Toon posts:

[VISUAL BASIC] Printercheck

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn topic verplaatst en aangepast vanuit programming op verzoek van de moderator.
Dus bij deze

- "Hopelijk zit ik in de goede rubriek" :)
- Alles werkt tot zoverre...

Maar nu wil ik dat er gecontroleerd wordt dat als het script wordt gestart dat hij kijkt of de printers al bestaan, zodat hij dan het script niet hoeft uit te voeren.

Ik heb zelf geprobeerd om met "Wise Installation System" aan de slag te gaan om zo dus een ander script te proberen, lukte aardig, zonder vragen e.d. geheel automatisch maar dan nog moet de gebruiker gevraagd worden welke printer ze graag als Standaard willen gebruiken.. vandaar het visual basic..

Het probleem op zich is dat het script dus niet een tweede keer mag starten vandaar dat ik het met "Wise Installation System" heb geprobeerd (Dus het maken van een *.msi bestand en in de GPO toevoegen)

Dit is wat ik heb:

' SCRIPT TOEVOEGEN PRINERS BOVEN '

' In dit script worden de netwerkprinters toegekend aan de gebruiker, het script wordt gebruik in de logon van de user '
' Het is noodzakelijk om hierbij de printer op een server te plaatsen (De printserver) '

' Begin van script '
'
Wrap = Chr (13) + Chr(10)
' Eerste netwerkprinter, de "RICOH220". (BOVEN) '
Set objWSHNetwork = CreateObject("WScript.Network") 'create network object
strConnectString = "\\hermione\RICOH220"
strResult = objWSHNetwork.AddWindowsPrinterConnection(strConnectString)

' Tweede netwerkprinter, de "HPLJ4200n". (FACTURATIE) '
Set objWSHNetwork = CreateObject("WScript.Network") 'create network object
strConnectString = "\\hermione\Hplj4200n"
strResult = objWSHNetwork.AddWindowsPrinterConnection(strConnectString)

Vraagje = MsgBox("Kies JA als u de 'CANON IR5020I' 'Copier Onder' als standaard printer wilt." & Wrap & "" & Wrap & "Kies NEE als u de 'RICOH 220' 'Copier Boven' als u standaard printer wilt.", vbExclamation + vbYesNo, "Printers Toegevoegd")

If Vraagje = vbYes Then
MsgBox "De Canon IR5020I printer is als standaard printer ingesteld", vbInformation, "Ingesteld"
' Standaard printer gebruiken '
Dim objPrinterCanon
Set objPrinterCanon = CreateObject("WScript.Network")
objPrinterCanon.SetDefaultPrinter "IP_192.168.0.21"
' Einde van het Script '

Else
MsgBox "De Ricoh 220 printer is als standaard printer ingesteld", vbInformation, "Ingesteld"
' Standaard printer gebruiken '
Dim objPrinterRicoh
Set objPrinterRicoh = CreateObject("WScript.Network")
objPrinterRicoh.SetDefaultPrinter "\\hermione\ricoh220"
' Einde van het Script '
End If

Ik ben werkelijk ten einde raad en weet niet hoe ik dit in Visual Basic kan oplossen.. misschien kan iemand me helpen, een begin?

Graag hoor ik meer van jullie,

Groeten,

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft niets met Windows Operating Systems te maken - de techniek van programmeren hoe je checked of een programma al eens gedraait heeft (en dat is jouw eigenlijke vraag) is een vraag voor Programming & Webscripting, niet voor Windows Operating Systems :)

In Windows Operating Systems bespreken we de zaken van Windows zelf - jouw vraag is hoe je een bepaalde oplossing theoretisch benaderd en hoe je dat in code om kan en moet zetten - dat is dus Windows Operating Systems :)

Ik heb Creepy even op dit topic gewezne.

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 08-06-2005 16:54 ]

Dit topic is gesloten.