MSI K8T Neo MB-Ram snelheid probleem.

Pagina: 1
Acties:

• TheRealXistence
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 15:06
Hoi

Sinds enige tijd heb ik een nieuw 512 Mb plaatje erbij gezet. Toen ik de pc opstartte liep alles goed. Tot ik in windows kwam (critical errer blue screen). Ik heb het 512 MB plaatje naar een ander slot gezet. Toen startte hij dus wel op. Maar in windows liep alles in de soep. Na enige minuten verschillende programma's te hebben geladen kreeg ik weer zo een critical error. Ik had daarna snel het nieuwste bios gedownload en geflasht. Ik heb versie 2.2 erop gezet.

Alles liep daarna goed....
Behalve dat mijn mb-ram nu maar op DDR-333 werkt.

System specs:
AMD Athlon 64 3000+ ( Aller eerste steppings )
MSI K8T Neo PCB 1.0
1 x Twinmos 512 MB DDR-400
1 x een merk wat niet op het plaatje staat.Maar ook DDR-400.
ATi Radeon 9800 Pro

Ik heb ook op de forums gezocht. En natuurlijk op internet. Maar ik heb dit geval nog niet gezien.
Harstikke bedankt als iemand het antwoord weet.

Greetz Xistence

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Grote kans dat je tweede reepje geheugen niet PC3200 is maar PC2700. Daarom zal het snellere reepje ook op lagere snelheid beginnen draaien.

Lees de SPD van je geheugenlatjes eens uit met een programma zoals Everest (http://www.lavalys.com) en test je geheugen met Memtest86.

Als beide reepjes PC3200 blijken te zijn en Memtest geen fouten aangeeft dan moet je in je BIOS de geheugensettings handmatig instellen.

• TheRealXistence
Ik zal het eens uitproberen. En ik heb trouwens het al in de bios handmatig ingesteld.

Edit. Nu is het geval dat ik ook nog een probleem heb met bios. Alles wat ik instel veranderd hij niet. Ik ga nu proberen terug te flashen.

Eveneens zie ik nu dat dat plaatje pas op CL:3.0 werkt. Wat is dan een betere keuze op 333 mhz en 2.5 cl of op 400 mhz en 3.0 CL?

[ Voor 62% gewijzigd door TheRealXistence op 08-06-2005 21:13 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Xistence schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:04:
Ik zal het eens uitproberen. En ik heb trouwens het al in de bios handmatig ingesteld.

Edit. Nu is het geval dat ik ook nog een probleem heb met bios. Alles wat ik instel veranderd hij niet. Ik ga nu proberen terug te flashen.

Eveneens zie ik nu dat dat plaatje pas op CL:3.0 werkt. Wat is dan een betere keuze op 333 mhz en 2.5 cl of op 400 mhz en 3.0 CL?
Wel even je BIOS resetten als je een nieuwe erin flasht hé, anders kan hij inderdaad vaag doen.

Over de geheugensnelheden en timings ga ik me niet uitspreken aangezien ik weinig hands on ervaring heb met AMD64 systemen :)

• TheRealXistence
Kan iemand anders me daar dan even bij helpen?
Tnx.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Xistence schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:17:
Kan iemand anders me daar dan even bij helpen?
Tnx.
Hebt je je BIOS nu al eens gereset met de jumper of met het batterijtje? En dan nog eens load optimized defaults voor de zekerheid :P

• TheRealXistence
Oke dat dan maar proberen. :) tnx voor nog meer help. graag! :)

Levert nog steeds niks op :'(

[ Voor 22% gewijzigd door TheRealXistence op 08-06-2005 21:50 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Xistence schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:30:
Oke dat dan maar proberen. :) tnx voor nog meer help. graag! :)

Levert nog steeds niks op :'(
Nieuw batterijtje proberen? Geheugenlatjes apart proberen? Geheugenlatjes wisselen? Memtest draaien?

• TheRealXistence
Ik ga alles proberen behalve nieuw batterijtje deze werkt namelijk wel goed. Ik heb toch de hele avond de tijd en morgen erbij.

Nou ik weet nu wat het is. De oude Ram chip werkt alleen op 2.5 CL en niet op andere. En de nieuwe werkt alleen op 3.0 CL en pas op DDR-333 op 2.5. Dus ik ga morgen naar de winkel om een andere te vragen.

Wel bedankt voor de hulp :) _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door TheRealXistence op 08-06-2005 22:13 ]

Pagina: 1