K8T Neo 2 + Athlon 64 3000+ S939 = No Go

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-12 17:39

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
:) Vandaag dus mijn mobo, proc en koeler binnen. Dus ik installeren.

Proc erop, kleinbeetje koel troep erop. Koeler erop, in de kast en klaar natuurlijk, ik druk alles aansluiten. Je kent het wel, het lijkt alsof je 5 jaar bent en het 5 December is geweest.

Dus ik kabels toetsenbord en monitor en stroom aansluiten en aan dat ding. Tot mijn grote verbazing, niks, je hoord de koelers een klein beetje maar die waren niet voor niets zo duur. Ik pc uit, alles controleren, niet dat er veel opzit, dvd speler, HD en een Radeon 9700 Pro, alles deed het 10 minuten daarvoor in het oude systeem dus lijkt mij sterk dat het stuk is. Maar goed ik alles los, nogmaal vast gezet. Proc eruit, kijken of er iets mis mee is, niks, alles perfect. Dus ik nogmaals aan. Zoals ik al dacht, niks.

Ik het boekje erbij, kijken zoeken, en ja hoor ik vond iets, namelijk die 4 hele handige ledjes die de status van het opstarten etc aangeven, die zaten op het extra USB geval. Ik gelijk aansluiten het gevaarte en ik krijg mooi 4 rode lampjes :( . Wat het volgende inhoud:

- System power on ;)
- The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly. Hoe logisch O-)

Maar daar schiet ik weinig mee op, is ie nu stuk, doe ik iets verkeerd. Ik snap het in ieder geval niet. Ik heb nu gewoon pech dat mijn processor stuk is :?

Ik hoop dat iemand met een gouden tip komt want anders wordt het morgen naar het postkantoor :/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al gepoogd de BIOS te resetten? Zit de CPU fan aangesloten op de juiste fanheader?

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Koeler zit goed, aangesloten, bios zal ik eens proberen

• kvasir
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12 14:32
ey ik had dat probleem ook met dit moederboord na dagen hebben gezocht er zitten 2 power connectors op het moederboord!:P een grote rechthoekige en een vierkante kleine:P
suc6

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:52

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb dan wel een K8T Neo S754, maar ook daar zit ergens op het mobo nog een 4 pinnige power connector. Zonder doet ie het niet. Of dat bij S754 en S939 verschilt weet ik ook niet...

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-11 12:12
klinkt als een dooie CPU inderdaad, dus ik ben er bang voor... Had het laatst ook met een Duron, die heeft het pas na 2 weken opgegeven. Precies dezelfde symptomen, de computer ging niet eens aan.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
kvasir schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:19:
ey ik had dat probleem ook met dit moederboord na dagen hebben gezocht er zitten 2 power connectors op het moederboord!:P een grote rechthoekige en een vierkante kleine:P
suc6
De bios helpt niet, dat is duidelijk, ik zal nu dit eens proberen. Wat me opvalt is dat de koeler op de GPU ook niks doet 8)7 Volgen mij gaat ie gelijk draaien maar misschien werkt ie niet omdat het hele systeem niks doet.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Oke, gedaan. Die extra power connector helpt tot op zekere hoogte. Hij komt in ieder geval verder nu dan eerst, maar vervolgens blijft ie weer hangen :( . De ledjes zijn nu rood op 1 na, wat volgens het boekje neer komt op het volgende.

Early Chipset Initialization.

En dat is het, verder dan dat komt ie dus niet. Wat daar dus fout aan kan zijn weet ik niet maar hij blijft hangen zonder piep of wat dan ook |:(

• kvasir
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12 14:32
daar kan ik je niet mee helpen toen ik die extra power cabel erin deed werkte het als een trein:P

heb je een email adress kan ik je via msn ff sneller helpen

[ Voor 25% gewijzigd door kvasir op 08-06-2005 19:08 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Steffy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:37:
Oke, gedaan. Die extra power connector helpt tot op zekere hoogte. Hij komt in ieder geval verder nu dan eerst, maar vervolgens blijft ie weer hangen :( . De ledjes zijn nu rood op 1 na, wat volgens het boekje neer komt op het volgende.

Early Chipset Initialization.

En dat is het, verder dan dat komt ie dus niet. Wat daar dus fout aan kan zijn weet ik niet maar hij blijft hangen zonder piep of wat dan ook |:(
Dat heb ik ook bij mijn MSI bordje+AMD 64 proc.
Ik moet em een stuk of 10x aan en uit zetten voordat ie eindelijk boot.

