Toon posts:

Ik ga een server kopen! Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 5.080 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik ben van plan volgende week ofzo een beetje snelle server te kopen, die ik wil gaan gebruiken voor het hosten van bijvoorbeeld counterstrike maps. Nu heb ik een paar vragen:

- Ik ben nogal een leek op het gebied van servers, zijn er hier mensen die wat tips kunnen geven?
- Bovendien zit ik hier op een klein netwerk (3 computers), wat internet shared via hubs en een router, nu vraag ik me af of die router nog problemen kan opleveren?
- Oh jah en als laatste, ik heb al een beetje naar servers zitten kijken, en vaak klinken de specs gewoon als normale computer systemen, wat voor snelheid/soort server heb ik nodig om een spel als counterstrike snel te kunnen hosten?

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Een beetje pc van vandaag de dag met een flinke reep (> 512mb) RAM kan het prima doen denk ik.

Mijn oude LAN bak (p3 1.2 Ghz met 512mb sd-ram) deed het prima op mijn thuis-LAN als Unreal Tournament server. (was met 4 man...)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-02 22:35
http://www.value4you.nl

http://www.jetron.com

Server is een normale computer welke alleen van hogere kwaliteit materialen is gemaakt en voor hogere snelheden omdat deze vele taken tegelijk te verwerken krijgt.

[ Voor 64% gewijzigd door ivocare op 08-06-2005 20:46 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit is niet zoals het hier werkt.
Zie ook het sutkje over nieuwe servers uit de oude FAQ : sys:/tweakers/net/PNS/faq.txt , daar staat vrijwel letterlijk jou topic als voorbeeld in :X
Verder verwijs ik je toch ook even door naar de algemene FAQ waarin je kunt lezen hoe het e.e.a. reilt en zeilt op dit forum : Algemene gedragsregels (Netiquette)

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.