Toon posts:

[XP] Windows Firewall + webserver*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op mijn PC phpdev geinstalleerd, ik heb dit ongeveer al anderhalf jaar, totdat 3 weken terug norton craashte, ik kon geen mailtjes meer binnenhalen, vervolgens heb ik norton opnieuw geinstalleerd maar ik kreeg fouten met het uitvoeren van live-up-date. Toen heb ik vervolgens besloten om norton te verwijderen en windows firewall aan te zetten!
Alleen ik heb dus alle programma's geaccepteerd (van de webserver) en ook poort 80 open gezet (bij de firewall en router) maar het heeft allemaal gewerkt tot een paar weken terug!

Wie kan mij helpen?

Robin

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat is nou je probleem?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat mijn webserver het dus wel doet maar dat niemand mijn site kan zien (van buitenaf)
En hoe je dat dus kunt oplossen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Doet je server het wel als je:
1. de windows firewall uitzet, of
2. je PC in de DMZ zet op je router, of
3. je zowel firewall uit als PC in DMZ hebt?

Indien 1: firewall verkeerd ingesteld, check je poortnummers. Indien 2: router verkeerd ingesteld, check je poortnummers en forwarding. Indien 3: router en firewall verkeerd ingesteld, check je poortnummers en forwarding in beiden. Indien het in geen van deze gevallen werkt: check je webserver en begin weer vooraan.
Altijd interessante info is verder: welk OS, welke webserver, welke router?

Zo scherp als een voetbal!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows gaat het hier over? Welke webserver? Wat krijgen de mensen te zien als ze jouw site bezoeken? :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik windows firewall uitzet dan doet ie het nog niet

Ik heb alle poorten nagekeken die geforward zijn
3
Temp
10.0.0.150:80
unspecified:80
tcp
NONE

4
Temp
10.0.0.150:21
unspecified:21
tcp
NONE

Bovendien... ik weet niet wat DMZ is :P
Ik heb windows xp pro (sp2) en apache 1.3.27 als webserver (met daarop php en mysql)
En als mensen mijn site bezoeken krijgen ze te zien van kan geen verbinding met de server maken!

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:37:
Bovendien... ik weet niet wat DMZ is :P
Da's de DeMilitarized Zone (op veel routers ook wel Default server genoemd). Dan wordt alle verkeer dat je router bereikt direct naar dat IP geforward -> dan is portmapping op dat moment geen probleem meer, maar hangt je bak dus wel min of meer direct aan het internet.

Zou je bij de ingevulde waarden van je router die je postte ook even willen zeggen welk kopje er bij staat? Vooral die NONE is zo een beetje onduidelijk :). Welk merk/model router was het trouwens? En kan je wel vanaf een andere PC achter de router via het lokale adres op je eigen server komen?
En kunnen mensen wel van buitenaf op je FTP komen?

[ Voor 15% gewijzigd door Reptile209 op 09-06-2005 18:30 ]

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40

Hoicks

Techno!

Soms kan je van binnenuit naar het externe ip van je router zelf geen verbidning maken maar kan iemand anders van butienaf dat wel.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de alcatel speedtouch 510
Ik kan zelf wel op het lokale netwerk
En FTP server is ook niet te bereiken

De kopjes bij de NAPT (*forwarding*) waren:
Nr
Type
Inside address
Outside address
Prot
State

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lijkt mij een gevalletje Het Grote Poortmappingsverhaal :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Maar de router is er niet uitgeweest, de poorten staan precies hetzelfde alleen een andere firewall, maar die poorten zijn ook geopend? dus hoe kan dat dan?

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:04:
[...]

Maar de router is er niet uitgeweest, de poorten staan precies hetzelfde alleen een andere firewall, maar die poorten zijn ook geopend? dus hoe kan dat dan?
Een beetje een open deur, maar als alles goed had gestaan, zou je nu geen probleem hebben ;).
Probeer nou een systematisch alles na te lopen wat er mis zou kunnen zijn:
• Webserver
Kan je vanaf je eigen PC op je server komen (http://localhost)? Kan je vanaf een andere PC in je lokale netwerk op je server komen? (http://10.0.0.150)?
• Firewall
Als de test hierboven werkt, staat je firewall goed, zo niet, dan is dat de eerste verdachte. Zet 'm eens uit, en begin opnieuw. Als het probleem blijft, zit het in je webserver (instellingen als poortnummer, base-dir, rechten, etc.).
• Router
Als je - met firewall aan - via je LAN op je server kan komen, zit het probleem waarschijnlijk toch in je router. Gooi alle poortmaps weg en maak ze opnieuw aan. Kijk bijvoorbeeld eens via http://scan.sybergen.com of poort 80 als open wordt gedetecteerd. Zo ja, dan zouden - als je server geen andere poorten dan poort 80 nodig heeft - anderen je site moeten kunnen openen. Hou er rekening mee dat je zeer waarschijnlijk niet zelf via je externe IP vanaf je eigen netwerk je server kunt openen. Het instellen van een proxyserver buiten je netwerk kan dat wellicht verhelpen, alternatief is iemand via MSN aanzwengelen om het voor je te testen.

Loop dit nou eens *systematisch* na, en laat dan horen wat er niet werkt en waarom het volgens jou wel zou moeten werken. Probeer die info ook zo compleet en gestructureerd mogelijk neer te zetten, dan snappen wij tenminste wat je aan het doen bent. Succes! ;)

Pagina: 1