ga je nu nog voor een chipset van de vorige generatie (K8T800Pro met AGP) als je voor ongeveer hetzelfde bedrag een chipset van de nieuwe generatie hebt (nForce4 ultra met PCI-Express en S-ATA II)
Als jij me kan vertellen wat een goed moederbord is met een pci-e slot en een 6600gt kaart plus de andere onderdelen en het totaalbedrag op max 650 euro uitkomt dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:38:
Dus als ik het mag geloven moeten deze onderdelen zonder problemen met elkaar samen kunnen werken?

[...]
Als jij me kan vertellen wat een goed moederbord is met een pci-e slot en een 6600gt kaart plus de andere onderdelen en het totaalbedrag op max 650 euro uitkomt dan hoor ik dat graag.
Asus A8N-E mobo met nForce4 Ultra chipset (PCI-Express, S-ATA II, dualcore support) voor ongeveer 90 euro te verkrijgen.
Daarbij nog een Gigabyte 6600GT Pci-Express die je voor 134 euro in de aanbieding kan krijgen bij 4launch.nl en je bent klaar denk ik zo! :)
De rest van de componenten kan hetzelfde blijven.
Wel zou ik bijvoorbeeld voor een 3000+ Venice core gaan, dat is de nieuwste revisie van de Athlon64, en de 3000 is ongeveer 50 euro goedkoper dan de 3200, terwijl de prestaties voor 98% gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan nieuwe opzet.

-Tagan TG480-u22 480W voor PCI-E --> €92
-AMD Athlon 64 Venice 3000+, Socket 939, OEM --> €127
-Zalman VF700Cu Silent VGA Cooler --> €24
-TwinMos Speed Premium DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) --> €115
-Asus A8N-E --> €94
-LeadTek PX6600-TD128 128 MB, PCI Express x16 --> €114 (goede prijs/kwaliteit verhouding en geef niet om wat geluid)
-Asus DVD-E616P2 16x, 48x, Wit, Retail --> €24
-Verzendkosten --> €8,50

Totaal komt dan op: € 598,50

Totaal AGP Systeem was €660,50

Nog andere aanpassingen?

Edit:
Wellicht zit er op een OEM CPU een korte garantieperiode, maar dat kan je ongetwijfeld even nakijken bij de webshop.
Inpl van 3 jaar 1 jaar garantie.. zoe ik die 2 extra jaar garantie plus standaart koeler voor 20 euro moeten doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna hetzelfde systeem als jouw systeem samengesteld en iets gaat er bij jou neit kloppen:

Bij mij werd er namelijk gezegd dat TwinMOS gehugen niet samengaat met Athlon 64 3000+ (en verder)
Ja, het is inderdaad het goedkoopste gehuegen, maar helaas:p
Verder zou ik toch 6600GT nemen die van leadtek is 43 eurie duurder dan de 600 versie dacht ik.en is velen male beter.
Om geld te besparen zou je misschien voor Huntkey voeding moeten gaan, maar je zult aan reacties op mijn post wel zien of je dat echt moet doen, want ik hebgeen verstand van voedingen

Is een huntkey dus een goede voeding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:34:
Ik heb bijna hetzelfde systeem als jouw systeem samengesteld en iets gaat er bij jou neit kloppen:

Bij mij werd er namelijk gezegd dat TwinMOS gehugen niet samengaat met Athlon 64 3000+ (en verder)
Ja, het is inderdaad het goedkoopste gehuegen, maar helaas:p
Verder zou ik toch 6600GT nemen die van leadtek is 43 eurie duurder dan de 600 versie dacht ik.en is velen male beter.
Om geld te besparen zou je misschien voor Huntkey voeding moeten gaan, maar je zult aan reacties op mijn post wel zien of je dat echt moet doen, want ik hebgeen verstand van voedingen

Is een huntkey dus een goede voeding? :P
Geld besparen op voeding :X
Die Tagan is juist een goede keuze vind ik, al is Huntkey volgens het voedingen-topic hier op GoT op zich wel een A-merk, maar er zijn minder goede ervaringen mee dan met Tagan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er tekortkomingen zijn met bepaald dual channel geheugen met bepaalde moederborden en bepaalde gehugen typen en merken. Maar dit kan verholpen worden met een bios flash. Maar ik ga nu voor een pci-e systeem, dus die combinatie maakt niet meer uit..
Maar bedankt voor het posten, alle beetjes helpen.

Edit: Ik heb nog is rondgeneust op azerty.nl en zag dat ze daar een leuke uitvoering van de 6600gt pci-e hadden: de "doom 3" versie die standaart is overgeclocked :D

Dus dan maar weer ff aanpassen heh:

- Tagan TG480-U22 480 Watt
- AMD Athlon 64 Venice 3000+, socket 939, Boxed (stock koeler en 2 jaar garantie voor 20 euri is toch wel leuk :))
- TwinMos Speed Premium DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB)
- Asus A8N-E
- Asus EN6600GT + DOOM 3 128 MB, PCI Express x16 (
- Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler
- Asus DVD-E616P2 16x, 48x, Wit, Retail

Incl verzendkosten €715,50

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het A8N-SLI topic, kan je lezen dat de A8N perfect compatibel is met dit Twinmos geheugen.
En aangezien de A8N-E identiek is aan de A8N-SLI (behalve de SLI mogelijkheid dan) mag je op je twee oren slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:31:
In het A8N-SLI topic, kan je lezen dat de A8N perfect compatibel is met dit Twinmos geheugen.
En aangezien de A8N-E identiek is aan de A8N-SLI (behalve de SLI mogelijkheid dan) mag je op je twee oren slapen :)
Ik had het over de processor en het geheugen. Mijn werd het in ieder geval afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:09:
[...]

Ik had het over de processor en het geheugen. Mijn werd het in ieder geval afgeraden.
Dan vrees ik dat ze je wat wijs gemaakt hebben, want geheugen op zich kan nooit compatibiliteitsproblemen geven met een cpu.
Wat wel kan, is dat het geheugen niet compatibel is met het moederbord.
Maar als je een degelijk merk mobo neemt, en een degelijk merk geheugen zoals Twinmos, Corsair en dergelijke, zal je normaal gezien geen problemen ondervinden.
Als je toch twijfels hebt kan je een kijkje nemen op de website van Asus, daar vind je meer informatie over compatibiliteit.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 16:42 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:42:
[...]
Dan vrees ik dat ze je wat wijs gemaakt hebben, want geheugen op zich kan nooit compatibiliteitsproblemen geven met een cpu.
Wat wel kan, is dat het geheugen niet compatibel is met het moederbord.
Maar als je een degelijk merk mobo neemt, en een degelijk merk geheugen zoals Twinmos, Corsair en dergelijke, zal je normaal gezien geen problemen ondervinden.
Als je toch twijfels hebt kan je een kijkje nemen op de website van Asus, daar vind je meer informatie over compatibiliteit.
Ik denk dat jij je zelf wat hebt wijsgemaakt :). Sinds de AMD Athlon 64 zit de geheugencontroller in de CPU meegebakken en heeft geheugen dus weinig met moederbord te maken. Het is best goed mogelijk dat Athlon 64 moeite heeft met een bepaald type geheugen. En dat kan dan idd heel goed aan de processor liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bump..

Anders nog iets ;)
Pagina: 1