Toon posts:

Aopen 6800 GT artifacts..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een nieuwe 6800 GT gekregen, nadat de vorige zware artifacts toonde en te heet was. Maar in een keer heb ik vandaag met de nieuwe Aopen 6800 GT weer artifacts. Terwijl de kaart niet eens heet word.

Nu voel ik me echt radeloos. Want ik weet niet waarom hij artifacts geeft. Ik heb al bij de vorige kaart die kapot was, paar keer windows geformatteerd. Maar mijn nieuwe Aopen 6800 GT is maar een 3 weken ofzo oud.

Ik voel me echt zwaar klote. Omdat ik nu helemaal niet meer weet waar het aan ligt. Maar de vga kaart, deed in het begin al raar. Zijn geheugen draaide maar op 900 mhz :? , terwijl het natuurlijk 1000 mhz moet zijn. Zou iemand mij kunnen helpen? En waaraan zou het kunnen liggen? Ik kan mijn vga kaart nergens meer testen:(
/EDIT: Het zijn kleuren artifacts, dus het ligt mogelijk aan het geheugen. Bij mijn vorige kaart kreeg ik ook al kleuren artifacts, en mogelijk lag het ook aan geheugen!
Specs:

P4 3,2E
asus p4c800 Deluxe
Aopen 6800 GT
400 watt voeding van zalman
2 x 512 mb geheugen van twinmos.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 18:54 . Reden: iets erbij zetten ]

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 11:27
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:51:
..............Ik voel me echt zwaar klote. Omdat ik nu helemaal niet meer weet waar het aan ligt. Maar de vga kaart, deed in het begin al raar. Zijn geheugen draaide maar op 900 mhz :? , terwijl het natuurlijk 1000 mhz moet zijn. .............
Volgens mij loopt een AGP 6800GT standaard wel op 900mhz als ik het me goed herinner.
Als je een pci-e kaartje hebt heb ik niks gezegd ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GeniusJennis op 08-06-2005 18:57 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zie maar 1 oplossing en dat is waterkoeling :D

maar ff zonder gein, maak het agp slot of pci-e slot eens schoon door er ff hard in te blazen, misschien dat dat iets helpt

Verwijderd

Topicstarter
De 6800GT draait standaard 1000 mhz.
Ik heb een AGP kaart. En ik neem geen watercooling, simpelweg omdat mijn videokaart gewoon normaal moet draaien met de stock cooler. En niets is overgeclocked...

@PilatuS

gaat toch niet werken..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 19:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:59:
@PilatuS

gaat toch niet werken..
Nee heb je, ja kun je krijgen.. gwoon proberen, je weet maar nooit.

en anders.. jah.. hoe warm is je kast normaal?? goede luchtdoorstroming??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:05:
[...]

Nee heb je, ja kun je krijgen.. gwoon proberen, je weet maar nooit.

en anders.. jah.. hoe warm is je kast normaal?? goede luchtdoorstroming??
De systeem zit niet in een kast, dus genoeg lucht. Ik ga even op 3dmark05 testen..

Verwijderd

een 6600GT agp loopt op 900mhz geheugen ;), een GTO daarin integen loopt wel op 900mhz, die is van dell, maar gewoon RMA'en het werkt niet naar behoren

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou het toch ff proberen, ik denk dit omdat je het bij de vorige kaart ook had en 2 kaarten met precies de zelfde kuren kan bijna niet aan de kaart liggen, dus vermoed ik dan al snel het moederbord en dus het agp slot, je zal niet de eerste zijn met stof in je agp slot en dat je daar door kuren krijgt

en hey, tis 10 sec werk ff kaartje eruit ff blazen en heel misschien is dat het wel, tis idd een kleine kans dat dat het is maar zou het zeker ff proberen, ik probeer je ook alleen maar te helpen hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk van plan om heel mijn systeem op te sturen naar de winkel. Omdat ik denk dat het misschien daaraan ligt. Nou, paar dagen geleden een score van iets van 5000 en nu 3377 3dmark05 punten :? 8)7 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Het blazen heeft niets geholpen. Maar als ik mijn systeem stand by zet, en daarna weer aan, dan pas krijg ik artifacts. Maar kan iemand me nog helpen? Ik zal ook even een andere driver gebruiken..

