[JavaScript] Hyperlink in column

Pagina: 1
Acties:

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik snap (bijna) niks van JS en heb ook al gezocht maar ik kwam niks tegen waar ik wat mee kon.

Op DEZE pagina staat een voorbeeldje, en ik wil dus van de tekst 'link' een hyperlink maken (Liefts een die een nieuw window opent).

Dit is wat ik nu heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<html>
<head>
    <title>Blah Blah</title>
    <style> body, html {margin:0px; padding: 0px; overflow: hidden;} </style>
        <link href="../../runtime/styles/xp/grid.css" rel="stylesheet" type="text/css" ></link>
    <script src="../../runtime/lib/grid.js"></script>
        <style>
        .active-controls-grid {height: 100%; font: menu;}

.active-column-0 {width:  50px;}
        .active-column-1 {width:  50px;}
        .active-column-2 {width:  60px;}
        .active-column-3 {width:  50px;}
        .active-column-4 {text-align: right;}

.active-grid-column {border-right: 1px solid threedlightshadow;}
        .active-grid-row {border-bottom: 1px solid threedlightshadow;}
    </style>
    <script>
        var myData = [
            ["Blah1", "Blah5", "Blah", "link"],
                        ["Blah2", "Blah4", "Blah", "link"],
            ["Blah3", "Blah3", "Blah", "link"],
            ["Blah4", "Blah2", "Blah", "link"],
                        ["Blah5", "Blah1", "Blah", "link"],

];

var myColumns = [
            "Klets", "Praat", "Enzo"
        ];
    </script>
</head>
<body>
    <script>
        var obj = new Active.Controls.Grid;

obj.setRowProperty("count", 5);
    obj.setColumnProperty("count", 4);

obj.setDataProperty("text", function(i, j){return myData[i][j]});
    obj.setColumnProperty("text", function(i){return myColumns[i]});

obj.setRowHeaderWidth("28px");
    obj.setColumnHeaderHeight("20px");

obj.setAction("click", function(src){window.status = src.getItemProperty("text")});

document.write(obj);

</script>
</body>
</html>

Hoe kan ik dat het best aanpakken?
Of als iemand me kan verwijzen naar een goede pagina waar het e.e.a. staat uitgelegd vind ik dat ook best (Heb ook al diverse links in de FAQ gevolgd, maar ook daar kwam ik niet verder mee).

Ik weet dat het iets als: <a href="http://www.mijnpagina.nl">Link</a> moet zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar (Zal vast iets simpels zijn :| ).

Hoe, wat en waar?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

De functies die daar gebruikt worden zitten allemaal in grid.js, ik weet niet waar je dat stukje script weghebt maar de makers zouden je precies alle mogelijkheden moeten kunnen vertellen. Een simpele manier die misschien ook werkt is:

code:
1
["Blah1", "Blah5", "Blah", "<a href='bla.html' target='_blank'>link</a>"],

• KILLorBE
André schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:31:
De functies die daar gebruikt worden zitten allemaal in grid.js, ik weet niet waar je dat stukje script weghebt maar de makers zouden je precies alle mogelijkheden moeten kunnen vertellen. Een simpele manier die misschien ook werkt is:

code:
1
["Blah1", "Blah5", "Blah", "<a href='bla.html' target='_blank'>link</a>"],
Bedankt voor je reactie, het werkt nu, Ik heb blijkbaar gewoon zitten slapen toen ik het de eerste keer probeerde |:( (Simpele typo hoogstwaarschijnlijk).

Nu ik toch bezig ben, is er misschien een simpele manier (Het wordt een flinke database die enigsinds te overzien moet zijn) om het nieuwe window aan de grootte van het plaatje aan te passen (Dus automagisch, het is al genoeg type en copy/paste werk).

[ Voor 6% gewijzigd door KILLorBE op 08-06-2005 18:27 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

KILLorBE schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:27:

Nu ik toch bezig ben, is er misschien een simpele manier (Het wordt een flinke database die enigsinds te overzien moet zijn) om het nieuwe window aan de grootte van het plaatje aan te passen (Dus automagisch, het is al genoeg type en copy/paste werk).
Ja, zorg dat het plaatje in een html bestand geopend word.

De breedte/hoogte van een popup aanpassen aan een afbeelding

• KILLorBE
Wederom bedankt, Ik kan voorlopig weer ff vooruit (Genoeg leesvoer gevonden....had ik zelf ook kunnen vinden, maar dat had eeuwen geduurd aangezien ik waarschijnlijk in de verkeerde richting had gezocht).

Nogmaals bedankt.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Dat script is van http://www.activewidgets.com/

Let op, het werkt niet in Opera. Waarom niet weet ik niet, vooralsnog wijt ik het aan een fuck-up aan de kant van ActiveWidgets.

Ik gebruik het script zelf ook, maar enkel op back-end pagina's en/of intranet.

Maar voor wat jij wilt zul je de ::setAction methode moeten gebruiken. Die staat ook reeds in je voorbeeldscriptje.

edit:
Maar blijkbaar werkt HTML erin plempen dus ook ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Fuzzillogic op 08-06-2005 23:28 ]

• KILLorBE
Nexxennium schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:26:
Dat script is van http://www.activewidgets.com/

Let op, het werkt niet in Opera. Waarom niet weet ik niet, vooralsnog wijt ik het aan een fuck-up aan de kant van ActiveWidgets.

Ik gebruik het script zelf ook, maar enkel op back-end pagina's en/of intranet.

Maar voor wat jij wilt zul je de ::setAction methode moeten gebruiken. Die staat ook reeds in je voorbeeldscriptje.

edit:
Maar blijkbaar werkt HTML erin plempen dus ook ;)
Klopt als een bus (Ik had de onnodige troep er ff uitgehaald (Zoveel weet ik nog wel van JS af ;) ) om het zo klein en overzichtelijk mogelijk te houden...uiteraard had het nog kleiner gekund...header weglaten e.d.).

Dat het niet in Opera werkte wist ik nog niet, maar ach je kunt niet altijd iedereen tevreden stellen.

Ik hoop op deze manier nog wat te leren, Ik kan daar uren over doorleuteren aangezien ik uit de P2000T, ZX80, C64, Amstrad, MSX tijd stam en dus ben opgegroeid met BASIC....foutje in je script? error at line xxx e.d.
M.a.w. Ik ben niet opgegroeid met C, C++ e.d., het overklokken van een 386 was toen interresanter, en daar ben ik mee doorgegaan...tot nu (een tijdje geleden).
Ik ben een opa die nu pas inziet wat de mogelijkheden zijn (Bij wijze van spreken...zo oud ben ik ook weer niet ;) ).

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Kleine mededeling, misschien van enig belang bij je devving: Site werkt niet in Opera, is misschien handig, voor als je cross-browser zou willen proggen...

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kayshin schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:32:
Kleine mededeling, misschien van enig belang bij je devving: Site werkt niet in Opera, is misschien handig, voor als je cross-browser zou willen proggen...
offtopic:
Uhm...
Nexxennium schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:26:
Let op, het werkt niet in Opera.
offtopic:
Effe lezen jochie :+ En niet zo zeuren over Opera :Y) / insidersgrapje

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Wat nou, niet zeuren over Opera? Het is een zeer capabele browser. Een publieke website die niet onder Opera werkt is gemaakt door incapabele devver. Sim-pel.
Pagina: 1