Toon posts:

DCC send met mirc 6.16

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal maar gelijk beginnen met mijn probleem:

Ik wil dus bestanden sturen via mIRC maar dit werkt niet. mIRC blijft bij de andere zeggen dat hij niet kan connecten --> "Unable to connect". Ikzelf echter stuur een DCC en dan komt er dit te staan;
Initiating DCC Send
Sending request
Awaiting reply
Er veranderd daarna ook niks meer aan.

Ik heb al gezocht dmv de search en daar vind ik dingen over poorten mappen ed, maar aangezien ik niet zo begaan met met dat soort zaken wil ik jullie vragen of jullie mij misschien kunnen uitleggen hoe ik mijn DCC werkend kan krijgen.

Ik zit trouwens achter een Thomson 500 serie. (Hier vond ik ook al iets over in een topic wat eerder aangemaakt werd)

Als jullie me kunnen helpen. Graag, maar kom alsjeblieft niet aanzetten met use google of gebruik de search. Ik heb dit allemaal al gedaan, maar snap er niet veel/bar weinig van. Dus als iemand mij in leken taal uit kan leggen hoe ik dit het best kan oplossen.

Ps,

Ik weet niet of dit het goede subforum is btw, maar aangezien veel threads over DCC in dit subforum stonden dacht ik, ik plaats hem maar hier. Admins, correct me if i'm wrong, maar laat iig weten dat je hem verwijderd/verplaatst heb.

Bvd,

Area51

//edit

Zie nu ook dat hij in NT zou kunnen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 23:04 . Reden: Mss ander subforum? ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
mIRC is een programma wat onder Windows draait, dus dan kan ie natuurlijk nooit in NOS staan, tenzij je wilt emuleren met Cedega ofzo 8)7 . Maar WOS is voor het OS Windows, dus zou jij in SA of inderdaad NT moeten zitten :) IMO dan he, weet niet wat de crew er van vind :P

Anywayz, ergens in de opties van mIRC (goed zoeken) staat een optie over DCC-poorten. Ook staat er ergens in de opties iets over je "local host". Bij het connecten naar een IRC-server moet je er voor zorgen dat je jouw internet-IP (public IP) te zien krijgt bij de melding over je localhost.
Verder moet je in je router de correcte poorten (die je hebt staan bij die DCC opties) mappen naar je lokale PC. Hoe je poorten moet mappen voor jouw specifieke router kun je wel vinden via de handleiding van dat ding of Google.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tikje richting Software Algemeen

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ja, poorten mappen weet ik dan wel weer enigszins hoe dat moet, weet je toevallig ook welke of maakt dat niet uit?

Het IP adres dat in opties bij mIRC staat is 213.84.94.253, dit werd door IRC zelf ingevoerd na connecten met een server dus zal wel goed zijn.
Local host is ook aangevinkt.
Verder staat er aangevinkt dat ik geen firewall gebruik, wat ik dus wel doe namelijk die van McAfee. Daar staat ook DCC in bij drop down menu, mss moet ik daar wat veranderen en zo ja, wat moet ik er precies zetten? :$ Staat ook idd een vakje met port bij in dat menu net als hostname, userID en pw... De poort die daar staat is trouwens 1080.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 16:37 . Reden: Verdere toelichting. ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ben je bekend met het fenomeen Google? :P
Sowieso kan je in je mIRC instellingen aangeven welke port-range je wil gebruiken, dus die range gooi je open in je router...

[ Voor 47% gewijzigd door rb338 op 09-06-2005 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ja google ken ik wel, maar vind ik niet zulk goede info voor mij. :P

Wat is een goede poort om open te zetten of maakt dat echt geen reet uit? Ik weet wel dat bepaalde spellen/applicaties bepaalde poorten gebruiken, maar niet welke range ofzo..

Verder heb ik me vorige post ff wat duidelijker gemaakt. :P

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Die poort moet je dus niet hebben. Da's voor de proxy.
Kijk nou eens gewoon even op je gemak rond in je instellingen en zoek op Google, hoezo vind je dat geen goede info :?

Oja, :$ is geen smiley op GoT!

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk het. :p Deze :o dan maar. :P

Maar zal nog ff verder zoeken...

Als ik bij: options - dcc - options -- <hier> kijk. Dan heb ik bij <hier> dus geen poorten oid staan wat ik kan veranderen.

Poort 113 = identd-server (deze heb je maar 1 per IP nodig, dus het hele LAN werkt op 1 identdserver)
Poort 6000 t/m 7000 = connect-poort naar de IRC-server (meeste servers accepteren meerdere poorten!)
Poort 59 = DCC-connectie (Direct Client Connection) Client-2-Client
Poort 1024 t/m 5000 = data-poorten (kunnen in "file" - "options" - "DCC" - "options" beperkt worden bijv. 1024 + 1025) deze zijn nodig voor data-verzending en ontvangst!

Mijn DCC get werkt overigens wel...

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 16:58 . Reden: Googled ]

Pagina: 1