Ik ben net begonnen op school met delphi en ik zit met het volgende probleem. Ik heb een formulier met daarop een datagrid. De datagrid werkt perfect en haalt netjes de gegevens uit de velden van de database via de datasource. Ik wil wanneer ik een selectie maak in de datagrid, dat de mediaplayer een mp3 afspeelt waarvan het pad zich in de database bevindt. Ik probeer dus het volgende:
Dit werkt dus niet, hij zegt dat de file geen geldige executable is. Ik heb ook geprobeerd om de dmHouseMusic.dsTracksMetArtiest.TRACK_SAMPLE te koppelen aan een string en deze vervolgens te gebruiken bij de filename. Werkt ook niet.
Hoe kan ik die filename uit de database halen en dat hij deze tevens refresht bij elke selectie in de grid? Heb google en GOT al rond gezocht maar kan het antwoord niet vinden.
code:
1
2
3
4
5
6
| procedure TfrmTracksOverzicht.DBGrid1CellClick(Column: TColumn); begin inherited; Mediaplayer1.FileName:='dmHouseMusic.dsTracksMetArtiest.TRACK_SAMLPE'; Mediaplayer1.Open; end; |
Dit werkt dus niet, hij zegt dat de file geen geldige executable is. Ik heb ook geprobeerd om de dmHouseMusic.dsTracksMetArtiest.TRACK_SAMPLE te koppelen aan een string en deze vervolgens te gebruiken bij de filename. Werkt ook niet.
Hoe kan ik die filename uit de database halen en dat hij deze tevens refresht bij elke selectie in de grid? Heb google en GOT al rond gezocht maar kan het antwoord niet vinden.