Toon posts:

Wireless ontvangt geen pakketten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje. Thuis heb ik een sweex wireless router aan mijn kabelmodem hangen. Door het huis heen hebben we 3 pc's die draadloos moeten kunnen verbinden. Eén laptop met ingebouwde toshiba kaart, éen computer met een USB wifi ontvanger van sweex, en éen computer met een Planet WL-8313 wifi pci kaart.
De verbinding op de laptop is perfect, nooit wat mis mee geweest. Maar de 2 computers krijgen maar geen verbinding. Filtering op mac adres is ingeschakeld maar daar zijn de 2 computers toegevoegd. Ook bij het uitschakelen van alle beveiligingsopties in de router werkt het niet.
De pc's vinden het netwerk wel. Ze verzenden ook pakketten, maar ontvangen niets van de router. Eén van de pc's heeft af en toe wel verbinding, maar na een tijdje valt dit weg. Wanneer ik dan systeemherstel doe naar een week terug werkt het weer... heel vreemd.
De pc's krijgen geen juist IP adres van de router.
De instellingen op de PC's staan trouwens exact hetzelfde als op de laptop.
Als ik een ad-hoc netwerk maak tussen éen van de pc's en de laptop ontvangen ze beide niets (dit heb ik getest om te kijken of het probleem met het signaal te maken had).

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

Alvast bedankt,

Jan

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:26
uit eigen ervaring vindt ik dat die sweex usb adapter en zeker die planet kaart niet echt lekker werken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi