Toon posts:

Seagate Barracuda 7200.7 sloom en kraakt tijdens oa branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goeidendag,

Toen ik vanmorgen 2 dvd's wilde branden kraakte m'n hdd heel erg en tikte af en toe.
het branden ging nog maar met 0.8 speed, halverwege het brandproces stopte m'n hdd met kraken en ging de snelheid omhoog tot ongeveer 8.3 speed.
Ook het herstellen van bestanden met par2 bestanden gaat soms sloom met gekraak (rond de 140mb/s) en soms zonder gekraak met de normale snelheid (480mb/s).
Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn? Of weet iemand nog een goed programma om je hdd na te kijken?

Het gaat om de volgende hdd: seagate ST3120022A Barracuda 7200.7 120022 (120 GB, 7200RPM, ultra-ata100)
De dvd's heb ik gebrand met alcohol 120%
Dvd brander: NEC nd-3540A
Windows xp pro. sp2

BVD

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 15:36 ]

Verwijderd

Blijft de hd constant doordraaien of hoor je hem ook nog af en toe opeens terug opspinnen?

Verwijderd

Topicstarter
Blijft gelukkig nog wel constanct doordraaien, alleen snelhied neemt enorm af en tegelijk neem het gekraak toe..

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hoe oud is de schijf, kan hij op zijn?

http://www.seagate.com/support/seatools/ programma's van seagate zelf, eenvoudig te vinden wanneer je naar hun website was gegaan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Rotte plek misschien die toch na 4 / 5 proberen te beschrijven is? Probeer es een checkdisk of norton systemworks

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Heel gauw actie ondernemen, dat voel je zelf toch ook wel aan zeker?

Kijk eens naar HDD Regenerator. Geloof het of niet, maar ik heb er laatst 2 schijven met bad sectors mee kunnen fixen. Heel simpel klein tooltje, maar als het werkt ben je wel mooi geholpen. Het zegt de magnetische velden op slechte stukken opnieuw op te bouwen, ik denk eigenlijk dat het gewoon sectoren toewijst uit de daarvoor beschikbare 'reserve-pool'.

Voor de rest een tool om na te gaan of er een probleem is heb je niet nodig, dat heb je namelijk door te luisteren al vastgesteld. Maak zowiezo zo snel mogelijk een backup!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties, ik zal deze programmas eens gaan proberen..kijken of ze wat vinden...alleen jammr dat ik hdd generator vorige week heb verwijderd:(

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
als je die netjes gekocht hebt kan je vast een nieuwe versie gemaild krijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan_ schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:19:
als je die netjes gekocht hebt kan je vast een nieuwe versie gemaild krijgen ;)
zo netjes ben ik niet ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Draait je hdd nog wel in ata modus?

Verwijderd

Topicstarter
draait nog wel in ata modus,

ik heb net op http://www.seagate.com/support/seatools/ dat programme gedownload en uitgevoerd.
de test vind een critical structure error (er staat ook nog: 'MBR Rel Addr Mismatch 1', ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft).

heb al op google gezocht meer dat leverd weinig op

btw, schijf is opgedeeld in 3 partities (alle3 FAT32), de 3de partitie (van 90 gig) geeft deze error.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 15:33 ]

Verwijderd

Rare geluiden + afname snelheid = vrijwel zeker kapotte schijf.

Als het eigen diagnoseprogramma van Seagate een of andere 'critical error' aangeeft dan kun je er wel veilig van uitgaan dat die schijf terugmoet. Dus via de site checken met het serienummer of hij binnen de garantie valt, en zodra je een RMA-nummer hebt aangevraagd opsturen.

Verwijderd

Topicstarter
valt zeker binnen de garantie (heb 3 jaar garantie van medion)
dat wordt dan m'n 3de hdd al..vorige ging ook al kaputt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:05:
valt zeker binnen de garantie (heb 3 jaar garantie van medion)
dat wordt dan m'n 3de hdd al..vorige ging ook al kaputt
Bij sommige mensen vraag ik me toch echt af wat ze met hun PC uitspoken :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1