Toon posts:

.img van 750 mb op cd-r ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een .img file (+.sub en .ccd) van meer dan 700 mb op een cd-r te branden?

Files komen wel van één cd.... zijn samen 777 mb.

Ik vind slechts cd's van 700 mb in winkel en clonecd geeft dan dus aan dat er te weinig ruimte is.

Groet,

G. R.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je zou "overburn" kunnen gebruiken, om meer op de cd te krijgen. (dan brand je het laatste ongebruikte randje ook nog vol) Maar dat werkt niet met 70 MB.
Alcohol 120% (dat gebruik ik altijd als ik moet branden) heeft deze optie bijvoorbeeld.

Je zult toch grotere cd-r's moeten kopen. Ze bestaan wel degelijk:
Kijk maar in de pricewatch. (naar beneden scrollen)

[ Voor 47% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-06-2005 18:50 . Reden: post uitgebreid ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Het is niet omdat het image-bestand zelf 750 MB groot is dat je ook 750MB op je cd gaat nodig hebben. Ik zou de image eens openen in Nero en dan zien hoeveel megabyte die aangeeft (of minuten. Met een beetje gelukt heb je belange geen 750 MB nodig en kan je misschien toch nog een overburn doen (hoewel ik vrees van niet). En anders gewoon een pakje cd'tjes gaan halen van 90 minuten, zijn tegenwoordig heel makkelijk te vinden ;)

Verwijderd

Topicstarter
He hartstikke bedankt voor advies! Ik heb echter 90 min cd-r gevonden maar in clonecd kan ik niet overburnen. En nero brandt geen .img files.
De uitdaging is nu:

Toch een .img file van 777 mb op een cd-r branden.

Kan iemand dat aan?

Groet,
Gerrit

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 03:46:
He hartstikke bedankt voor advies! Ik heb echter 90 min cd-r gevonden maar in clonecd kan ik niet overburnen. En nero brandt geen .img files.
De uitdaging is nu:

Toch een .img file van 777 mb op een cd-r branden.

Kan iemand dat aan?

Groet,
Gerrit
DrivinUCrazy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:46:
Je zou "overburn" kunnen gebruiken, om meer op de cd te krijgen. (dan brand je het laatste ongebruikte randje ook nog vol) Maar dat werkt niet met 70 MB.
Alcohol 120% (dat gebruik ik altijd als ik moet branden) heeft deze optie bijvoorbeeld.

Je zult toch grotere cd-r's moeten kopen. Ze bestaan wel degelijk:
Kijk maar in de pricewatch. (naar beneden scrollen)
:)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
nero kan wel .img branden. je moet het alleen ffe handmatig aangeven (file type *.* selecteren)

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08 21:59
Die images zijn toch altijd veel groter dan wat er daadwerkelijk op CD wordt gebrand?
Met een beetje mazzel krijg je die 750MB gewoon op een 700MB CD'tje.

Verwijderd

suspect schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:55:
Die images zijn toch altijd veel groter dan wat er daadwerkelijk op CD wordt gebrand?
Met een beetje mazzel krijg je die 750MB gewoon op een 700MB CD'tje.
Gaat niet werken denk ik. Ik heb er laatst ook een tijd mee zitten klooien, maar overburn brandt maximaal iets van 20 MB extra. Ik heb bij de MM 90 min. cd's kunnen vinden (krengen zijn wel moeilijk te vinden verder) en dat werkt natuurlijk prima.

En TS: Als je een image wilt branden, moet je die "wizard" waarmee Nero opstart afsluiten en dan naar <Recorder> gaan, alwaar je <Burn Image> kunt vinden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 10:44 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:44:
[...]
Gaat niet werken denk ik. Ik heb er laatst ook een tijd mee zitten klooien, maar overburn brandt maximaal iets van 20 MB extra. Ik heb bij de MM 90 min. cd's kunnen vinden (krengen zijn wel moeilijk te vinden verder) en dat werkt natuurlijk prima.

En TS: Als je een image wilt branden, moet je die "wizard" waarmee Nero opstart afsluiten en dan naar <Recorder> gaan, alwaar je <Burn Image> kunt vinden. :)
Je leest niet goed.
Wat SuBBaSS beweert klopt wel degelijk, ik heb erg vaak een CD image van 730+ MB die na branden amper 700 MB in beslag neemt :)

Maar de TS heeft .sub en .ccd bestanden, da's toch CloneCD?
Probeer die dan eens te branden met CloneCD :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of mount het ding in de clonecd virtual cdrom drive en maak er dan een 1:1 kopie van (of doe het met daemon tools).

