Ik heb een XP client met een 2003 server. 2003 heeft active directory en XP meldt daarop aan. Allemaal redelijk simpel/standaard. Maar bij verschillende acties op de client treden er kleine en grote delays op (0,5-10sec). Denk aan dingen als een snelkoppeling openen, een bestandje zoeken, maar wel allemaal lokale dingen. Waarschijnlijk dingen waarbij naar een bestandje gezocht wordt, dus ook af en toe het laden van een DLL in een applicatie. Toch als ik dan kijk in deze computer, zie ik dat gemapte netwerkdrives soms verbroken zijn, maar niet allemaal (ook al gaan ze wel allemaal de die ene server). Ook inloggen (zonder roaming profile) kan soms blijven hangen, dan zie ik het inlog-scherm, maar alle controls zijn disabled, alsof ie de server nog aan het "zoeken" is. Op m'n werk hebben we een probleem dat lijkt hetzelfde te zijn, maar dan met een 2000 server.
De AutoDisconnect property van de lanmanserver is in het register zowel op de server als op de clients al geprobeerd op 0 en op ffffffff.
Maareh, soms dus niet altijd. Ik kan ook niet vastpinnen *wanneer* zo'n delay nou precies optreedt, dus het zal een kwestie van uitproberen zijn met jullie suggesties
De AutoDisconnect property van de lanmanserver is in het register zowel op de server als op de clients al geprobeerd op 0 en op ffffffff.
Maareh, soms dus niet altijd. Ik kan ook niet vastpinnen *wanneer* zo'n delay nou precies optreedt, dus het zal een kwestie van uitproberen zijn met jullie suggesties
日本!🎌