Ik denk zelf dat het aan het mobo ligt, aangezien ik meer problemen heb gehoord van dat mobo.
Nu dus ook al bij de S939 versie :|

Verwijderd

is dat een venice of winchester, misschien heb je een nieuwere bios nodig?

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Het is een venice ja, ik denk ook dat er een bios update op moet, ik heb het een en ander gelezen, er schijnt een beta bios in omloop te zijn alleen kan ik die niet vinden :/ Met een 3500+ geen, venice kennelijk wil ie wel booten 8)7, het ligt dus waarschijnlijk aan de bios die brak is.

Verwijderd

hey ik heb dit ook gehad met mn k8n-e deluxe er zit idd een power connector op die 64 bit borden voor de proc net zoals de p4 heeft, die moet je wel aansluiten anders krijg je dat kreng idd niet aan, ik had dat ook ik zoeken en zoeken bel boos de winkel op zegt die gast heb je de cpu connector wel aangesloten DOHH foutje :)

Verwijderd

DOHH net te laat :P

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Steffy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:36:
Het is een venice ja, ik denk ook dat er een bios update op moet, ik heb het een en ander gelezen, er schijnt een beta bios in omloop te zijn alleen kan ik die niet vinden :/ Met een 3500+ geen, venice kennelijk wil ie wel booten 8)7, het ligt dus waarschijnlijk aan de bios die brak is.
Ik hoop het voor je, bij mij deed een bios update niks.
Anders zou ik het bord gewoon omruilen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

\o/

Die LED foutcode heb ik vandaag nog op m'n stage gehad, met dit moederbord.

Oplossing was: Probeer elke combinatie van het geheugen. Elk reepje in elk DIMM slot proberen. Dit was trouwens ook met een BP (Venice).

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 08-06-2005 19:50 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Prutz0r schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:49:
[...]

\o/

Die LED foutcode heb ik vandaag nog op m'n stage gehad, met dit moederbord.

Oplossing was: Probeer elke combinatie van het geheugen. Elk reepje in elk DIMM slot proberen. Dit was trouwens ook met een BP (Venice).
Ik zal het proberen maar ik las dat een bios update veel problemen wist te verhelpen, nu gaat het om een beta en daar valt weinig van terug te vinden

Verwijderd

Probeer eens te beginnen met 1 geheugenbankje, pakte bij mij ook niet alles.

welke voeding heb je er trouwens opzitten?

had eerst met een newcastle 3500 op het bord gedraaid met de standaard bios, nadat ik er een 3000 winchester instopte was ook een biosupdate nodig, dde anders ook nix

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 20:11 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens te spelen met de storage :) Alles ontkoppelen, stoelendans doen, andere kabels/jumpers, etc.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Het geheugen lijkt een probleem te zijn. Als je zoals in het boekje staat het geheugen plaatst dan werkt het dus niet, je moet de geheugen reepjes beiden in dezelfde kleur bankjes stoppen anders loopt het zooitje niet, alleen draait het dan niet in Dual Channel :( En het geheugen weiger ook om op 400 Mhz te draaien. Bios update helpt ook niet. :X

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Steffy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:33:
Het geheugen lijkt een probleem te zijn. Als je zoals in het boekje staat het geheugen plaatst dan werkt het dus niet, je moet de geheugen reepjes beiden in dezelfde kleur bankjes stoppen anders loopt het zooitje niet, alleen draait het dan niet in Dual Channel :( En het geheugen weiger ook om op 400 Mhz te draaien. Bios update helpt ook niet. :X
Dit heb ik vanmiddag dus óók gehad, dat was ik vergeten te melden. Ik had trouwens Transcend Jetram en Twinmos modules, van elk twee stuks. Het wil alleen in single channel draaien, in twee dezelfde banken. :| Alle moederborden die ik tegen ben gekomen aten allemaal Jetram, behalve deze MSI. :/

De klant had niet zoveel verstand van computers, dus heb ik de gok maar gewaagd en in single channel laten staan. Nu heeft hij dus een Twinmos dual channel kit wat in single channel draait. :+

[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 08-06-2005 20:48 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Prutz0r schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:45:
[...]

Dit heb ik vanmiddag dus óók gehad, dat was ik vergeten te melden. Ik had trouwens Transcend Jetram en Twinmos modules, van elk twee stuks. Het wil alleen in single channel draaien, in twee dezelfde banken. :|

De klant had niet zoveel verstand van computers, dus heb ik de gok maar gewaagd en in single channel laten staan. Nu heeft hij dus een Twinmos dual channel kit wat in single channel draait. :+
:/ Ik heb Kingston geleend van iemand en wat ik zelf draai is OEM geheugen, wat btw op 220 draaide op mijn Athlon XP systeem dus het moet geen probleem zijn.

