[azureus] netwerk eruit

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Deze vraag heb ik wel eens voorbij zien komen maar ik hebz elf er geen antwoord op kunnen vinden :$
mijn internet verbinding ligt eruit als ik een tijdje met Azureus download.
Hier mee bedoel ik dat het grootste deel van de tijd niet kan surfen, maar ook heel soms weer wel. Nu kan ik ook al niet meer op MSN maar internetradio (winamp) doet het nog gewoon wel en IRC ook. Tevens gaat de download ook lekker door (begrensd op ca. 80% van praktische max. speed).
Ik heb wel eens aan Belkin gevraagd (mijn router) hoe en wat, die zeiden dat ik op mijn modem (alcatel 510) wel PPP_OE moest draaien en dat ik dan de MTU op 1400 moest zetten, en ik dan zonder problemen kon.
Maar ik heb helemaal geen PPP_OE maar PPP_OA.

ps: door het probleem word dus internet in het hele huis ontoegankelijk. Dus het ligt imo wel aan de router of de momem..

Wat moet ik nou instellen om de zooi wel te kunnen runnen?
Ik heb btw. HccNet ADSL Lite (1600/512)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 19:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk eens of je in Azureus kunt instellen dat hij niet te veel verbindingen openhoudt. Of gewoon je upload speed niet te hoog zetten, zijn allemaal standaard dingetjes die in veel topics al zijn teruggekomen, maar die jij schijnbaar niet hebt gevonden?
Routers (en dan met name de niet al te dure) gaan over hun nek van bittorent en dergelijke doordat er heel veel verbindingen worden opgezet. Daarnaast heeft het stevig uploaden ook nogal een negaiteve invloed.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 17:07
Ha, ik heb dus ook ongeveer hetzelfde, na een tijdje gaat het surfen naar pagina's ontzettend traag, als het al werkt tenminste!

Nou heb ik er wel een theorie over maar of het zo is weet ik niet.
Ik denk dat het iets te maken heeft met het aantal connecties dat Azureus open gooit om bestanden binnen te halen. Soms zit je wel van 15 gebruikers te downloaden en als je dan 5 bestanden binnen haalt zit je al snel op 75 connecties (alleen voor downloaden), daar komt nog bij dat azureaus constant nieuwe gebruikers afzoekt naar het bestand dat je aan het downloaden bent.
Met als resultaat dat je brouwser er niet meer tussen kan komen.

Ik hoop dat iemand het huiste antwoord en een oplossing weet, anders staat je computer er maar een beetje als een zombie bij tijdens het downloaden.

This message was deleted

• Ewald !
  • Niet online
en de rest van de computer op het netwerk ;)

het is inderdaad lastig replyen op deze manier, maar ik wil ff mijn download aan houden anders moet hij straks weer connecten en dat kost ook weer zoveel tijd.
Die theorie klopt inderdaad wel (denk ik)
Maar hoe weet ik hoe hoog ik de connecties kan zetten en toch nog een lekker snelheidje te hebben en heeft ook niets te maken met de max. uitgaande connecties (standaard op iets van 10 ofzo).

En Belkin is toch niet zo'n slecht merk? Toen ik het kocht, kocht ik het meer om de levenslange garantie. Dan is het haast wel voor 100% vertrouwen, niet nadekend dat er zulke problemen op konden komen..

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:55

Miezie

Niet te moeilijk doen...

hmm, je kan volgens mij in Azureus het maximum aantal connections opgeven wat je in totaal aangaat. op een 1600 lijntje bij HCCnet denk ik dat 50 wel je absolute limiet is. Als je wat speelt met je connections zou je wel resultaat kunnen boeken denk ik.

Draait trouwens je modem in routing of bridge modus? Want als hij staat te routen heeft je Belkin niets er verder mee te maken en kan je modem de bottleneck vormen imho

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Ewald !
  • Niet online
minze schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:53:
hmm, je kan volgens mij in Azureus het maximum aantal connections opgeven wat je in totaal aangaat. op een 1600 lijntje bij HCCnet denk ik dat 50 wel je absolute limiet is. Als je wat speelt met je connections zou je wel resultaat kunnen boeken denk ik.

