[ASP.NET] Simpel CMS voor Databases

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel met een school project bezig en kom er echt voor geen meter meer uit.

We zitten in een projectgroep waarbij een website gemaakt moet worden voor een bedrijf dat spondoeken via een website online wil gaan laten bestellen. Nu hebben we een datbase in Acces, de bedoeling is iig dat het op school geprecenteerd kan worden (dus gewoon je db.mdb bestand in je map zetten en klaar). We moeten deze pagina in ASP.NET C# CODE schrijfen en hebben dus een OleDbConnection nodig naar het lokale database bestand.

De bedoeling is dat je via de pagina admin.aspx een menu krijgt waarin je de volgende dinge naar de database kan schrijven.

Nog veel meer dingen, maar als ik 2 objecten zoalsd breedte & hoogte snap kan ik de rest waarschijnlijk zelf wel.

Ter ilustratie nog:

Zelf heb ik niet gekozen voor ASP.NET & Acces DB, zelf werk ik met PHP & MySql daar had het me wss allang en breed gelukt... maar hier snap ik echt geen bal van, hopelijk kan iemand me opweg helpen.

[ Voor 81% gewijzigd door Fr0zenFlame op 08-06-2005 16:13 ]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:17
En wat is je probleem dan ?

Als je niet weet hoe je een database moet aanspreken in ADO.NET, dan moet je in de MSDN eens kijken naar OleDbConnection, OleDbCommand, etc....
Je kan ook eens zoeken naar een goeie tutorial op internet die handeld over ADO.NET

[ Voor 82% gewijzigd door whoami op 08-06-2005 16:08 ]

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En wat lukt er niet?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als iemand je op weg kan helpen is dat Google ;)
Hier zitten zat mensen met meer dan genoeg kennis, maar helaas zijn we geen afhaalchinees. Wat heb je zelf al geprobeerd? Als dit een schoolopdracht is; ben je dan in het diepe gepleurt of heb je les gehad?

:X Telefoontje tussendoor en je bent meteen spuit 121 :P

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 08-06-2005 16:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Ik heb MSDN hier op CD & de online versie bekeken, ook allerlei Turtorials...Het Invoeren, Updaten & verwijderen uit een Database in ASP lukt gewoon niet :(

Hopelijk kan iemadn een voorbeeld geven waarin je een pagina hebt zoals op dit voorbeld:

http://mythe.hncf.nl/files/help.jpg

Dus waarbije je een breedte maat kan toeveogen, editen & verwijderen aan de datbase... Dan kan ik waarschijnlijk het zelfde ook doen voor Hoogte, prijs, etc etc... Een soort van CMS voor je database dus.

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:15:
Als iemand je op weg kan helpen is dat Google ;)
Hier zitten zat mensen met meer dan genoeg kennis, maar helaas zijn we geen afhaalchinees. Wat heb je zelf al geprobeerd? Als dit een schoolopdracht is; ben je dan in het diepe gepleurt of heb je les gehad?

:X Telefoontje tussendoor en je bent meteen spuit 121 :P
Nou we hebben wel les ASP.NET gehad, maar dat is veder niet genoeg om zoeits te maken.. Veder moet ik grotendeels het ASP.NET gedeelte doen Bestel proces, DB CMS & de layout.. Terwijl ik juist mijn keuze naar PHP heb uit laten gaan, beetje krom maargoed nu moet het dus wel in ASP.NET.

Veder heb ik overal gezocht, me boek, Google, School, ASP help pagina's , MSDN database door zocht.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:17
Tja, sorry, maar als jij niet zegt wat je zelf al geprobeerd hebt, en wat er precies niet lukt, dan kunnen we je ook niet echt helpen.
Zoals het er nu staat, komt het bij mij een beetje over dat je geen zin hebt om zelf iets bij te leren, en dat iemand anders ff snel een voorbeeldje maakt zodat je de rest min of meer kunt copy/pasten.

Sorry, maar daar doen we niet aan; daar is p&w niet voor bedoeld.
Ik kan moeilijk geloven dat 'niets lukt', als je al een paar tutorials bekeken hebt; er zijn er zat te vinden op internet.

https://fgheysels.github.io/

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fr0zenFlame schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:16:
Hopelijk kan iemadn een voorbeeld geven waarin je een pagina hebt zoals op dit voorbeld:
Een voorbeeld? Zodat je het zelf niet meer hoeft te maken? Zo werkt het hier dus niet he? ;)

Je moet hier prima meer dan genoeg informatie over kunnen vinden op Google ([google=asp.net ado tutorial]), of bijvoorbeeld op W3Schools, onder andere hier en hier. Als het je daar echt niet mee lukt, dan kun je overwegen om een goed boek te kopen en door te lezen. :)

Hoe dan ook, hier in Programming & Webscripting verwachten we van onze gebruikers dat ze zich de basis van een taal/systeem zelf eigen kunnen maken. Daarom doe ik je topic op slot. :)

edit:
Ok, schrap die laatste zin maar, whoami was me voor. :( :P

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 08-06-2005 16:23 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.