Wat ik ondertussen lees is dat verschillende mensen een bepaalde beta bios gebruiken die het probleem schijnt op te lossen, alleen vind ik nergens een link, iemand die misschien weet waar ik het vandaan kan halen want google biedt geen uitkomst :/

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik had ook nog getracht om het te laten werken met BIOS versie33, maar helaas.

Die bèta is trouwens wel interessant ja. :)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Prutz0r schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:51:
Ik had ook nog getracht om het te laten werken met BIOS versie33, maar helaas.

Die bèta is trouwens wel interessant ja. :)
|:( Ik kan de beta niet vinden, toch zitten er bergen luitjes om te zeiken, ik snap niet dat het nergens te vinden is want wat je er van leest in positief

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Steffy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:01:
[...]

|:( Ik kan de beta niet vinden, toch zitten er bergen luitjes om te zeiken, ik snap niet dat het nergens te vinden is want wat je er van leest in positief
Mail msi even? Meestal zijn ze wel bereid om een nieuwe (betá) bios te sturen via mail.

Overigens heb ik het zelf helemaal gehad met MSI moederborden en koop voortaan wel een ander merk :X

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Metal schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:06:
[...]

Mail msi even? Meestal zijn ze wel bereid om een nieuwe (betá) bios te sturen via mail.

Overigens heb ik het zelf helemaal gehad met MSI moederborden en koop voortaan wel een ander merk :X
Ik zal mailen, hoop dat ze wat sturen. Ik heb wel ergens iets gevonden van een beta bios alleen durf ik het niet aan, het forum is duits en ik kan het grootste deel wel lezen maar er staan ook dingen in waar ik nog nooit van gehoord heb, zal wel vaktermen zijn en dat ken ik niet. Ik hoop dat MSI dan wat stuurd want ik ga niet zomaar wat flashen.

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zou je de link even willen posten naar die Duitse site? Dan kan ik die BIOS gelijk even uitproberen. :)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Prutz0r schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:20:
Zou je de link even willen posten naar die Duitse site? Dan kan ik die BIOS gelijk even uitproberen. :)
Je moet je aanmelden voor het downloaden, kleine moeite denk ik. En sorry dat ik het niet durf te proberen, mijn kennis is ook maar beperkt en ben als de dood dat ik de boel straks verknoei dat ik als nog een andere mobo kan kopen en daar heb ik dus geen geld voor :P

PS eerste reactie staat ie in.

http://msi.designlab.info/thread.php?threadid=16897

Edit:

Het schijnt dus dat de echte versie van deze bios in mei al uit had moeten zijn 8)7 Ben bang dat dit mobo ondanks de positieve reviews geen goeie keuze is, support is tot nu toe slecht als je kijkt naar de vele negatieve reactie wat betreft de bios die Dual Channel voor veel gebruikers onmogelijk maakt :(

[ Voor 22% gewijzigd door Steffy op 09-06-2005 11:32 ]

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Steffy schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:26:
[...]
.....als je kijkt naar de vele negatieve reactie wat betreft de bios die Dual Channel voor veel gebruikers onmogelijk maakt :(
Tot voor een paar minuten geleden. Dual Channel werkt! _/-\o_

Download dus die bèta als je het nog niet gedaan hebt en flash 'm. Belangrijk is dat je de modules in DIMM2 en DIMM4 plaatst. :)

Zet Quick Boot wel aan, anders krijg je nadat de PCI device list en de andere zooi geladen is een melding met "Press ESC to boot".

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 09-06-2005 11:57 ]

• jeroenvanthoog
  • Laatst online: 07-11 15:58
De meest gemaakte fout bij Nforce borden is het verkeerd plaatsen van het geheugen. Het moet dus niet in de banken met dezelfde kleur zoals op een NEO2 zit, maar gewoon in de bank het dichtst bij de CPU en de bank er direct boven. Deze hebben een verschillende kleur. Alleen dan heb je DDR400 in dual channel. Soms werkt het ook wel anders maar bijna nooit. Ik heb hier 2 van die systemen staan met een NEO2, een 3000+ en een 3500+. Allebei zonder problemen, de ene met twinmos en de ander met corsair. De plaatsing in de goede banken is dus cruciaal. Staat ook in de manual trouwens...... ;)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Prutz0r schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:55:
[...]

