[ASP.NET] user control doet het niet na wijziging

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ben in VS.NET 2003 een beetje aan het vogelen met het maken van user controls voor ASP.NET, maar ik stuit nu op een wel heel triviaal probleem.

Ik maak een nieuw project, een WebControlLibrary. Ik maak daarin een control met alleen een "Text" property die hij keurignetjes in de Render methode uitpoept.

Vervolgens ga ik een webapplicatie toevoegen, want ik wil em makkelijk kunnen testen. Zo gezegd zo gedaan.

1) Ik zie de control nergens terug komen. Hoe voeg ik dat ding in designtime toe :? Ah juist, je moet em eerst he-le-maal aan je toolbox toevoegen. Had wel automatisch gemogen, maar ok. Dat werkt.
2) Nu wil ik em in mijn webform gebruiken. Hela, dat werkt! Geweldig! Maar nu punt 3.
3) Nu wijzig ik iets in m'n control, ik hernoem die property, of voed een nieuwe property toe. Ik compileer em, ga terug naar m'n webform en wat zien ik? Geen wijzigingen. Waar haalt ie de oude control dan vandaan? En waarom wordt het niet bijgewerkt?

Ik heb geprobeerd de control zelfs he-le-maal uit de toolbox te verwijderen, webform weg te gooien, uit de references te verwijderen, en helemaal opnieuw beginnen met een nieuw webform en de control er opnieuw inslepen. Nog steeds de oude.

Ik móet iets fout doen, ik kan me écht niet voorstellen dat MS hier niet aan gedacht heeft. Wie verheldert me? :)

日本!🎌

Verwijderd

In VS.NET naar je webproject > References > Add Reference... > 3de tab > selecteer je controls project
Vervolgens moet je na elke wijziging van je control de geupdate versie zien in je pagina.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Zou inderdaad wel moeten, maar ik heb regelmatig (altijd) dat ik eerst VS af moet sluiten en opnieuw starten voordat wijzigingen in gereferencte dll'en zichtbaar zijn in de designer. Het lijkt wel of de designer een eigen cache heeft die niet geupdate wordt. :?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
LocalLost, het lijkt wel te werken, maar met VS blijft het altijd maar afwachten of het blijft werken.

Dat de designer een cache heeft, dat klopt, maar ik dacht dus niet dat die voor custom controls gebruikt wordt. Ja, @runtime kun je caching gebruiken, maar dat is geen designer ook :)

日本!🎌