Toon posts:

te ver clocken

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi
ik heb een Natuurkunde Practische Opdracht.
Nu is de bedoeling dat we gaan testen wat het beste koelt.

Na dit testen wilden we met ons groepje voor de grap de CPU of de GRAKA op blazen.
weet iemand hoe dit moet?(met details aub)
Het is een socket 7 Pentium mmx (Voor Pentium 2 iig)
en op de graka staat Maxx, S3, Trident en het is een pci kaart.
de mobo specs ken ik niet. ik weet iig dat het OUD is en dat de boven genoemde hardware er op past.
alle soorten occ zijn toegestaan. zelfs het toevoegen van dingen zoals een condensator oid.
maar het moet met de hardware die er in zit.

ik hoop dat ik de ontploffing op kan nemen dan zal ik het wel posten als iemand het wil zien.]

BVD.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 18:07 ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-02 10:59

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

hoppa, 24 volt AC of DC (AC vinden de condensators niet leuk, die gaan exploderen enzo) van een hele zware adapter (+20A oid) werkt gegarandeerd, hele kaart fikt weg als je geluk hebt, chips gaan gloeien en het plastic vliegt in de hens.
doet er niet eens veel toe waar je de spanning op zet.

beetje nutteloos dit.

[ Voor 84% gewijzigd door powerflux op 08-06-2005 17:53 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zet er met behulp van een spanningsgenerator flink wat stroom op ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:46:
ik hoop dat ik de ontploffing op kan nemen dan zal ik het wel posten als iemand het wil zien.
leuke opdrachten krijgen jullie, maar hoe wou je hardware gaan opblazen er komt heus geen explosie bij te pas hoor, als je gewoon teveel volts op je cpu core zet is ie zo dood, maar er komt geen explosie of zo 8)7 (hoe kom je er eigenlijk bij)

het zal niet gaan exploderen, je kunt het hoogstens kortsluiten (en je ziet een paar vonken) en de stoppen slaan door. (kan ik net zo goed met mijn cd speler doen maar ja)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:51:
[...]

leuke opdrachten krijgen jullie, maar hoe wou je hardware gaan opblazen er komt heus geen explosie bij te pas hoor, als je gewoon teveel volts op je cpu core zet is ie zo dood, maar er komt geen explosie of zo 8)7 (hoe kom je er eigenlijk bij)

het zal niet gaan exploderen, je kunt het hoogstens kortsluiten (en je ziet een paar vonken) en de stoppen slaan door. (kan ik net zo goed met mijn cd speler doen maar ja)
was maar bij wijze van spreken.

alle soorten occ zijn toegestaan. zelfs het toevoegen van dingen zoals een condensator oid.
maar het moet met de hardware die er in zit.

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Je kunt ook een moker pakken en op de kaart slaan... vervolgens vanuit de kromme kaart bier drinken en daarna op de vuurkorf gooien... En als laatst begraven in de tuin.. Is ook erg leuk om te zien.. Ik spreek hier over de oude ti4400 van een vriend van mij :) (op de moker na dan he ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door GuuZ op 08-06-2005 18:14 ]

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:17

AJK

...

als er een 220-110v switch op de voeding zit wil dit ook wel eens helpen

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Socket 7 != Pentium II ;)
Die dingen zijn overigens slechts te overclocken door jumpers op je mobo en als je al niet eens weet wat voor mobo het is zul je niet ver komen... Buiten dat zal-ie waarschijnlijk niet eens opstarten als je 'm te hoog clockt en je dus ook geen spectaculaire dingen kunnen doen.
Probeer het eens met een cheap-ass tweedehands socket A mobotje en een AthlonXP 1700+ ofzo, dan kun je tenminste bijna mhzje voor mhzje opklokken en kijken wat er gebeurt!

Rail Away!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Socket 7 != Pentium 1, Pentium 1 MMX, AMD K5, AMD K6, AMD K6/2, AMD K6/3, Cyrix MX, Cyrix MX2, Nexgen CPU's. IDT Winchip, en nog een aantal CPU's ;)

Een AMD K6/2 kun je 'mooi' stuk krijgen door er 3,5V heen te pompen en 'm vervolgens m.b.v. ijskoeling (heatsink met ijsklontjes ;)) zover mogelijk te oc'en. Na een kwartiertje draaien op die max. speed laat je het ijs ontdooien en de CPU zolang mogelijk stressen. Als 'ie crashed dan reboot je 'm.

Na verloop van tijd doet de processor het niet meer :/ . Rook of wat dan ook zul je niet zien.

