Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Antivir Guard start niet automatisch

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 15:19
Ik krijg sindskort m'n virusscanner niet meer automatisch opgestart. Het gaat hier om Antivir Personal Edition (Classic).

Het icoontje verschijnt wel onderin de taakbalk, maar het paraplu-tje blijft gesloten. (Als Anitivir Guard actief is gaat het paraplutje open). Enige manier op dit moment om hem op te starten is via de configuratie van Antivir "load Antivir Guard on start" aan te vinken.

Als ik nu save config doe, blijkt bij een volgende start van WindowsXP het programma toch weer uitgeschakeld te staan. Dit schiet dus niet echt op zo.

Ik heb het programma al verwijderd en opnieuw geinstalled, draai met de laatste versie van Antivir, WindowsXP SP 2 met alle updates. Deze fout heb ik alleen op m'n AMD 64 systeem, op m'n 2e pc (een AMD XP) draait het gewoon zoals het hoort.

Iemand die dit bekend voorkomt, of enig idee om dit op te lossen ?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

Ik heb geen oplossing voor je, maar een keer in de zovel tijd flikt 'ie me dat (gebruik antivir al 2 jaar) :(
Meestal is het bij de volgende update weer opgelost...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 15:19
Nou ja dat hoop ik dan maar, krijg het nog steeds niet voorelkaar, zal wel een bug in de software zijn dan.

Ik heb mn systeem inmiddels div malen gescanned op virussen/trojans etc, niets gevonden. Meen eens gelezen te hebben over trojans die antivirus software kunnen uitschakelen.

Probeer nog wel wat verder, iemand nog suggesties heeft hoor het graag ;)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Bij m'n vriendin update dat icoontje ook niet altijd goed, maar vaak blijkt de service dan toch te draaien ;) Kijk dus even naar "net start" of onder services.msc, of de service daadwerkelijk draait of niet.

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Kan het soms te maken hebben met de Engelse website (www.free-av.com) waar AntiVir z'n updates vandaan haalt? Want die ligt er heel vaak uit de laatste tijd...

Zo werk ik nog altijd met de oude AntiVir Personal Edition (met de rode paraplu-icoon) en krijg ik bij iedere nieuwe automatische update-poging van AntiVir een "AntiVir Notifier"-scherm voor m'n neus waarop melding wordt gemaakt van de nieuwe Classic-versie. Maar aangezien www.free-av.com er vrijwel continu uitligt, is het mij nog niet gelukt om de rode paraplu te vervangen door een blauwe (ook de Duitse Classic-versie via www.free-av.de/personal/de/avwinsfx.exe werkt niet, die ligt ook steeds plat).

[ Voor 6% gewijzigd door Thexder op 13-06-2005 10:08 ]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ook de nieuwste versie (6.31.x.x) heeft nog een rood parapluutje hoor ;) Hieraan is niets bijzonders veranderd, dr staat enkel "classic" in de titelbalk.

Op de duitse server staat trouwens ook gewoon de engelse versie, zie http://www.free-av.de/personal/en/avwinsfx.exe (creatief, non?).

Al lijkt nu zelfs de Duitse mirror dood te zijn, iritant is dat toch :Z

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Caesartje schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:41:
Ook de nieuwste versie (6.31.x.x) heeft nog een rood parapluutje hoor ;) Hieraan is niets bijzonders veranderd, dr staat enkel "classic" in de titelbalk.

Op de duitse server staat trouwens ook gewoon de engelse versie, zie http://www.free-av.de/personal/en/avwinsfx.exe (creatief, non?).

Al lijkt nu zelfs de Duitse mirror dood te zijn, iritant is dat toch :Z
Het feit dat je de Engelse Classic·versie van de Duitse server kunt downloaden en dat www.free-av.com en www.free-av.de nu weer gewoon bereikbaar (lijken te) zijn, doet mij vermoeden dat beide taal·versies op één en dezelfde server staan, want waarom immers zouden anders beide 'sites' steeds tegelijk uitvallen?

[ Voor 21% gewijzigd door Thexder op 14-06-2005 01:39 ]

Pagina: 1