[Delphi2005] Pad Database Field mee geven TMediaPlayer

Pagina: 1
Acties:

• chiels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik ben net begonnen op school met delphi en ik zit met het volgende probleem. Ik heb een formulier met daarop een datagrid. De datagrid werkt perfect en haalt netjes de gegevens uit de velden van de database via de datasource. Ik wil wanneer ik een selectie maak in de datagrid, dat de mediaplayer een mp3 afspeelt waarvan het pad zich in de database bevindt. Ik probeer dus het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
procedure TfrmTracksOverzicht.DBGrid1CellClick(Column: TColumn);
begin
  inherited;
Mediaplayer1.FileName:='dmHouseMusic.dsTracksMetArtiest.TRACK_SAMLPE';
Mediaplayer1.Open;
end;

Dit werkt dus niet, hij zegt dat de file geen geldige executable is. Ik heb ook geprobeerd om de dmHouseMusic.dsTracksMetArtiest.TRACK_SAMPLE te koppelen aan een string en deze vervolgens te gebruiken bij de filename. Werkt ook niet.

Hoe kan ik die filename uit de database halen en dat hij deze tevens refresht bij elke selectie in de grid? Heb google en GOT al rond gezocht maar kan het antwoord niet vinden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Haal die aanhalingstekens rond dmHouseMusic.dsTracksMetArtiest.TRACK_SAMLPE eens weg, en tik vervolgens SAMPLE eens zoals het hoort, dan zal het waarschijnlijk al een veel logischere meldingen geven. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• chiels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
Oops :) Hij komt met de volgende melding:

code:
1
[Error] tracksOverzichtWindow.pas(36): E2003 Undeclared identifier: 'TRACK_SAMPLE'

moet ik nog iets declareren? Track sample field moet hij toch kennen ivm datasource?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kan, hoeft niet. Kijk eens in de sourcecode van de unit waar je dsTracksMetArtiest hebt gedeclareerd. Dit soort foutmeldingen zou je toch vrij snel moeten kunnen oplossen. Tenminste, dat verwachten we hier stiekum wel van je ;)
(Zie ook P&W FAQ - De "quickstart")

[ Voor 29% gewijzigd door Creepy op 08-06-2005 16:50 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Ik neem aan dat je de inhoud van het database veld wilt hebben, niet het veld zelf. :)
Dan krijg je iets als dmHouseMusic.dsTracksMetArtiest.dataset['TRACK_SAMLPE']

Je moet in ieder geval je gegevens uit het veld halen in de dataset waar je datasource naar verwijst.