P4VP-MX: front USB werkt niet en ziet 256MB ipv 512MB RAM

Pagina: 1
Acties:

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 23:43
Hallo,

mijn moederbord is laatst kapot gegaan, en dus heb ik er een nieuwe in laten zetten, een Asus p4vp-MX. Werkt allemaal prima, totdat ik 2 USB-poorten probeerde. Die doen het dus niet. Ik heb 4 poorten, 2 voor en 2 achter, waarvan alleen de 2 achterste het doen. Dit is nog niet alles, aangezien het BIOS maar 256 van de 512 mb geheugen herkent. Zullen deze problemen opgelost zijn na een update van het BIOS? Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, dus als ik niet zeker weet dat dat gaat helpen, doe ik dat liever niet, tenzij het zo simpel is als het lijkt ;(.
Bedankt.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als alleen de 2 achterste het doen dan :
of staan de andere 2 niet aan in de bios
of zijn ze niet aangesloten op het moederbord binnen in je kast.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het lijkt of de front USB aansluiting niet goed is aangesloten.
De volgorde van VCC, D-, D+ en GND is hier echter belangrijk. Kijk in je moederbord boekje hoe ze bij jouw aangesloten moeten worden. Meestal is dit één blauw/zwart blokje, maar het kunnen ook losse pinnetjes zijn.

BIOS update kun je proberen....j

Hoeveel MB onboard videogeheugen wordt er op het moment van je intern geheugen afgehaald? 256MB toevallig?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 15:13
Misschien werken beide paren usb poorten dmv een verschillende controller, zijn voor beide de goede drivers geinstalleerd? Misschien dat er bij apparaatbeheer problemen (uitroeptekens, vraagtekens) gemeld worden?
Of wat het ook kan zijn is dat de voorste 2 usb-poorten niet goed zitten aangesloten aan het mobo. Probeer gewoon ff of het stekkertje goed zit.

Wat betreft geheugen, iets meer info is wel gewenst. Bijv watvoor geheugen is het, en zijn het twee reepjes van 256 of 1 van 512?
Probeer zowieso wat combo's betreft de plaatsing van je reepjes in de geheugenslots. En je kan met memtest je geheugen testen op fouten.

edit:
volgende keer wat sneller typen :(

[ Voor 5% gewijzigd door Spits op 08-06-2005 18:03 ]

• GR1221
Prutz0r schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:02:
Het lijkt of de front USB aansluiting niet goed is aangesloten.
De volgorde van VCC, D-, D+ en GND is hier echter belangrijk. Kijk in je moederbord boekje hoe ze bij jouw aangesloten moeten worden. Meestal is dit één blauw/zwart blokje, maar het kunnen ook losse pinnetjes zijn.
Dit heb ik gecontroleerd, en lijkt te kloppen. Het is één blokje.
BIOS update kun je proberen....j
Helaas nog niet genoeg tijd gehad om de juiste file te vinden :/, ga ik zeker nog proberen.
Hoeveel MB onboard videogeheugen wordt er op het moment van je intern geheugen afgehaald? 256MB toevallig?
Ja, dat klopt. Hoezo?
Spits schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:03:
Wat betreft geheugen, iets meer info is wel gewenst. Bijv watvoor geheugen is het, en zijn het twee reepjes van 256 of 1 van 512?
Probeer zowieso wat combo's betreft de plaatsing van je reepjes in de geheugenslots. En je kan met memtest je geheugen testen op fouten.
Het is één reepje van 512, combinaties halen niets uit. Memtest zou ik nog moeten proberen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dan is het logisch dat je moederbord maar 256MB ziet, de andere 256MB wordt gebruikt door je on-board videokaart, een oplossing is om er een losse videokaart in te steken. Daarna heb je gewoon 512MB RAM.

Je kunt het aantal MB's voor de on-board VGA ook verlagen naar bijvoorbeeld 32 of 64. Qua prestaties in spellen ga je er héél weinig op achteruit. :)

[ Voor 29% gewijzigd door PD2JK op 08-06-2005 21:58 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• GR1221
Dat verhelpt het probleem niet, volgens mij is m'n BIOS gewoon verouderd, aangezien het niet zo'n nieuw moederbord is. Anders zou ik het écht niet weten.

Als ik de file voor het flashen van het BIOS probeer te vinden krijg ik alleen maar .ami bestanden, terwijl het toch echt .rom moet zijn. Iemand enig idee hoe ik aan een .rom kom, want volgens mij gaat dat wel werken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.

• GR1221
Ok. Toch gelukt om m'n BIOS te flashen met een .ami, blijkbaar hoeft het alleen maar .rom te zijn bij EZ Flash. Nu zijn de problemen er dus nog steeds, dus dat wordt zo denk ik een tripje naar een monteur, want ik kom er niet uit ;( . Dat upgraden voor San Andreas kan ik voorlopig dus ook wel vergeten |:(
Pagina: 1