Toon posts:

compaq nc3163 verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een COMPAQ ML330 met daarop Windows 2000 Server + Exchange 2000 en SQL 2000.

Gebruikers hebben het probleem dat ze na verloop van tijd de server niet meer kunnen bereiken.
Dus ik kijk in de event viewer en zie daar:

EVENT ID 5; N100
Adapter HP NC3163 Fast Ethernet NIC: Adapter Link Up

Heel simpel betekend dit alleen dat de adapter weer gewoon verbinding heeft. Maar de netwerkkabel is er nooit uitgehaald. Misschien een slechte kabel of iets dergelijks denk ik dan.
Echter, deze melding gebeurd exact elke dag om 12:02 PM. De DNS server registreerd OPEENS een heleboel foutmeldingen en Exchange loopt vast. Een complete reboot van de server lost alles weer op tot de volgende dag 12:02 PM.

Weet iemand hoe dit komt?

Verwijderd

PSP 7.30 geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb ik nog niet gedaan!

Wat kan ik met dit pakket doen? Ik heb geen ervaring met compaq software. Ben meer bezig met NEC servers.

Verwijderd

Proliant support pack is een set van alle drivers en beheer-tools die op zo ongeveer alle compaq/hp servers werken. Deze zijn ook onderling gecertificeerd. Het is voor compaq/hp servers altijd aan te raden om deze te installeren.

Verwijderd

Te vroeg op verstuur gedrukt....

Je moet hiervoor wel even microsoft SNMP installeren en in ieder geval een READ ONLY string erin zetten. Als je dat hebt gedaan en PSP 7.30 hebt geinstalleerd kan je ook de "system management homepage" gebruiken; http://servernaam:2381 Hierin kan je al je hardware met status zien en diagnostics uitvoeren.

En oh ja, je moet PSP eerst configureren (zie setup.exe) maar dit kan door bij alles yes, next, default of finish te kiezen

Verwijderd

Topicstarter
Is er voor die lokale website een standaard loginnaam en wachtwoord. Deze heb ik niet zelf ingesteld.

Verwijderd

je kan hiermee gewoon met je windows (admin) account inloggen; domein\user pass
Pagina: 1