[Flash] Dynamische text krijgt enters

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik ben momenteel bezig met een Flash filmpje.waarin data wordt opgehaald vanuit een MySQL database. Op zich werkt het allemaal perfect, alleen ware het niet dat de text die opgehaald wordt vanuit de database extra enters meekrijgt door Flash.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/flash1.png

in de database staat het gewoon zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/flash2.png

Wat ik al geprobeerd heb is de properties van de textbox te zetten op Multiline of Multiline no wrap. Daarnaast ook geprobeerd: render text als html. Helpt allemaal niet. Ook de database veranderen naar longtext of andere encodings heeft geen zin. Ik kon hier en op macromedia niets vinden hierover. Iemand een suggestie ?

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
ff een subtiel kickje....

Ik heb het deels al opgelost door de line spacing op -6 te zetten, maar dat is behoorlijke ranzige oplossing, dus ben toch op zoek naar een 'nette' oplossing hiervoor.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:18
Welke property van de textbox gebruik je om tekst te getten en setten?

Als je een trace() doet van de (database-)tekst net voordat je deze in de textbox zet, heeft deze dan ook al de extra enters?
Of verschijnen de extra enters pas nadat je de text ophaalt uit de textbox?

Verwijderd

Canard schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:42:
Welke property van de textbox gebruik je om tekst te getten en setten?

Als je een trace() doet van de (database-)tekst net voordat je deze in de textbox zet, heeft deze dan ook al de extra enters?
Of verschijnen de extra enters pas nadat je de text ophaalt uit de textbox?
Lijkt me vrij lastig aangezien je alleen kan tracen vanuit Flash...

Haal je de query op via een PHP script of wat? als je het script alleen probeert kan je kijken of die extra enters daar al ontstaan.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dat heeft te maken met dat een server er extra enters aan toevoegt (carriage returns en new lines) denk ik; althans ik had daar een keer ook zoiets mee, probeer eens:

code:
1
2
3
4
5
function parse(string) {
    escapestring = escape(string)
    teststring = escapestring.split('%0D%0A').join('%0D');
    return(unescape(teststring))
}

en dan als string je text invoeren

Stoer; Marduq

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:16:
[...]

Lijkt me vrij lastig aangezien je alleen kan tracen vanuit Flash...

Haal je de query op via een PHP script of wat? als je het script alleen probeert kan je kijken of die extra enters daar al ontstaan.
Ik kan niet uit zijn verhaal opmaken dat DoRRoN niet vanuit de Flash IDE werkt, en daarbij, als je de Flash Debug Player installeert, kun je toch trace-output zien als je vanuit de browser werkt.
Pagina: 1