Geheugen grote vergroten voor programa's/games

Pagina: 1
Acties:

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie dag mensen,

Ik heb eigelijk maar een heel klein vraagje waar ik niet 1 2 3 op het web kan vinden.

Ik heb een tijd geleden gelezen dat windows een limiet aan geheugen geeft per programa, Ik geloof dat dit 750MB was. Ik kwam opeens op het idee of dat niet te veranderen valt? Ik heb namelijk 2gig terwijl dat nooit gebruikt word. Veel games vragen al lang 750MB en dan laat windows het niet meer toe meer geheugen te gebruiken.

Dit kleine probleem zal vast wel te verhelpen zijn in het register. Of heb ik dat verkeerd?

Graag hoor ik wat antwoorden :)

Blaad

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:35
heb je hier iets aan :?
(zie de /3G optie) en de /USERVA= optie

[ Voor 9% gewijzigd door 0siris op 08-06-2005 19:32 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18
zBEASTORz schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:28:
Goeie dag mensen,

Ik heb eigelijk maar een heel klein vraagje waar ik niet 1 2 3 op het web kan vinden.

Ik heb een tijd geleden gelezen dat windows een limiet aan geheugen geeft per programa, Ik geloof dat dit 750MB was. Ik kwam opeens op het idee of dat niet te veranderen valt? Ik heb namelijk 2gig terwijl dat nooit gebruikt word. Veel games vragen al lang 750MB en dan laat windows het niet meer toe meer geheugen te gebruiken.

Dit kleine probleem zal vast wel te verhelpen zijn in het register. Of heb ik dat verkeerd?

Graag hoor ik wat antwoorden :)
Graag hebben wij hier dat je eerst zelf gaat zoeken voordat je zo'n topic start. Op microsoft.com is zat te vinden, bijvoorbeeld :

RAM, Virtual Memory, Pagefile and all that stuff

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows heb je het over? :)

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Sorry, Het gaat hier om Windows XP prof

Ik heb de eerste mogelijkheden geprobeert van de eerste post. Het werkt niet, als ik het gebruik starten sommige programa's niet meer op. (helaas)

Ik ga nog wat vogelen. En ik had men al een hoedje gezocht. Je moet maar net weten waar je "pressies" naar moet zoeken.

Bedankt voor de posts!

[ Voor 18% gewijzigd door zBEASTORz op 09-06-2005 15:17 ]

Blaad