Verwijderd

rb338 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:48:
[...]

Je leest niet goed.
Wat SuBBaSS beweert klopt wel degelijk, ik heb erg vaak een CD image van 730+ MB die na branden amper 700 MB in beslag neemt :)

Maar de TS heeft .sub en .ccd bestanden, da's toch CloneCD?
Probeer die dan eens te branden met CloneCD :P
Ik lees niet goed, maar wat ik beweer klopt wel? :?
Ik snap stiekem wel hoe je het bedoeld hoor, het moest alleen even doordringen

Dat neemt verder niet weg dat het vaak wel wat uit elkaar ligt. Ik had wel eens files die volgens mij schatting in de overburn konden, terwijl ik een melding kreeg dat ik er een cd met hogere capaciteit in moest stoppen (volgens nero was de file toen ineens teveel groter dan hij in eerste instantie aangaf).

Maar goed, om maar een bruikbare tip te geven: Emtec 90 min. cd's kosten niets meer dan een pakje 80 min. cd's bij de Media Markt, dus hopen voor TS dat er eentje in de buurt zit.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 10:57 . Reden: Oeps, 870 MB cd's zouden wel prettig zijn ;) ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
Terw_Dan schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:49:
Of mount het ding in de clonecd virtual cdrom drive en maak er dan een 1:1 kopie van (of doe het met daemon tools).
dit is ook mijn manier.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08 21:59
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:44:
<Burn Image> staat onder <File>. ;)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:39:
Is het mogelijk om een .img file (+.sub en .ccd) van meer dan 700 mb op een cd-r te branden?

Ik vind slechts cd's van 700 mb in winkel en clonecd geeft dan dus aan dat er te weinig ruimte is.

Groet,

G. R.
Branden op een dvdtje :) dat moet ook kunnen, (ik gebruik altijd dvd decrpypter om mijn *IMG films te branden).. maar volgens mij moet het met elke img kunnen.

Verwijderd

suspect schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:04:
[...]

<Burn Image> staat onder <File>. ;)
Ik weet niet wanneer dat anders is geworden, maar bij mij (v.6.6.0.bla) staat ie toch echt waar ik aangeef. ;)

Conclusie: 1 v/d 2 is raak, 50% kans. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:39:

De img file bevat het hele filesystem van de CD. Dat er maximaal 700 mb aan data op een CD kan klopt alleen als je de overhead voor het filesystem buiten beschouwing laat: het filesystem is ook nog ens een hele kudde MBs. Op dezelfde manier dat een floppie van 2 megabyte maar 1.44MB aan data kan bevatten als ie geformatteerd is. Zodoende zag je vroeger nog wel eens "2MB diskettes" van 1.44 MB na formatteren.

.img files van net iets over de 800 MB voor een 80 minuten CD kunnen gewoon. Je moet het ding dan wel als image op de cd fikken en niet als los bestand natuurlijk.

Verwijderd

80 minuten = 700 mb en jij beweert dat er 800 mb op kan mits je het als image brand?
Dan zou ik liever van jouw diensten gebruik maken dan van mijn Nero wizard; jij bent een betere. :P

Of ik zie iets essentieels over het hoofd?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

als dit een Svcd-formaat is is dit goed mogelijk, heeft met compressie te maken. dan kan je image makkelijk 800 MB zijn en toch op n cd passen. Het wordt dan weer gecomprimeerd (mpg) op cd gezet.

je kan er dan geen losse files mee bij zetten (.sub bv). Je kan wel je .IMG mounten zoals Terw_Dan Zegt, en dan je nero vertellen dat ie moet kopieren met als bron de viruele cdrom.
Kan je nog eerst kijken of t werkt, of de film goede kwaliteit is.

eerst kijken dan zeiken

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
bratos schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:51:
als dit een Svcd-formaat is is dit goed mogelijk, heeft met compressie te maken. dan kan je image makkelijk 800 MB zijn en toch op n cd passen. Het wordt dan weer gecomprimeerd (mpg) op cd gezet.

je kan er dan geen losse files mee bij zetten (.sub bv). Je kan wel je .IMG mounten zoals Terw_Dan Zegt, en dan je nero vertellen dat ie moet kopieren met als bron de viruele cdrom.
Kan je nog eerst kijken of t werkt, of de film goede kwaliteit is.
Is het dan niet zo dat je dan ipv 2352 blocks 2048 blocks gebruikt waardoor je dus waardoor je dus de soort extra pararity weg haalt maar daar ipv een grotere opslag kan gebruiken ?
Pagina: 1