Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
- Logo
- Aangepaste animatie 'vergroten/verkleinen'
- Beginnen na vorige (dus met start van de dia)
- Aangepaste animatie 'diagonaal omlaag rechts'
- Beginnen met vorige
Nu worden er twee animaties tegelijk op hetzelfde object uitgevoerd. Kwestie van een beetje sleutelen en uitproberen zodat ze alletwee mooi tegelijk beginnen en eindigen (vooral eindigen is lastig).
Uiteraard kan je er ook verschillende animaties op loslaten, totdat je bereikt heb wat je wil
Getest in PP 2003.
Edit: voor de leut ook getest in PP XP, werkt ook.
Nog een opmerking over compatabiliteit met lagere versies: geen idee of het met lagere versies ook werkt. Moet je testen, maar sta dus niet voor verrassingen als je staat te presenteren op een ander systeem.
Ow en met vba? wtf... kan dat ook?
[ Voor 17% gewijzigd door Motrax op 08-06-2005 14:24 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| A = 1
bla:
A = A - 0.02
With ActiveWindow.Selection.ShapeRange
.ScaleWidth A, msoFalse, msoScaleFromTopLeft
.ScaleHeight A, msoFalse, msoScaleFromTopLeft
End With
If A >= 0.9 Then
GoTo bla
End If |
even heel lelijk geporgrameerd. maar het werkt, moet de animatie nu alleen nog vertragen.....
Daardoor kan ik ook niet zien of de grootte nou ongeveer klopt met de grootte die het logo krijgt op de volgende sheets. Is er geen animatie waarbij ik gewoon op kan geven dat het logo van punt x met afmetingen y naar punt p met afmetingen q moet?
En hoe kom ik in een VB script pagina voor zo'n animatie? Proggen kan ik wel
[ Voor 30% gewijzigd door Kaastosti op 08-06-2005 14:44 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
En dat de animatie onder eindigd: ook geen oplossing voor, tenzij je een ingwikkelde work-a-round wil:
- Direct na afloop na een volgende sheet waar het logo er wel juist op staat
- Of direct na afloop van de animatie een nieuw logo op de juiste plaats laten verschijnen.
Edit: overigens, ik weet niet of je dit weet: objecten in PP kan je met ctrl+pijltjes met hele kleine stapjes verplaatsen, mocht dat nodig zijn (ivm plaatsing logo).
[ Voor 11% gewijzigd door Motrax op 08-06-2005 14:49 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Het gebruik van 2 animaties tegelijkertijd heb ik uitgebreid met nog ééntje, zodat het logo nu verkleint, verplaatst en een fade-out doet naar de linker bovenhoek. Daarna komen die twee balken in beeld, waarna het logo in kleine vorm een fade-id met vergroting doet op de plaats waar ik 't wil hebben. Resultaat is dan iets ander als geplanned, maar nog steeds mooi
In ieder geval bedankt voor de informatie, door het zoeken in de goede richting heb ik in ieder geval weer een paar leuke functies van powerpoint gevonden.