Toon posts:

Windows XP harddisk herkenning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De computer van een kennis van mij wil niet meer opstarten(ook niet in veilige modus), er staat windows 98 op. Ik zit een recovery disk bij om alles weer bij het oude te krijgen, het nadeel is dat hij dan al zijn fotos kwijt is.

Nu heb ik de harde schijf er even uitgehaald en aan mijn eigen computer met Windows XP gehangen. Die ziet de schijf wel maar als ik hem wil bekijken zegt hij dat de schijf niet geformatteerd is.

Nou heb ik een aantal data recovery programma's gedownload om toch de schijf te kunnen lezen, dit werkt alleen de gerecoverde bestanden zijn allemaal beschadigd, maar volgens mij staan ze toch echt nog wel goed op die harde schijf.

Wie weet een manier om toch de bestanden goed ervan af te krijgen, of de harde schijf onder windows xp te herkennen, oh ja harde schijf is FAT32 en mijn eigen HD NTFS

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De kunst is gewoon om zoveel mogelijk recoveryprogramma's te proberen. Hier is helaas geen sluitend/eenduidig antwoord op te geven. De FAQ is hier compleet over: OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug? :)

Tip: probeer het eens met Knoppix.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 08-06-2005 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:27:
De kunst is gewoon om zoveel mogelijk recoveryprogramma's te proberen. Hier is helaas geen sluitend/eenduidig antwoord op te geven. De FAQ is hier compleet over: OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug? :)
Maar de harde schijf is helemaal niet stuk verder, de harde schijf werkt verder nog gewoon, alleen windows 98 wil niet opstarten. Ik had eigenlijk gewoon verwacht dat ik hem onder XP wel kon benaderen maar dat lukt dus niet.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:28:
[...]

Maar de harde schijf is helemaal niet stuk verder, de harde schijf werkt verder nog gewoon, alleen windows 98 wil niet opstarten. Ik had eigenlijk gewoon verwacht dat ik hem onder XP wel kon benaderen maar dat lukt dus niet.
Als XP al aangeeft dat de schijf niet geformatteerd is, heb je al een probleem. Als je met recoveryprogramma's slechts delen van de data terug kan halen heb je een probleem.

En weetje welk? ;) Je harde schijf is waarschijnlijk fysiek stuk, waardoor de oorspronkelijke Win98 ook niet meer kan opstarten. In de FAQ van dit forum staat nog wel het e.e.a. hoe je je schijf kan testen en kan controleren of deze werkelijk fysiek stuk is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:34

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
lijkt nog het meest op kapotte filetables:

[google=file table recovery]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.