Tot voor een paar minuten geleden. Dual Channel werkt! _/-\o_

Download dus die bèta als je het nog niet gedaan hebt en flash 'm. Belangrijk is dat je de modules in DIMM2 en DIMM4 plaatst. :)

Zet Quick Boot wel aan, anders krijg je nadat de PCI device list en de andere zooi geladen is een melding met "Press ESC to boot".
Jij hebt het gewone Mobo? de K8T Neo2 of de FIR versie?
Laat het nu net dat het probleem zijn bij veel mensen, als je een Venice core hebt slikt ie het niet als je ze volgens het boekje doet. Als je de modules in dezelfde kleur bankjes doet gaat het wel goed :X alleen SC

[ Voor 27% gewijzigd door Steffy op 09-06-2005 12:04 ]

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Steffy schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:02:
Jij hebt het gewone Mobo? de K8T Neo2 of de FIR versie?
De Neo2-F, niet de FIR. Zal het uitmaken?

• jeroenvanthoog
  • Laatst online: 07-11 15:58
Ik heb een K8N NEO2. Het probleem met dual channel is een combinatie van timings, en geheugen adressering. Probeer eens met je timings te spelen. Dus vooral de RAS to CAS. Die staat vaak te laag, en moet je verhogen. Dus timings handmatig vertragen, en geen SPD gebruiken. Dat wil vaak ook een hoop mogelijk maken, Wat dat verder betreft ben je een beetje overgeleverd aan je Proc en je dimms icm je Mobo. Ik heb met die K8N's ook een tijd liggen klooien om de zaak goed aan de praat te krijgen.

Trail and error it is. En dan is de Nforce nog makkelijker als VIA Misschien is de Switch naar een K8N een optie :D

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
jeroenvanthoog schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:08:
Ik heb een K8N NEO2. Het probleem met dual channel is een combinatie van timings, en geheugen adressering. Probeer eens met je timings te spelen. Dus vooral de RAS to CAS. Die staat vaak te laag, en moet je verhogen. Dus timings handmatig vertragen, en geen SPD gebruiken. Dat wil vaak ook een hoop mogelijk maken, Wat dat verder betreft ben je een beetje overgeleverd aan je Proc en je dimms icm je Mobo. Ik heb met die K8N's ook een tijd liggen klooien om de zaak goed aan de praat te krijgen.

Trail and error it is. En dan is de Nforce nog makkelijker als VIA Misschien is de Switch naar een K8N een optie :D
:( Het probleem is dat als ik het in Dual Channel zet, bankje 2 en 4 het systeem niet eens wil booten, je zet het ding aan en de fans draaien en thats it

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Steffy schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:13:
[...]

:( Het probleem is dat als ik het in Dual Channel zet, bankje 2 en 4 het systeem niet eens wil booten, je zet het ding aan en de fans draaien en thats it
Nou, waar wacht je nog op. Haal één DIMM er uit, zodat je kunt booten en flash die bèta erin. Daarna zal ie het wel doen in DIMM2 en DIMM4. :)

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 09-06-2005 12:15 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Ik zal zodra ik mijn eten op heb ff proberen, hopelijk is het nu straks goed :)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Gedaan en nu werkt het ding in ieder geval, toch geeft ie bij Sisoft nog steeds aan 1 kanaal. De snelheden zijn: 4580 en 4632. Niet echt geweldig :/

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Steffy schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:28:
Gedaan en nu werkt het ding in ieder geval, toch geeft ie bij Sisoft nog steeds aan 1 kanaal. De snelheden zijn: 4580 en 4632. Niet echt geweldig :/
Juist wel. De theoretische 6400MB haal je nooit zonder dik over te clocken. Wat voor score haal je met één reepje? Als je met één reepje ongeveer de helft van de score haalt, is dat je bewijs dat dual channel werkt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 09-06-2005 13:37 ]

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

hier ging iets mis

[ Voor 92% gewijzigd door PD2JK op 09-06-2005 13:37 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:13
Volgens mij is die score redelijk normaal in dual channel, welke timings?

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Timings zijn standaard. Maar dan zal het wel goed zitten.

:P Volgende punt, waar ik eerst nog kon overclocken lijken nu wel of alle opties gelocked zijn 8)7 Hij draaide vanmorgen met oude bios in plaats van 1,8 op 2,2 had er eerst geen meer werk van gemaakt maar nu draait op weer op 1,8 en je kunt veranderen wat je wilt maar de snelheid veranderd niks :/ blijft 1,8 terwijl je in de bios bv duidelijk in plaats 9x200 bv 10x200 insteld, heeft het geen effect

Iemand oplossing hiervoor?

[ Voor 18% gewijzigd door Steffy op 09-06-2005 15:34 ]

Pagina: 1