Verklaring Safari gedrag?

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
In mijn werken met een Mac met safari heb ik een aantal opvallende verschillen t.o.v. Windows gevonden, hoe kunnen deze verklaard worden, en is hier wat aan te doen?

1. Rechtermuisknop in Safari pauseert alle Flash en Ani-gif zolang het menu open staat
2. Een pagina als Rapidshare telt terug, Safari ververst deze teller iedere keer na 5 seconden, Windows heeft een doorlopend tellertje (iig iedere seconde komt in beeld)
3. Wanneer Safari geen focus heeft lopen Flash-filmpjes niet meer vloeiend

Ik begrijp dat dit te maken heeft met de Mac en de manier waarop het beeld opgebouwd wordt, maar zijn hier tweaks voor?

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

1
Ja, wat is het probleem? (it's a feature, not a bug)
2
Heeft waarschijnlijk te maken met de site zelf
3
Ja, wat is het probleem? (als ze vloeiend zouden lopen, verlies je een hele hoop CPU/GPU kracht, dan moet exposé die beweging resizen en evenveel fps halen, wat onmogelijk is als er 10 zo'n flash-filmpjes spelen)

</onzin>

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Bij punt 1 & 3 gaat het idd om by-design eigenschappen van OS X, danwel de browser. Iets aan doen? Nee, en ik zou ook een site vervloeken die het in z'n hoofd haalt om het te omzeilen (gelukkig kan het niet ;)).

Punt 2: elke browser heeft z'n eigen eigenschappen wbt 'responstijden' bij bv javascript, renderen, scrollen etc. Soms is dit aanpasbaar (zoals bij Firefox), vaak zijn het interne waarden die zorgvuldig zijn gekozen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.