[printer probleem] afwisselend dikgedrukte regel

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Recentelijk heb ik de pc van een kennis voorzien van windows XP. Ook staat office 2003 op het systeem. Het betreft een printer van HP (Deskjet 9xx serie, ik dacht 935c). Het probleem is dat bij het afdrukken van een word-document, de eerste regel normaal wordt afgedrukt, de tweede regel vet wordt afgedruk en de derde regel weer normaal, etc.
De driver die er wordt gebruikt is de standaard driver die bij windows XP geleverd zat. Voor de her-installatie (voorheen windows 2000), was dit probleem er niet.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Zou dit gewoon een driver-probleem zijn?

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
korte aanvulling: het is een HP 950C

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Nog een aanvulling. Dit is de chat met iemand van HP support. (die kerel heet toevallig ook Dennis):
Dennis: Goedemiddag, welkom bij HP Chat ondersteuning. Ik ben Dennis, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Dennis B: Dennis en dennis?
Dennis B: even kort maar krachtig: recentelijk bij een kennis de computer voorzien van windows XP (incl sp2) en office 2003. HP 950C doet nu echter "vreemd". Laat mij dit beter uitleggen:
Dennis B: de eerste tekstregel (printen van een word document) wordt 'normaal' afgedrukt. De volgende regel VET gedrukt, de derde weer normaal, de vierde weer VET etc.
Dennis: Is er al iets geprobeerd om dit probleem te verhelpen?
Dennis B: standaard windows xp driver reeds vervangen door driver van www.hp.nl, maar nog steeds hetzelfde euvel
Dennis B: ik zou naast de driver niet weten waar te zoeken.... (moet er even bij zeggen dat ik nu niet op locatie ben bij de printer)
Dennis B: heb jij toevallig een idee/tip?
Dennis: Het kan zijn dat het in het begin met het standaard stuurprogramma mis is gegaan, wat we dan moeten proberen is alle sleutels die verwijzen naar dit stuurprogramma te verwijderen uit het register, zou u dus willen aanraden even contact op te nemen op het moment dat u bij de printer in de buurt bent.
Dennis B: de driver op de site van hp dateert uit 2001. Dus dat is ook de driver die bij windows XP ingebrepen zit. Ik verwacht eigenlijk dat de registersteutels hier weinig mee te maken hebben......
Dennis B: het is een standaard installatie, waarop geen enkele ander printer heeft gezeten, alleen de hp 950c
Dennis B: ik dacht misschien aan een hardware defect, maar het gekke is dat het voorheen prima werkte... dat zou dus toeval zijn.....
Dennis: De driver van HP zal altijd afwijken van de standaard driver, anders wordt er geen driver op de pagina geplaatst. Ook als het wel de driver is zal dit het enige zijn wat we kunnen uitvoeren aangezien er bij de installatie dus toch iets mis gegaan zal zijn.
Dennis B: maar het is dus geen probleem wat vaker voorkomt of waar een 'standaard' oplossing voor is?
Dennis: Helaas niet nee, dit is niet iets wat vaker voorkomt.
Dennis B: dan weet ik voorlopig voldoende. Dank u wel voor de moeite!
Dennis: Graag gedaan en een prettige dag verder. Als u verder geen vragen heeft kunt u de verbinding verbreken met de knop in de rechter bovenhoek.
Dennis B: uiteraard :)
Beetje rare reacties en lijkt mij dat dat eigenlijk geen F*CK met registersteutels te maken heeft. Maar goed, misschien het proberen waard.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Als het een driver probleem is (makkelijk te testen: sluit de printer op een andere computer aan), dan zou het best nog kunnen ook. HP installeerd niet alleen driver bestandjes maar vaak ook een hoop gare software :X Probeer in de veilige modus eens de drivers weg te mikken (vanuit apparaatbeheer) en dan de boel in de normale modus weer te installeren. En vergeet de eventuele software niet te verwijderen via configuratiescherm > software.

[ Voor 25% gewijzigd door breinonline op 08-06-2005 17:46 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini