m-cube van mission

Pagina: 1
Acties:

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:21
Paar maanden geleden heb ik bij een hifi beursje de m-cube van mission gehoord, en ben ervan onder de indruk. De set was toen nog relatief nieuw dus veel heb ik toen niet kunnen vragen.
De set bestaat uit 5 sateliet speakertjes met een frequency response van 280 Hz - 30 kHz, een subwoofer met een low frequency response van 28 Hz - 40 Hz en een high frequency responce van 250 Hz - 300 Hz (beide aan te passen) (zie http://www.mission-cube.com/minisite/mcube_flash.htm )
Nu vroeg ik me vandaag af, ik heb zelf een yamaha subwoofer yst-sw160 met een frequency response van 20 Hz - 160 Hz, zou (als je ze al apart kunt kopen) 2 sateliet speakertjes in combinatie met mijn yamaha subwoofer een goede set zijn, gezien de frequency response waarden? Of heb ik dan een enorm gat in m'n klankbeeldje?

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als jij het goed vind klinken lijkt me er geen enkel probleem te zijn toch?
Oke, theoretisch heb je misschien wel een gat, maar als jij dat niet hoort, who cares?

Vraag eens of je het ergens mag proberen ofzo. :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Een goede set wil je niet crossen op 280 Hz :X Als je Yamaha maar tot 160 Hz gaat, dan zal dat zowiso niet goed passen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• deBennie
Ik heb de configuratie die ik in m'n openingspost nog niet kunnen beluisteren, omdat ik daarvoor 2 m-cube speakers moet hebben. Ik ben aan het informeren of ik 2 m-cube speakers los kan kopen. Dus vandaar mijn vraag hier, en ben ik benieuwd of er mensen zijn die me op basis van ervaring/kennis kunnen vertellen of de opstelling yamaha + 2 m-cube speakers wel een goeie is...

Of wanneer mensen alternatieven hebben. Ik heb op dit moment mission 780's, maar vind die te groot qua omvang. Het mag van mij wel iets kleiner zonder dat ik er qua geluidskwaliteit op achteruit ga. Die m-cube vind ik een mooie set, maar ik wil geen surround set. Dus 2 m-cube speakertjes vind ik voldoende. Wellicht heeft iemand een suggestie voor een andere woofer die wel een eventueel gat in Hz dichtslaat? :)

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Je kan aan een tweedehands bose bassmodule denken.
Die gaan ook relatief hoog. Eigenlijk werkt de mission m-cude set hetzelfde als die bose melkpakjes. Dus daar zou je wel een match in kunnen vinden.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

GeJe, dat meen je toch niet serieus he :?

deBennie, als je nu een 780 hebt, denk ik niet dat je blij zult zijn met een dergelijk zetje. Je zult er definitief op achteruit gaan. Gat dichtslaan is absoluut zinloos, omdat crossen op 280 Hz gewoon veel te hoog is. Kijk eerder naar een sat die je tot minimaal 100 Hz kunt laten spelen (lieftst nog lager).

• deBennie
Ik moet iets kleiner hebben dan de 780's. Daar zijn toch hopelijk wel opties voor?

• GeJe

GeJe

Je...

deepspace schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:38:
GeJe, dat meen je toch niet serieus he :?

deBennie, als je nu een 780 hebt, denk ik niet dat je blij zult zijn met een dergelijk zetje. Je zult er definitief op achteruit gaan. Gat dichtslaan is absoluut zinloos, omdat crossen op 280 Hz gewoon veel te hoog is. Kijk eerder naar een sat die je tot minimaal 100 Hz kunt laten spelen (lieftst nog lager).
Ik ben altijd serieus :) er is maar één Submodule die een gat slaat tussen 160 en 280 hz en dat is die van Bose. Of het goed is is een tweede vraag. Maar het is een prima antwoord op zijn vraag!

Ik zou liever adviseren voor een volledige surround set met mooie vloerstaanders en een mooie subwoofer. Maar dat vroeg TS niet. En misschien werkt het goed voor hem! Het is iedergeval een goedkope oplossing!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

GeJe schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:41:
Ik ben altijd serieus :) er is maar één Submodule die een gat slaat tussen 160 en 280 hz en dat is die van Bose. Of het goed is is een tweede vraag. Maar het is een prima antwoord op zijn vraag!
De TS wil toch juist GEEN gat ;)

• GeJe

GeJe

Je...

deepspace schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:49:
[...]

De TS wil toch juist GEEN gat ;)
:P

Pagina: 1