op zoek naar nieuwe ATX kast zonder PSU

Pagina: 1
Acties:

• Furbey306
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-01-2023
Na 2 jaar trouwe dienst is het tijd om mijn sufgrijze standaard ATX Norrod kast te vervangen voor een nieuwe ATX behuizing, zonder PSU.

Vereisten:
  • ATX miditower zonder PSU, kleur: zwart. Heb zelf een Tagan TG 380W voeding.
  • Redelijk stil, qua voeding ben ik er al een stuk op vooruit gegaan. Verder een Zalman CPU cooler erop zitten.
  • Zo min mogelijk stof, m'n huidige ATX loopt continue vol.
  • Frontpaneel met usb aansluitingen.
  • Strak design, paar ledjes voorop prima, maar niet te veel opsmuk.
  • Richtprijs: +/- 45 euri. Destijds rond 50 euri voor die voeding betaald zodoende. En daarnaast heb ik niet overdreven veel in te bouwen, zie specs.
Niet vereist, maar wel handig:
  • monteersysteem zonder schroeven voor PCI, AGP en drives.
Wat moet erin:Na het bekijken vd pricewatch en enkele topics/reviews kom ik uit op de volgende keuzes:
  • Antec Solution SLK3000B
  • Cooler Master Centurion 1 CAC-T01
  • CoolerMaster Centurion 5 CAC-T05
Vragen:
  • Zijn er meer mensen met goede/slechte ervaringen wat betreft het “drive mounting mechanism” en de “screw-free AGP and PCI card retention mechanism” vd CM 5?
  • Andere suggesties dan bovengenoemde?
  • In de reviews lees ik knutselproblemen met inschroeven etc. bij de CM 1. Ervaringen? Komt Antec dan beter uit de verf?

"I find your lack of faith disturbing"

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:11
CoolerMaster Centurion 5 CAC-T05

heb deze kast zelf, ook zonder voeding gekocht. echt heerlijke kast goed metaal en ook het HD rek werkt goed.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:01

Barrycade

Through the...

De Coolermaster 1 (zilver) bevalt mij prima, welliswaar geen monteersysteem, gewoon HD's enzo vastschroeven. Maar als je systeem niet wekelijks uit elkaar haalt is dat in mijn ogen ook niet zo'n probleem.

Er worden genoeg schoefjes in alle soorten bijgeleverd. kast gaat snel open door de bovendeksel eraf te schuiven (zit vast met 1 "duimschroef") en daarna zijn de zijpanelen makkelijk te verwijderen.

Ik heb zelf een Tagan 480W PSU en die past prima.

Ook geen warmte problemen met een AMD A64 3000+, maar ik heb de bijgeleverde fan in de voorkant het zwijgen opgelegd. (HERRIE) en in plaats daarvan een stille Zalman fan in de achterkant gemonteerd. Hierdoor wordt de frisse wind van de voorkant naar achter gezogen.

Van de aansluitingen aan de voorkant gebruik ik alleen de USB's en die doen het prima. Op de audio aansluiting aan de voorkant heb ik problemen met de mic in. Maar dat kan ook aan mijn moederbord liggen.

Al met al een prima kast en een lekker strak uiterlijk.

• Furbey306
kippy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:49:
CoolerMaster Centurion 5 CAC-T05

heb deze kast zelf, ook zonder voeding gekocht. echt heerlijke kast goed metaal en ook het HD rek werkt goed.
Wat heb je er zoal inhangen? Kan ik een beetje vergelijken. Ik weet nog dat ik erg liep te klooien met het vastschroeven van m'n Asus mobo, ding zit nu met een paar schroeven vast (wel voldoende uiteraard). In de review http://www.hexus.net/cont...JRD03NjgmdXJsX3BhZ2U9MQ== wordt er als minpunt genoemd dat er "no removable motherboard tray" is. Last van gehad (wat het ook mag zijn)? Heb je 'm ook in 't zwart?

• Furbey306
littlejoannes schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:05:
Ook geen warmte problemen met een AMD A64 3000+, maar ik heb de bijgeleverde fan in de voorkant het zwijgen opgelegd. (HERRIE) en in plaats daarvan een stille Zalman fan in de achterkant gemonteerd. Hierdoor wordt de frisse wind van de voorkant naar achter gezogen.
Zit er standaard 1 case fan bij?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:01

Barrycade

Through the...

Furbey306 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:24[/message]:
[...]

Zit er standaard 1 case fan bij?
Ja eentje die aan de voorkant is gemonteerd. Aan de achterkant is er nog ruimte om een extra fan te plaatsen.

Ik vond de bijgeleverde fan nogal luidruchtig. Ik weet niet of ze 'm ondertussen door een stiller exemplaar hebben vervangen.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:11
Furbey306 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:06:
[...]

Wat heb je er zoal inhangen? Kan ik een beetje vergelijken. Ik weet nog dat ik erg liep te klooien met het vastschroeven van m'n Asus mobo, ding zit nu met een paar schroeven vast (wel voldoende uiteraard). In de review http://www.hexus.net/cont...JRD03NjgmdXJsX3BhZ2U9MQ== wordt er als minpunt genoemd dat er "no removable motherboard tray" is. Last van gehad (wat het ook mag zijn)? Heb je 'm ook in 't zwart?
heb er 4HD's en 3 DVD-rom/brander in hangen. Asus Nforce-3 soced 754 Mobo, zalman 7000 ALCU en een radion 9800Pro. en heb ruimte zat. En uiteraard de zwarte :P. ding koeld heel goed met het raster wat er op zit. en er zit 1 12Cm fan in.

Dat het mobo tray er niet uit kan vind ik niet erg. Dit houd in dat je het mobo met backplate en pci/agp kaaarten er niet in een geheel uit kan halen.
Pagina: 1