[Tvout] Svideo omzetten

Pagina: 1
Acties:

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:18

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
Ok, ik heb de tv-out FAQ gelezen, en ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn oude Thomson tv geen Svideo aan kan jammer genoeg.

Maar om nou een nieuwe tv te kopen voor tv-out vind ik iets teveel van het goede, dus is er geen andere manier om mijn zwart-wit beeld om te toveren in kleurenbeeld? Iets van een converter?

Snel even wat specs:
Videokaart: Geforce 5700 Go
TV: Thomson 6711
Ik maak gebruik van een SVHS->Scart kabel, die het op andere tv's gewoon wel perfekt doet.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Bedoel je zo iets?
Afbeeldingslocatie: http://www.darkplanets.com/images/shop/scartadapter_plus.jpg

Zo doe ik het tenminste... werkt uit de kunst :)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

nee, dan is het zwart wit
Kijk gerust in je videokaart doos, dan zie je een verloopstekkertje van svhs naar composiet...

google anyone :?

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Via een videorecorder kijken ljkt mij de enige oplossing. Die converter kastjes zorgen volgens mij alleen dat de aansluiting anders is, niet het signaal an sich

Mijn rig

Verwijderd

marko77 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:48:
Via een videorecorder kijken ljkt mij de enige oplossing. Die converter kastjes zorgen volgens mij alleen dat de aansluiting anders is, niet het signaal an sich
Nee, dus wel...

Afbeeldingslocatie: http://www.ultimateversand.de/images/productimages/K740192.jpg

Er zijn al zooooooooooooo veel topics over geweest. svhs is gewoon chr en lum gescheiden en met composiet niet.Met zo'n kabel bundel je hem. Dat is de reden dat de tv ook zwart wit is (alleen luminantie of chrominantie?) met zo'n kabel bundel je hem en denkt de tv dat het gewoon een comosiet signaal is.

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-08 21:38
Als je je verbinding zoals hieronder hebt aangesloten, en je videokaart goed hebt ingesteld, moet het op elke TV werken:

code:
1
2
3
4
5
S-Video     TV
1       V-in GND (18)
2       Red GND (13)
3       V-in (20)
4       Red (15)

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:18

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:50:
[...]

Nee, dus wel...

[afbeelding]

Er zijn al zooooooooooooo veel topics over geweest. svhs is gewoon chr en lum gescheiden en met composiet niet.Met zo'n kabel bundel je hem. Dat is de reden dat de tv ook zwart wit is (alleen luminantie of chrominantie?) met zo'n kabel bundel je hem en denkt de tv dat het gewoon een comosiet signaal is.
Kan je dat niet gewoon in de kabel zelf solderen? Dus even dat svhs stekkertje openmaken, en 2 draadjes verbinden?
Of zeg ik nu iets heel doms?

Verwijderd

Ach ja. Wat betaal je nou voor zo'n stekkertje. Ik had 2 jaar geleden ook zo'n probleem. Willekeurige videokaartfabrikant opgebeld (in dit geval Hercules) en kreeg er gratis eentje thuisgestuurd.

Maar in principe zou het moeten kunnen ja...
Pagina: 1