Draait trouwens je modem in routing of bridge modus? Want als hij staat te routen heeft je Belkin niets er verder mee te maken en kan je modem de bottleneck vormen imho
ik kan nu niet kijken, omdat mijn modem niet toegankelijk is via http/telnet ,maar mn router wel. (daarom denk ik ook dat daar het probleem in zit)
Ik weer dus niet waar ik op draai, omdat ik er niet in kan komen . Maar ik draai standaard op wat kpn je aan heeft geraden met installatie.
Ik heb dus de SpeedTouch Alcatel 510i. De 1 poorts modem. (maar deze is volgens mij identiek aan de 4ports). Ik heb de std. gateway op 10.0.0.150 (WAN) staan, en mn router loopt alles te routen.
UPNP staat uit op de modem en in Azureus, ,maar maakt volgens mij geen verschil...

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 17:07
Dan denk ik dat het bij mij aan m'n modem ligt, heb de poort waar azureus op communiceerd ge-forward van de router naar de PC. Dan gaat het downloaden wel lekker snel maar het modem wordt toch tot zijn nokkie gevuld met informatie.

Sagem 906 op 2048/1024 lijntje

This message was deleted

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:55

Miezie

Niet te moeilijk doen...

brutalbasterd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:05:
Dan denk ik dat het bij mij aan m'n modem ligt, heb de poort waar azureus op communiceerd ge-forward van de router naar de PC. Dan gaat het downloaden wel lekker snel maar het modem wordt toch tot zijn nokkie gevuld met informatie.

Sagem 906 op 2048/1024 lijntje
Het modem vervult bij jou blijkbaar een bridgefunctie.. Dan zou het niet uit moeten maken lijkt me, maar zoveel weet ik er ook weer niet van :)

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Ewald !
  • Niet online
minze schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:15:
[...]

Het modem vervult bij jou blijkbaar een bridgefunctie.. Dan zou het niet uit moeten maken lijkt me, maar zoveel weet ik er ook weer niet van :)
en bij mij dan 8)7

• Ewald !
  • Niet online
ik heb wat geprobeerd met Easy Setup , en op bridged te zetten, maar dan werkte internet niet meer..
(easysetup ipv CD, want dan moet ik mijn wan in een route poort van mn router drukken anders ziet mijn wlan het modem niet zeg maar)

Misschien moet ik wat toevoegen aan de routing table?
En misschien is het moeilijk omdat mijn router op 192.168.2 zit en mijn modem op 10.0.0 ?

• Ewald !
  • Niet online
Ewald ! schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:46:
ik heb wat geprobeerd met Easy Setup , en op bridged te zetten, maar dan werkte internet niet meer..
(easysetup ipv CD, want dan moet ik mijn wan in een route poort van mn router drukken anders ziet mijn wlan het modem niet zeg maar)

Misschien moet ik wat toevoegen aan de routing table?
En misschien is het moeilijk omdat mijn router op 192.168.2 zit en mijn modem op 10.0.0 ?
kick

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Als je hem op bridge zet moet je je router ook op PPP zetten he, die moet dan namelijk met een username/password verbinding gaan maken met je speedtouch

mijn T.net systeemspecspagina

• Ewald !
  • Niet online
RRX schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:54:
[...]

Als je hem op bridge zet moet je je router ook op PPP zetten he, die moet dan namelijk met een username/password verbinding gaan maken met je speedtouch
wachtwoord van adsl? of één wachtwoord van de modem ? :)

edit: ik weet het al, van adsl :p
maar waar moet ik het beste de mtu op zetten, (ik kan alleen uit PPPoE kiezen) 1454 wordt aangeraden door router, maar via belkin is mij verteld dat ik em op 1400 moest zetten (vanwege het zelfde probleem)

[ Voor 28% gewijzigd door Ewald ! op 20-06-2005 17:29 ]

Pagina: 1