Ik heb hier een sheet waarmee ik wekelijks de schijfruimte van een stel servers bij hou. Dit werkt allemaal met percentages en totalen die dmv formules worden berekend (totaal - in gebruik = vrije ruimte, gebruik is zoveel % van totaal etc) Nu wil ik van het gebruikte percentage een top 5 maken in schijfgebruik. Ik wil een overzicht hebben van de servers die meer dan 70% van de schijfruimte in gebruik hebben. Nu is dat overzicht wel van een kolom te maken met de formule
Eventueel zou het nog handig zijn om een 3e kolom hierbij te maken met de partitie of mapnaam al hoeft dit niet per se. Heeft iemand hier een ideetje voor? Ik zou zo 123 niks weten
code:
maar dan heb ik alleen de waardes. Deze formule kan ik op 70/75/80% enz zetten. Nu wil ik de servernamen hierbij zien te krijgen dus dat ik een overzicht als dit krijg;1
| =MAX(kolom:kolom) |
code:
1
2
3
4
| naam | percentage in gebruik ( >70%) server x | 71,4% server x | 72.5% |
Eventueel zou het nog handig zijn om een 3e kolom hierbij te maken met de partitie of mapnaam al hoeft dit niet per se. Heeft iemand hier een ideetje voor? Ik zou zo 123 niks weten
Whoop!