Toon posts:

[java] JSF vs XML-RPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je ziet dikwijls vergelijkingen staan tussen de verschillende frameworks die voor het J2EE platform beschikbaar zijn. Meestal is dat Struts vs JSF vs Spring vs Tapestry, etc.

Wat ik echter nog nooit ben tegengekomen is een vergelijking van JSF vs XML-RPC. Wij gaan binnenkort een grote nieuwe J2EE app bouwen. Ik zelf wilde graag JSF gaan gebruiken, maar 2 andere teamgenoten willen de J2EE applicatie liever in (met) XMLRPC bouwen.

Heeft hier iemand ervaringen met beide technologieen en kan kort opsommen wat de voor en nadelen zijn als je deze twee rechtstreeks met elkaar vergelijkt?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die twee technieken hoeven elkaar niet uit te sluiten. Een discussie over welke nu beter is is in dat opzicht een beetje onlogisch. JSF gaat over het laagje van buisness logic naar gebruiker terwijl XMLRPC een mogelijke koppeling is tussen alle andere lagen. Ik ben daarom erg benieuwd op wat voor manier je ze in zou willen zetten en dus met elkaar zou willen vergelijken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Is dat geen appels met peren vergelijken?
JSF = een weblayer iets.
En XML-RPC is voor remoting.

Verwijderd

Topicstarter
Alarmnummer schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:44:
Is dat geen appels met peren vergelijken?
JSF = een weblayer iets.
En XML-RPC is voor remoting.
Vind ik zelf ook. JSF is een java techniek, een MVC framework dat zich voornamelijk op de view richt, terwijl XML-RPC voorzover ik weet een client-side techniek is zodat de browser zonder een page refresh te doen kan communiceren met de server.

Helaas denken mijn teamgenoten daar iets anders over. Die zetten JSF en XML-RPC wel direct tegenoverelkaar. Aan mij dus om met argumenten te komen om ze te overtuigen. :(

Voorzover ik trouwens snel heb kunnen zien, lijkt me dat JSF en XML-RPC juist niet compatible met elkaar zijn, omdat de JSF life-cycle niet met die van XML-RPC overeenkomt. Wel lijkt me het mogelijk om dezelfde applicatie gewoon pages te hebben die JSF wel en niet gebruiken. Diegene die het niet gebruiken kunnen dan XML-RPC toepassen. Dit wordt mischien alleen een beetje lastig als je een top en bottom include hebt die JSF gebruiken.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:55:
Vind ik zelf ook. JSF is een java techniek, een MVC framework dat zich voornamelijk op de view richt, terwijl XML-RPC voorzover ik weet een client-side techniek is zodat de browser zonder een page refresh te doen kan communiceren met de server.
XML RPC is een manier en remote calls te doen via XML over HTTP. Dat is iets volslagen anders dan JSF. Als je een gui gaat bouwen benje een knap man als je dit voor elkaar krijgt via XML-RPC. Als je remoting nodig bent dan ben je een knap man als je dit voor elkaar krijgt via JSF
Helaas denken mijn teamgenoten daar iets anders over. Die zetten JSF en XML-RPC wel direct tegenoverelkaar. Aan mij dus om met argumenten te komen om ze te overtuigen. :(
Hmm tja.. dit is wel vrij triest. Het is echt appels met peren vergelijken.

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10-2024
Helaas denken mijn teamgenoten daar iets anders over. Die zetten JSF en XML-RPC wel direct tegenoverelkaar. Aan mij dus om met argumenten te komen om ze te overtuigen.
Laat je teamgenoten maar eens met argumenten komen. Ik ben er erg benieuwd naar, want op het eerste gezicht slaat een vergelijking tussen JSF en XML-RPC nergens op.

De enige relatie die ik me kan voorstellen is AJAX, wat je vaak ook vanuit web via XML-RPC communiceert. Er zijn ook JSF libraries waarmee dit kan. Het blijven echter ook als je AJAX erbij haalt twee volslagen verschillende technieken.
Pagina: 1