suse 9.2, ftp installatie wil niet goed gaan

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
heey,
ik heb sinds gister de asus wl-500g deluxe der staan, bevalt goed!! Nu hangen er op moment 2 pc's aan. De 2e pc (P2-400) wil ik dus suse 9.2 op installeren, m.b.v. ftp, maar dat gaat niet goed.

Het gaat goed totdat ie data in ram-disk laad. Als ie bij 100% is, krijg ik: "er is een fout opgetreden tijdens de installatie". Als ik de installatie dan weer probeer te starten dan werkt de dhcp request niet meer. Kan geen verbinding krijgen. Na herstart pc, wel weer verbinding maar uiteindelijk weer die eerstgenoemde foutmelding: "er is een fout opgetreden tijdens de installatie".

Nu gebruikt PC-2 de RTL8150 USB-LAN voor verbinding met de router en internet. In het verleden gebruikte ik die voor directe verbinding met internet voor pc1. Toen viel heel vaak de verbinding weg en moest de stekker van die USB-LAN adapter eruit gehaald worden, even wachten, er weer in... en dan deed internet weer.... Die heb ik toen vervangen voor een rtl8139C. Nu heb ik pas de rtl8139D gehaald voor pc2, maar die netwerkkaart bleek volledig incompatible met het P6B40-A4X mobo'tje. Die netwerkkaart had blijkbaar pci2.2 nodig........ vandaar dat ik dat usb-lan geval onder de stof heb weggehaald. :P

Iemand een idee waarom die foutmelding verschijnt en daarna de verbinding verdwijnt???
Een brakke USB-lan adapter??

P2, 400MHz
Tekram P6B40-A4X, rev 1.1
1*128MB + 2*256MB, (die 2 van 256 worden elk maar voor de helft herkend --> 2*128 ipv 2*256)
16MB ATI AGP videokaartje

[offtopic]iemand suggesties voor een 100Mbit lan-kaartje die compatible is met het genoemde mobo? (en compatible met suse 9.2 natuurlijk)[/offtopic]

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
heb nu een lan-kaartje van sitecom die WEL compatible is met pci1.1.
Maar nog steeds zelfde probleem. Ook als ik, ipv 9.2, suse9.1 probeer te installeren.... :
Raven schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:00:
Het gaat goed totdat ie data in ram-disk laad. Als ie bij 100% is, krijg ik: "er is een fout opgetreden tijdens de installatie". Als ik de installatie dan weer probeer te starten dan werkt de dhcp request niet meer. Kan geen verbinding krijgen. Na herstart pc, wel weer verbinding maar uiteindelijk weer die eerstgenoemde foutmelding: "er is een fout opgetreden tijdens de installatie".
mischien biossetting die problemen veroorzaakt??

[ Voor 68% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
ok, ff wat meer info:

ik kreeg een vermoeden dat 1 (of meer) van de 3 ram-modules de oorzaak waren, omdat de foutmelding meteen na het laden van data in de ramdisk komt....
Heb de modules 1 voor 1 en op alle mogelijke combinaties geprobeerd, helpt niet.
Heb ze ook door hg computers laten testen --> geen problemen gevonden.
Biosupdate helpt ook niet.

Iemand nog andere ideeëen?

Oscar Wilde