Je kunt misschien eens proberen om een paar pootjes eraf te knippen en de processor verkeerd om in de socket te plaatsen. Alleen overlock je 'm dan niet. Een mislukte 'wire-mod' kan ook wel enige schade aanrichten :X

[ Voor 92% gewijzigd door Thandor op 08-06-2005 19:34 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Mad Marty schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:31:
Socket 7 != Pentium II ;)
Die dingen zijn overigens slechts te overclocken door jumpers op je mobo en als je al niet eens weet wat voor mobo het is zul je niet ver komen.
Yah, of ze zijn alleen maar te down clocken (zoals de mijne hier). Maar ik denk dat het gewoon hardware destructie word (en niks met overclocken te maken zal hebben), gewoon veel volts erop zetten en je komt er wel (of het spectaculair word: Lijkt me sterk met geluk wat kortsluiting met rook en geur).

wat je ook kunt doen is het mobo barbecuen (terwijl het ding draait in windows bv). is mischien wel leuk :+

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
een socket 7 opbranden is simpel ; als je cpu 3.3 volt is zet je er 3.5 volt op (standaard voltage),en breng je de cpu tot mnstens dubbele snelheid dan waarvoor hij gemaakt is, dus een pentium 1 100mhz op 200 mhz, of toch althans het maximum dat je mobo ondersteunt.

en als je condensators wil zien ploffen, probeer dan eens wat spanningslijnen te verwisselen van de voeding. (+12 en -12 wil wel lukken), dan moet die handel wel knallen ook je graka, ik heb dit ooit niet bedoeld voorgehad bij een 386 en die deed knal, alle elco's er uit, en alle chips naar de klote.....

enneuh, de 5 volt en de nul verwisselen wil ook leuke effecten geven ,maar dan moet je wel meer draadjes verwisselen.

de 110--->220 volt switch truc doet het niet altijd zo succesvol met je pc ; de voeding gaat er wel door, ja, maar de rest blijft soms nog leven

[ Voor 21% gewijzigd door successor op 08-06-2005 18:42 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

successor schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:39:
een socket 7 opbranden is simpel ; als je cpu 3.3 volt is zet je er 3.5 volt op (standaard voltage),en breng je de cpu tot mnstens dubbele snelheid dan waarvoor hij gemaakt is, dus een pentium 1 100mhz op 200 mhz, of toch althans het maximum dat je mobo ondersteunt.

en als je condensators wil zien ploffen, probeer dan eens wat spanningslijnen te verwisselen van de voeding. (+12 en -12 wil wel lukken), dan moet die handel wel knallen ook je graka, ik heb dit ooit niet bedoeld voorgehad bij een 386 en die deed knal, alle elco's er uit, en alle chips naar de klote.....
Pentium 133 (3,3V) @ 3,5V @ 250MHz ging anders "prima" 8)7 . Wel onstabiel maar 'in rook opgaan' doet 'ie niet snel B)
Op 200MHz draaide 'ie wel prima :)

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 08-06-2005 18:42 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• successor
Thandor schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:41:
[...]

Pentium 133 (3,3V) @ 3,5V @ 250MHz ging anders "prima" 8)7 . Wel onstabiel maar 'in rook opgaan' doet 'ie niet snel B)
Op 200MHz draaide 'ie wel prima :)
jah maar welke sink gebruikte je ?

ik geen

veel rook

Verwijderd

anthonyjameskok schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:20:
als er een 220-110v switch op de voeding zit wil dit ook wel eens helpen
Toevallig heb ik daar ervaring mee... Ik heb toen ik klein was (6) namelijk een keertje geprobeerd de oude philips bak van mn vader wat meer mhz-jes te geven met zo'n briljante move. Ik kan me vaag herinneren dat er toen een kleine plof hoorbaar was en een nare geur door de kamer dreef. Aangezien oren en neus (nog) niet te stimuleren zijn met een foto :P s dit misschien niet de beste manier om anderen er ook van te laten genieten...

Verwijderd

Eindelijk een tof topic, destructie.... >:)

Ik zou em in de magnetron doen, dan in water, voordat ik em aan zou zetten

• successor
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:45:
Eindelijk een tof topic, destructie.... >:)

Ik zou em in de magnetron doen, dan in water, voordat ik em aan zou zetten
ik weet niet of ze daar een magnetron hebben, maar misschien een frequentieregelaar.....

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:23
met opvoeren van Mhz zal je cpu nooit ontploffen. Mijn eerste insteek is overvolten, of heel erg warm laten lopen daar sloop je zowat elk IC mee. :[

Zet Vcore op max, lekker laten benchen heatsink eraf en voor mijn part thermometer erop en kijken hoe warm dat ding kan lopen...

