[XP] PC slaat af als XP setup start na kopieeren bestanden

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 13:20
Vandaag heb ik moederbordjes omgewisselt van 2 PC's. Beide PC's kregen dus elkaars moederbord (ja daar heb ik een goeie reden voor ;) ). Gigabyte 7VAX omgeruild met een Abit NF7-S rev 2.0. Hopelijk alles goed aansloten en beiden PC's konden beginnen aan een verse Windows XP installatie. Hopelijk omdat ik een beetje zat te kloten met die extra 4 pins stroomaansluiting op de Abit. Vooral omdat mijn voeding (Tagan TG-480UO1) zo verschrikkelijk veel aansluitingen heeft die ook nog eens veel op elkaar lijken. Er zaten 2 4pins aansluitingen in elkaar geklikt, omdat het moederbord wat er voorheen in zat (de Gigabyte) die extra aansluiting niet heeft. Van elkaar gehaald en 1 aangesloten.

Tot zover geen problemen, het systeem met het Gigabyte moederbord werkt perfect en draait nu als een zonnetje. Echter mijn andere systeem (specs staan in m'n sig, alleen dus even opletten dat het moederbord inmiddels verandert is) heeft nogal wat problemen met de installatie van Windows XP Pro. Wanneer hij klaar is met het laden van de benodigde bestanden en hij de Setup wil starten lichten mooi alle lampjes op m'n toetsenbord op en slaat de PC uit.

Wanneer ik de PC aan wil krijgen moet ik de stekkerdoos een aantal seconden uitschakelen om vervolgens weer op te kunnen starten en hetzelfde probleem mee te maken wanneer ik weer probeer XP te installeren.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Verkeerde dingen aangesloten ofzo?

Bij voorbaat dank,

Michel.

• The Realone
Excuses voor de kick maar ik kan echt niks vinden over dit probleem. ;(

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 12:11
Lijkt me toch een probleem met je voeding..

Al eens geprobeerd om met een andere voeding die PC aan te sturen ?

• The Realone
Nee nog niet, kan ik wel eens doen als ik er zo snel 1 heb liggen.

De voeding heeft, ondanks dat ie pas 2 maanden oud is, nog nooit problemen gegeven.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geheugen even testen kan ook wel handig zijn soms :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• The Realone
Ok de voeding is uitgesloten. Een andere voeding leverde hetzelfde resultaat.

Ik denk dat het moederbord of geheugen overblijft. Ik startte Memtest86 en liep weg, toen ik na 10 minuutjes terug kwam stond de PC uit. Toen ik de test net gestart had zag ik Single Channel staan. Ik had toch eigenlijk gehoopt op dual channel of klopt dat niet? Ik heb 2 stickjes van 512MB PC2700, beide Dane-Elec, echter het ene sticky is zo'n 2 jaar later gekocht. Welliswaar bij dezelfde winkel, en voor zover ik weet is het enige verschil de kleur (oude is rood, nieuwere is groen). Maargoed dat terzijde, althans ik neem niet aan dat het daar iets mee te maken heeft.

Beide sticks in verschillende slots los van elkaar getest maar ook daar komt hetzelfde probleem naar voren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan verplaats ik even het topic naar PMG, want daar kunnen ze je denk ik beter adviseren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• The Realone
Thanks sanfranjake, ik zat zelf ook te twijfelen waar ik dit het beste moest laten.

Geheugen uit een andere PC erin gestopt, zelfde probleem. BIOS update, geeft hetzelfde probleem. Ik weet niet echt meer wat ik nu nog kan doen.

Verwijderd

gokje:

hoe zit het met de proc's heb je die ook omgewisseld? Want misschien heb je hem verkeerd terug gezet op de mobo? (ik weet niet of ze beide AMD zijn :P, te lui om dat even op te gaan zoeken).
Word de proc ook niet te warm? want als dat zo is, reset/valt de pc ook uit.

• The Realone
Een 2100+ (Thoroughbred) en een 2600+ (Barton), en in de PC met de problemen gaat het om de 2600+. Controle of hij te heet wordt, tja dan moet ik vertrouwen op de temps van de BIOS en die geven niks aparts aan (35 graden). Aangezien de CPU er maar op 1 manier in kan lijkt me niet dat er iets mis mee is. Daarbij draait hij dus goed, behalve met die Windows Setup en Memtest dan.

Misschien waardig om het nogmaals te vermelden maar wanneer de PC uit staat moet ik de stroom er volledig afhalen totdat het helemaal "weg" is, dan gaat het controlelampje op m'n mobo uit, en dan kan hij weer gewoon aan.

Ik heb nu het hele zaakje uit de case gehaald om zo kortsluiting ook uit te sluiten, ook dit helpt niks.

BIOS settings heb ik wel enigzins aangepast gehad, maar ook met Fail-Safe of Optimized komt ik geen steek verder.

NB: Alles heeft altijd zonder enkele problemen gewerkt (ook de mobo's), totdat de moederborden dus omgewisseld zijn. Dit heb ik ook secuur gedaan en kan me niet voorstellen dat er daardoor iets deffect is geraakt. Daar lijken mij dit ook erg vreemde symptomen voor. De CPU+mobo combinatie (die nu problemen geeft) heeft zelfs een half jaar lang nog goed gedraait voordat ik die CPU's verruild had.

• The Realone
Oops ik zie nu dat ik een (wellicht nogal lompe) fout heb gemaakt in mijn startpost.

De PC schakelt uit wanneer de drivers geladen zijn, dus niet na het laden van de setup bestanden!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Probeer windows is te installeren met een andere DVD/CD Drive en dus niet met die NEC DVD Brander. Dat was bij mij het probleem dat ik windows niet geinstalleerd kreeg op mijn systeem.

Hier is mijn topic over hetzelfde probleem als jij denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Skyline GT-R op 09-06-2005 16:49 ]

• The Realone
Lite-On DVD speler geprobeert en ook hier weer de inmiddels vertrouwde stilte.... :'(

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

ik denk tog dat het met de proc te maken heeft. als hij te warm word (moet je even je vinger tegen ze koelblok houden en voelen of het warm is) dan laat hij af. en met amd is het zo dat je dan ff de stroom eraf moet halen en dan pas start hij pas weer op.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

• The Realone
Ik zal het zo eens nader bekijken, maar is het niet een beetje te kort om het koelblok zo erg op te laten warmen dat het merkbaar is? En waarom altijd precies op hetzelfde punt van de installatie. Altijd precies op het moment dat er staat: Windows is now being started

8)7

• The Realone
Probleem opgelost! Schijnbaar werd de CPU inderdaad te heet, dus jullie zaten in de goeie hoek! Wat ik heb gedaan is de CPU schoongemaakt (lees: koelpasta verwijdert en wat nieuwe erop gedaan) en er ging niks meer fout. Aantal stresstestjes gedraait en het werkt weer soepel.

Vreemd wel, er zat namelijk bijna geen koelpasta op, en wat er op zat was er allemaal uitonder gedrukt. 8)7

Allemaal bedankt voor de hulp! _/-\o_
Pagina: 1