Toon posts:

[VISUAL BASIC] advanced scripting

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem hier in een bedrijfsnetwerk.
Ik wil graag printers toevoegen d.m.v. een Visual Basic Script bestand (*.vbs)

Dit is wat ik heb:

' SCRIPT TOEVOEGEN PRINERS BOVEN '

' In dit script worden de netwerkprinters toegekend aan de gebruiker, het script wordt gebruik in de logon van de user '
' Het is noodzakelijk om hierbij de printer op een server te plaatsen (De printserver) '

' Begin van script '
'
Wrap = Chr (13) + Chr(10)
' Eerste netwerkprinter, de "RICOH220". (BOVEN) '
Set objWSHNetwork = CreateObject("WScript.Network") 'create network object
strConnectString = "\\hermione\RICOH220"
strResult = objWSHNetwork.AddWindowsPrinterConnection(strConnectString)

' Tweede netwerkprinter, de "HPLJ4200n". (FACTURATIE) '
Set objWSHNetwork = CreateObject("WScript.Network") 'create network object
strConnectString = "\\hermione\Hplj4200n"
strResult = objWSHNetwork.AddWindowsPrinterConnection(strConnectString)

Vraagje = MsgBox("Kies JA als u de 'CANON IR5020I' 'Copier Onder' als standaard printer wilt." & Wrap & "" & Wrap & "Kies NEE als u de 'RICOH 220' 'Copier Boven' als u standaard printer wilt.", vbExclamation + vbYesNo, "Printers Toegevoegd")

If Vraagje = vbYes Then
MsgBox "De Canon IR5020I printer is als standaard printer ingesteld", vbInformation, "Ingesteld"
' Standaard printer gebruiken '
Dim objPrinterCanon
Set objPrinterCanon = CreateObject("WScript.Network")
objPrinterCanon.SetDefaultPrinter "IP_192.168.0.21"
' Einde van het Script '

Else
MsgBox "De Ricoh 220 printer is als standaard printer ingesteld", vbInformation, "Ingesteld"
' Standaard printer gebruiken '
Dim objPrinterRicoh
Set objPrinterRicoh = CreateObject("WScript.Network")
objPrinterRicoh.SetDefaultPrinter "\\hermione\ricoh220"
' Einde van het Script '
End If

Maar nu wil ik dat er gecontroleerd wordt dat als het script wordt gestart dat hij kijkt of de printers al bestaan, zodat hij dan het script niet hoeft uit te voeren.

Graag hoor ik meer van jullie,

Groeten,

Verwijderd

Topicstarter
btw,
- "Hopelijk zit ik in de goede rubriek" :)
- Alles werkt tot zoverre... Beste mensen,

Maar nu wil ik dus dat er gecontroleerd wordt dat als het script wordt gestart dat hij kijkt of de printers al bestaan, zodat hij dan het script niet hoeft uit te voeren. Maar weet echt niet hoe of wat ik hiervoor moet doen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ok, prima. En wat heb je zelf al geprobreerd? Wat lukte daar niet mee?
We gaan er hier vanuit dat je eerst zelf actief aan de slag gaat om een oplossing te zoeken. Dit mist nu geheel in je topicstart.
Zou je je topicstart willen aanpassen met de extra informatie? Zie ook P&W FAQ - De "quickstart" voor hoe we een topicstart graag zouden willen zien.

En op je tweede bericht:
- "Hopelijk" doen we hier niet aan ;) Je kan prima zelf controleren of je goed zit. WOS zou waarschijnlijk een iets betere categorie zijn.
- Twee posts onder elkaar is overbodig. Als je hier in het vervolg de "edit" knop voor zou willen gebruiken dan graag :)

Edit:
Ik ga je topic toch op slot doen. Zoals je ziet mist er nogal het 1 en ander. Daarnaast is het geen "advanced" scripting en zegt je topictitel helemaal niks over je probleem. Zie ook *** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! ***

[ Voor 45% gewijzigd door Creepy op 08-06-2005 16:19 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.