Kijk voor de grap eens of je een (metalen) beker water aan de kook kunt krijgen ;)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Heb je mischien een goede Delta voeding op school? We heben destijds leuke experimenten met dat ding gedaan (enkele 30V 3A versie). Weerstandjes opbranden, condensators laten knallen en IC's laten fikken is dan geen moeite meer. Let wel op dat sommige condensatoren meer dan 16V versies kunnen zijn (seriele poort heeft geloof ik wel eens 24V potentiaalverschil nodig) en dat weerstanden van te hoge weerstand moeilijk fikken. Als je 30V op zo'n CNY nogwat optische sensor (vierkantje, ir led en sensor) op de sensor zet kun je heel ver schieten met het lensje dat er op zit. Bij testen heb ik m eens door de zijkant van mn vinger geschoten.

Verder lekker minimaal 1GHz AMD overvolten, aanzetten zonder koeling en zien wat er overblijft. Flink wat prik door een oude at/atx voeding heen jagen/110/230V schakelaar omzetten garandeerd ook plezier.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 20:27 ]

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Bij mij is het meestal zo => iets WILLEN slopen geen rook
Iets niet willen slopen wel rook. :(

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

Ganzz schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:57:
Bij mij is het meestal zo => iets WILLEN slopen geen rook
Iets niet willen slopen wel rook. :(
ik had vroeger toen nog een klein kind van (5/6 jaar), een tennis console (kan iedereen zich nog wel herinneren ping pong of zoiets) ik heb toen een ac met een dc adapter omgewisselt toen ik later boven kwam stond mijn hele kamer vol rook en dat ding maakt een gezoem, ik was toen echt vreselijk bang (maar ik moest hem toch uittrekken). :z

niemand was thuis behalve mijn neef (oppasser ;) ) maar niemand mocht dit natuurlijk weten, want ik experimenteerde nogal veel toen. (heb heel wat gemold toen zelf,s de was machine van mijn ouders). >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:37:
[...]

Yah, of ze zijn alleen maar te down clocken (zoals de mijne hier). Maar ik denk dat het gewoon hardware destructie word (en niks met overclocken te maken zal hebben), gewoon veel volts erop zetten en je komt er wel (of het spectaculair word: Lijkt me sterk met geluk wat kortsluiting met rook en geur).

wat je ook kunt doen is het mobo barbecuen (terwijl het ding draait in windows bv). is mischien wel leuk :+
ok sorry dan heb ik het fout het is de pentium die voor Pentium 2 komt Pentium 1 ofsow

op de mobo zit ok zon rij met omhoog stekende pinnnetjes volgens mij past daar wel een jumper over 2 pinnetjes. als ik zo alle pinnentjes verbind wat dan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 22:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:24:
[...]

ok sorry dan heb ik het fout het is de pentium die voor Pentium 2 komt Pentium 1 ofsow

op de mobo zit ok zon rij met omhoog stekende pinnnetjes volgens mij past daar wel een jumper over 2 pinnetjes. als ik zo alle pinnentjes verbind wat dan?
kijk wat voor een mobo het is (serie nummer ofzo) en zoek dat op via google, je zal er vast informatie over vinden. Op het mobo zelf vind je vaak ook informatie over de pin layout (bij mijn oude p2 staat gewoon op het mobo zelf hoe je de fsb snelheid met de jumpers instelt).

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

In het CME subforum en dan lees je even de mislukkelingen door. nu blij :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Sommige pentium1 bortjes kon fsb instellen op 80 mhz zo kan je en de processor en de video oc en standaart is ie 60 of 66.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 01:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:44:
[...]

kijk wat voor een mobo het is (serie nummer ofzo) en zoek dat op via google, je zal er vast informatie over vinden. Op het mobo zelf vind je vaak ook informatie over de pin layout (bij mijn oude p2 staat gewoon op het mobo zelf hoe je de fsb snelheid met de jumpers instelt).
het is een tulp mobo meer kon ik niet vinden.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Ha! Er zou maar een ontploffing zijn. Kan je ze aanklagen. Kan vervolgens niemand meer een PC kopen.
Nee, die dingen zijn zo safe als wat. Wil je een ontploffing, moet je er een kilo kruit ingooien + een lucifer.

U vraagt, wij antwoorden.

• successor
als je de voeding gaat ompolen (dus 12volt ipv ground en ground ipv 12 volt of zo ,
waar het moederbord totaal niet op berekend is, doe je toch wel heel wat knallen hoor ,
zoals elco's, sluit jij maar eens een 2000uf elco aan op 50 volt met de polen verkeerd, dat borrelt wel, en dan boem

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Mja maar volgens mij wil ie de cpu laten knallen, dat lukt je dus never nooit niet, tenzij je er gewoon 220 opzet(dan kun je ok gewoon de draadjes tegen elkaar houden, vonkt ook) Ik kan het weten, ik heb 2 Dondervogels gebarbecued :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:24:
[...]