Verwijderd

Hoe zien die artifacts eruit en wanneer krijg je ze? Niet in 2d/windows neem ik aan. Standaard hoort ie wel op 1000 te draaien iig, dus die aopen lijkt wat raar... Ging er gewoon mee terug of kijk anders even hoe die het in een ander systeem doet.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:29:
Het blazen heeft niets geholpen. Maar als ik mijn systeem stand by zet, en daarna weer aan, dan pas krijg ik artifacts. Maar kan iemand me nog helpen? Ik zal ook even een andere driver gebruiken..
gebruik ens recentste driver, recentste whql (of hoe noemen ze dat) en gebruik verschillende drivers uit de 6X.XX serie beta en whql bij sommigen wilde de kaart niet op bepaalde drivers

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een nieuwe driver, die van de nvidia website. En daarmee, krijg ik tot nu toe geen artifacts. Na 2x standby zetten zie ik nog steeds geen artifacts. Even wachten tot straks...

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-08 22:37

Erw

Het kan ook aan je AGP gleuf liggen, had ik namelijk

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Verwijderd

Topicstarter
Erw schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:18:
Het kan ook aan je AGP gleuf liggen, had ik namelijk
Dus het ligt misschien aan de mobo of weer de Aopen vga kaart.. Ik wil de pc echt niet weer gaan missen:|. Maar ik krijg wéér artifacts, ook al met de juiste drivers van nvidia.. Maar Erw, welke mobo had jij? En welke probleem krijg jij met je vga dan? Kreeg je het vergoed(garantie)?

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:29:
Volgens mij moet je dan geen standby gebruiken. Blijkbaar werkt de combinatie moederbord - videokaart niet goed na standby. Wellicht een driver probleem misschien.

Verwijderd

Topicstarter
BlackLight schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:37:
[...]

Volgens mij moet je dan geen standby gebruiken. Blijkbaar werkt de combinatie moederbord - videokaart niet goed na standby. Wellicht een driver probleem misschien.
Een driver probleem is het niet, ik heb 2 verschillende gebruikt. Maar hij moet toch gewoon normaal doen?

• BlackLight
Wat ik bedoel is de combinatie moederbord - videokaart + driver en daarna uit standby. Dus geen standby gebruiken als dat de boel in de soep helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Nu geeft ie artifacts, terwijl ik mijn pc niet eens op stand by heb gezet:|.. Ik ben nu echt radeloos! Want ik weet niet of het aan mijn voeding,mobo, vga ligt ;(

• BlackLight
Heb je de artifacts alleen bij spellen? Of ook op de desktop? Als je alleen artifacts in spellen hebt, zou het aan de voeding kunnen liggen.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-08 21:05

Nessuno

io sono nessuno

ik ken dit probleem van mn sli setup
(2x 6800gt xfx wel pci-e )

in sommige spellen heb ik ook artifacts
daar ik 2 kaarten heb heb ik ze beiden apart geprobeerd om uit te sluiten dat er 1 brak zou zijn

in sommige spellen heb ik soms artifacts (bv farcry)
in de meeste niet hl2 enz enz

denk dat dit toch een driver probleem oid is
maar dat kan ik pas als alles goed gaat morgen zeggen

dan krijg ik nl 2x nv silencer binnen
dat moet een stuk beter coolen :D
als ik dan nog artifacts heb is het of de kaart (en) of de drivers
ik post het wel even wat de uitkomst is

Na rose e cient spin

Verwijderd

Topicstarter
BlackLight schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:42:
Heb je de artifacts alleen bij spellen? Of ook op de desktop? Als je alleen artifacts in spellen hebt, zou het aan de voeding kunnen liggen.
Spellen en op desktop. Maar, ik kan gelukkig het morgen bij iemand testen. Tis wel verrot als de kaart kapot ofzo is want dan moet ik 9 euro voor verzendskosten betalen en 9 euro voor het terugversturen..

@Prodigy, artifacts zijn nooit goed. Dus je hebt wel garantie..

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:21
op zich is het best duidelijk wat het is maar goed....

het is je MOBO omdat je al met 2 kaarten het zelfde had..... en dat je van de voeding slechte beeldqualiteit krijgt heb ik nog nooit gehoord.....maar zou wel verklaaren wrom die maar 900Mhz haalt maar das dus niet met een 400Watt Zalman.....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Topicstarter
Bschnitz schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:17:
op zich is het best duidelijk wat het is maar goed....

het is je MOBO omdat je al met 2 kaarten het zelfde had..... en dat je van de voeding slechte beeldqualiteit krijgt heb ik nog nooit gehoord.....maar zou wel verklaaren wrom die maar 900Mhz haalt maar das dus niet met een 400Watt Zalman.....
Gelukkig kan ik het morgen testen bij iemand. Maar sinds vandaag heb ik geen artifacts meer gehad:/

/editje: ik heb nog steeds artifacts..:/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 20:37 ]

Pagina: 1