Netwerk share problemen

Pagina: 1
Acties:

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-04 15:02

Denga

The riding never stops....

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, ik heb 2 computers met hierop respectievelijk windows XP Pro en Win 95.

Deze comuters krijg ik wel gedeeld dus met internet en bestanden als ik het zo instel dat ie de ip´s zelf mag kiezen.
Nu komt het, de computers werken met een vast ip adres aangezien anders het kassa registratie systeem ACA er niet eer op werkt, ik ben dus verplicht om hun instellingen te behouden.
Met deze instellingen zien de beide computers elkaar wel in Mijn Netwerklocaties maar maar krijg ik de melding:

\\pc2 is niet toegangkelijk. U heeft mogelijk niet de juiste machtigingen over deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsgemachtigingen hebt.

Kan netwerkpad niet vinden.

De verdere gegevens zijn:

PC 1
code:
1
2
3
IP 10.104.36.200
subnet 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.138

PC 2
code:
1
2
3
IP 10.104.36.241
subnet 255.255.255.0
Gateway 10.104.36.1

Roep nu niet dat ik deze instellingen moet wijzigen in andere waarden want dit kan dus niet aangezien het ACA systeem dan niet meer werkt. Heb hierover al contact gehad met ACA

Never eat yellow snow...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

\\pc2 is niet toegangkelijk. U heeft mogelijk niet de juiste machtigingen over deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsgemachtigingen hebt.
Misschien moet je het eens in de machtigingen zoeken ?

edit:

IP adressen zijn prima, daar zit het probleem niet in.

[ Voor 46% gewijzigd door lier op 08-06-2005 14:15 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-04 15:02

Denga

The riding never stops....

Topicstarter
Waar kan ik deze machtigingen instellen? Want zou het misschien komen door de verschillende Gateways?
Het gaat er ook niet eens zo zeer om dar ik files kan sharen maar dat er op PC 2 internet komt, en dat werkt dus niet met deze instellingen...

Never eat yellow snow...