Weet je eigenlijk uberhaupt wel hoe je moet overclocken :?
Daarbij is de hardware die je daar opnoemt totaal ongeschikt, Pentium I processoren verstoken nu eenmaal niet veel energie en worden dus ook niet echt warm. Wat al eerder gezegd is: Ga voor een oud socket A moederbord en een Athlon XP, dan moet je wel over de 100w aan warmte kunnen komen.

🖥️ | 🚗

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Koelblok eraf ?? Is ook leuk :P

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:56

OcGuru

Giulietta Qv

koelblok eraf, cpu tot de max overklokken ,max vcore erdoorheen en prime95 draaien :Y) ?

[ Voor 19% gewijzigd door OcGuru op 12-06-2005 12:53 ]

Bl44t

• Snippertje
  • Laatst online: 15:27

Snippertje

Light up your life

Gooi water over je voeding als die aanstaat :+

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 18:54
Sla der met een moker op, gooi hem door de ruit terwijl ie aanstaat. Haal hem door een shredder en kijk of je hem kan OC`en. Gooi der een molotov-cocktail naar, schiet er met een geweer op.

Jonges, Jongens, Jongens, wat heeft dit nou in godsnaam met die opdracht te maken?

"ik heb een Natuurkunde Practische Opdracht.
Nu is de bedoeling dat we gaan testen wat het beste koelt."

Ik denk dat er weinig resultaten uitkomen als je gaat testen zonder heatsink....

Wat wil je nou? Koeltest of moltest?

Erg nutteloos dit, iedereen kan 1000 manieren verzinnen om z`n pc te vermoorden en verschillende koelingen zijn opgenomen in de FAQ, als je daar nou eens mee gaat prutsen....

(en als je te ver clockt? tsja, dan start ie niet op, erg spectaculair. T lijkt SBS6 wel, doen ze ook altijd van die spectaculaire dingen)

[ Voor 11% gewijzigd door Yofresh op 12-06-2005 13:02 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

kijk
Hij staat uit
donder er alles of wat koelt voor de cpu.
Neem een flinke zak ijs
gooi die erop.
En oc en dood. Kan ook.

Je kan ook 20 kleine zakjes met blokjes ijs nemen als voorraad :P

Aangezien ik het nu over ijs heb, mn MPU (processor van moederbord, zo noem ik et)
fikt nog wel es haast. Aan de temp te zien dan.
Dus brengt me die zak ijs op een idee 8)7 _/-\o_ :D

maar je kan het proberen :).

Ik heb geexpirimenteerd met een paar vrienden
Een cpufannetje van 5x5 cm ofzo. Coolermaster
Opgevoerd tot 30 volt :D. Alleen die travo kon niet hoger en hoger dan 30 volt mocht er op school niet gebruikt worden ;(

Na een minuut begon dat fannetje lekker te ruiken zeg! :).
Ding was lekker heis :9~

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:51:
[...]

Geen explosie dat dacht je, ik heb pas nog een filmpje gezien waar ze een duron en een P4 de koeler er af haalden, de complete onderkant van het mobo werd onder de socket vandaan geblazen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:52:
Na een minuut begon dat fannetje lekker te ruiken zeg! :).
Ding was lekker heis :9~
dus hij koelde niet goed.... waardeloze fan dus maar goed dat je hem hebt opgeblazen.

affijn meer ontopic:

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.ncku.edu.tw/~htsu/humor/200222601240801860.jpg

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

leuk_he schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:58:
[...]

dus hij koelde niet goed.... waardeloze fan dus maar goed dat je hem hebt opgeblazen.

affijn meer ontopic:

[afbeelding]
Da's wel heel lekkerlijk een eitje kunnen bakken op je sink :D

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Fairy schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:57:
[...]

Geen explosie dat dacht je, ik heb pas nog een filmpje gezien waar ze een duron en een P4 de koeler er af haalden, de complete onderkant van het mobo werd onder de socket vandaan geblazen.
Ah, je bedoelt die Duron overclocksessie van Explosive Reviews ;)

🖥️ | 🚗

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

:D! vet topic!

weet je wat je doet,
je zet mobo met voeding (accu?...) en alles in een magnetron,
zet de pc aan.
met wat voltage mods.
en zet het in een magnetron.
ook hardeschijf niet te vergeten :9
en dan magnetron aan!
moet je eens zien wat er begint te knappen! :D

[ Voor 3% gewijzigd door un1ty op 13-06-2005 07:31 ]

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Razor.Timo schreef op zondag 12 juni 2005 @ 12:53:
Gooi water over je voeding als die aanstaat :+
:X

Dat heeft niks meer met de cpu slopen te maken, maar is gewoon dom en gevaarlijk.

Verder heeft dit topic weer lang genoeg open gestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.