Dual monitor - 1 scherm roteren - welke kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:59

Asteroid9

General Failure

Topicstarter
Ik zoek een videokaart met dual display support (wat ze tegenwoordig allemaal hebben, OK)
Alleen moet ik dan 1 v/d schermen 90 graden kunnen roteren.

Nou zit die rotatie optie in veel kaarten (Matrox, Intel) maar is het meestal niet mogelijk om slechts 1 v/d 2 schermen te roteren.
Ik wil dus het main scherm gewoon laten staan, en het beeld v/d 2e monitor 90 graden kantelen.

Op het web wordt ik weinig wijzer, volgens de Matrox site ondersteunen alleen hun MMS modellen dit.
Helaas beginnen die pas bij 450 Euro, beetje overdreven.

Weet iemand welke kaarten dit nog meer ondersteunen?
Ik zal 2 keer analog TFT gebruiken, maar DVI uitgangen zijn ook geen bezwaar.
Het is voor documentverwerking, dus de graphische performance is niet zo belangrijk, de prijs in zekere mate wel... :)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Volgens mij ondersteunen alle (nieuwere) Ati kaarten dit.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

Topicstarter
Is er iemand met een nieuwere ATI kaart die dat kan bevestigen?
Beide schermen roteren lukt altijd wel, maar ik wil dus echt alleen het 2e scherm als extended desktop gebruiken en deze 90 graden roteren.

De prijs van een X700 of vergelijkbaar is best acceptabel, nou nog even zeker weten...

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Verwijderd

Net geprobeerd op een powercolor 9600pro. En dit gaat perfect!
Is het te draaien scherm een CRT? Ik heb dit hier met een 7jaar oude CRT geprobeerd. Deze dus ook op z'n kant leggen en dan scherm roteren zodat het terug recht staat, en de kwaliteit is merkbaar minder dan als ik hem normaal zet.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 16:30 ]

Verwijderd

Ik heb het net ff geprobeerd met m'n nvidia kaart (6600gt) en die draait maar 1 scherm.
Met wat instellen zou het dus moeten lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 16:31 ]

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 07:42
No Problemo hier met mijn GeForce 6200 TC. Zit gewoon in het nVidia-panel als mogelijkheid.

Darn, te laat

[ Voor 14% gewijzigd door paknaald op 08-06-2005 16:32 ]

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

Topicstarter
Nee, we gaan analoge 17" TFT schermen gebruiken.
Waarschijnlijk komen ze aan een zwenkarm waarbei de tweede standaard al 90 graden gekanteld is.

Dat zou dan hard meevallen, vreemd dat Matrox de optie domweg niet heeft op de iets goedkopere series.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ALs het toch alleen maar voor 2d is: neem d'r een simpel 2d kaartje naast waarvan je weet dat ie rotatie ondersteunt. Kun je je normale kaart gebruiken voor het betere werk :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Asteroid9 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:25:
Is er iemand met een nieuwere ATI kaart die dat kan bevestigen?
Beide schermen roteren lukt altijd wel, maar ik wil dus echt alleen het 2e scherm als extended desktop gebruiken en deze 90 graden roteren.

De prijs van een X700 of vergelijkbaar is best acceptabel, nou nog even zeker weten...
Werkt hier perfect op mijn Asus X700pro :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 20:06
Ook een nVidia Ti4400 doet dit prima op beide monitoren onafhankelijk

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

Topicstarter
OK, dan houd Matrox er dus een nogal vreemde opbouw op na!

Een 2e kaart plaatsen vind ik qua drivers en compatibiliteit niet zo'n aanrader, en een bundel nieuwe kaarten is niet bijster duur.
Bovendien hebben de workstations in kwestie nu allemaal standaard (meestal onboard) kaarten, dus die hoef ik voor de beeldkwaliteit ook niet in bedrijf te houden.

Zelf heb ik een Ti4200, nooit getest of die het kan (wie wil dat thuis dan ook) maar ik zal vanavond eens kijken.

De volgende uitdaging is dan om met zo'n dual monitor setup via Terminal Server applicaties op te starten.
Of de dual monitor setup dan goed bruikbaar is betwijfel ik, maar dat gaan we nog uitgebreid testen.

Bedankt zover! _/-\o_

Pagina: 1