Toon posts:

Langzaam downloaden met kabel P2P prog's!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort alles van KPN eruit gegooid...En heb nu pakket van UPC, vanwege de centen. Heb nu dus ook kabelinternet ipv ADSL wat ik altijd had... De snelheid van chello is gewoon even snel als mn ADSL alleen is downloaden met P2P programmas dramatisch.

Ik gebruik Azureus om torrents the downloaden en dat was met mn ADSL supertje... Haalde vaak makkelijk mn volle download snelheden. Maar nu met Kabel, ik kom niet boven de 20-30kb/s...mn uploads zinj zelfs hoger! Komop dat zijn geen grappen..

Ik weet dat je poorten kan instellen met ADSLmodem en dat deed ik toen ook...

HOE werkt dat met kabel? Ik weet eigenlijk vrij weinig van kabel.... Kan iemand me helpen met tips ofzo...Of kan iemand me gelijk vertellen hoe ik dit oplos??? _/-\o_ _/-\o_

Ik heb trouwens een scientific atlanta epx2203 modem. Ik heb al wat lopen googlen, maar tevergeefs.

AUB....ben wanhopig 8)7

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 23:02 ]

Verwijderd

Doe je verder niks aan. Het wordt afgeknepen door UPC.

Verwijderd

Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *
Bekende klacht. zoek maar eens op de termen chello i.c.m. 'langzaam' en/of 'bittorrent', zie je veel klachten en ook mogelijke oplossingen, wellicht.

/edit: bij het maken van bovenstaande link maakt hij er automagisch zo'n topic=blabla link van. Dit kan ik niet reproduceren, hoe deed ik dat?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 23:07 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon de juiste poorten open zetten. Check even of je een intern of extern ip adres hebt. Als je direct op het internet zit, hoeft dat uiteraard niet.

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-01 15:39
Chello blokkeert standaard P2P poorten. (neem het ze het eens kwalijk...)
Gebruik gewoon een andere poort dan 6881.
Ook sinds SP2 (WinXP) is het aantal max. connecties gelimiteerd. Daar is vast wel een patch voor te vinden.

Verwijderd

Noork schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:04:
Gewoon de juiste poorten open zetten. Check even of je een intern of extern ip adres hebt. Als je direct op het internet zit, hoeft dat uiteraard niet.
vriendelijk geprobeerd, maar goedbedoelde adviezen over forwarden van poorten of het naar beneden schroeven van toegestaan aantal connecties zijn nutteloos. Daar ligt het niet aan, zie de vele bestaande topics over dit onderwerp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:07:
[...]

vriendelijk geprobeerd, maar goedbedoelde adviezen over forwarden van poorten of het naar beneden schroeven van toegestaan aantal connecties zijn nutteloos. Daar ligt het niet aan, zie de vele bestaande topics over dit onderwerp.
Zei ik wat verkeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 09:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:08:
[...]

Als je het zo goed weet geef dan meteen even de topics door....
Daar heb ik naar gelinkt, onder andere naar het centrale topic over het afknijpen van torrents door chello :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:08:
[...]

Als je het zo goed weet geef dan meteen even de topics door....
doet ie toch in ze eerste post 8)7

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:03:
/edit: bij het maken van bovenstaande link maakt hij er automagisch zo'n topic=blabla link van. Dit kan ik niet reproduceren, hoe deed ik dat?
offtopic:
Gewoon de URL neerplempen? [norml]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1020693///chello%2Cbittorrent[/] -> Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? * . React maakt het er automagisch van :)
(Wat ik hier in mijn invulboxje invulde: [norml]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1020693///chello%2Cbittorrent[/] -> [TOPIC=1020693///chello%2Cbittorrent][NOHTML]Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *[/NOHTML][/TOPIC])

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
owkeej, hier is t de laatste tijd ook dramatisch :'(
zo ziet mijn upload / download grafiek eruit:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/Chello_.jpg

als mn upload omlaag gaat wordt ook meteen mn firefox traag

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:54:
owkeej, hier is t de laatste tijd ook dramatisch :'(
zo ziet mijn upload / download grafiek eruit:

[afbeelding]

als mn upload omlaag gaat wordt ook meteen mn firefox traag
Probeer Bitcomet ipv Azureus. Heb al bij vier mensen problemen met internetsnelheden tijdens Azureusgebruik opgelost door overstap op Bitcomet. Wordt op GoT ook vaak aangeraden.

• Noork
  • Niet online
Een upload van 70KB/s, waar praten we over zeg. Dat is toch helemaal niet verkeerd. Als je upload, zakt ook je download verkeer in, dus dat lijkt me niet meer dan logisch.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
nouw, eerst was t zo dat mn upload een strakke lijn was van 75 kb/sec (mn max is 128 kb, haal er 110 van) en dan had k dus nog genoeg over om gewoon te i-netten. maar nu gaat t echt bagger, soms meld msn gewoon af en krijg k time outs bij FireFox

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik Shareaza, ADSL, poorten geforwarded, alles, maar mag al blij zijn als ik 10kb/sec haal :/ Ligt dit aan Shareaza?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

McRubz schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:18:
Ik gebruik Shareaza, ADSL, poorten geforwarded, alles, maar mag al blij zijn als ik 10kb/sec haal :/ Ligt dit aan Shareaza?
ligt aan je instellingen denk ik :?
maakt ie wel contact met alle 3 de netwerken ?
gebruik ook shareaza en adsl maar heb geen poorten geforward en haal down iets van 150.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1