[Diskette] Windows leest diskette niet en wil 'n format

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04
Heren,

Een vriendin van me heeft een diskette met daarop veel schoolwerk. Deze diskette werkt in principe goed maar nadat er op een andere computer een word file bij op is geschreven vraagt windows bij het aanroepen van deze diskette of je hem wilt formateren.

Voor zover mijn filesystem kennis rijkt snapt windows op zo'n moment niet wat voor een filesystem er op de diskette staat.

Hebben jullie enig idee hoe de data van zo'n diskette is te redden? Zijn hier onder windows tools voor of is het verstandig hem met een Linux pc te bekijken?

Wat is wijsheid?

Dank alvast,

Verwijderd

De beste methode is om de diskette even bij iemand anders te proberen. Dan wellicht op een andere diskette zetten of even naar jezelf mailen. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt, vorige week nog met een diskette van mn vriendin, in mijn laptop werkte hij probleemloos. Sommige floppydrives doen gewoon erg snel moeilijk.

Even het schuifje opendoen en kijken of er mischien stof oid op zit wil ook wel eens helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 12:41 ]

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 09:53

T-8one

take it easy, take a sisi

Je zou scandisk even op de diskette af kunnen sturen en de diskette daarna kunnen defragmenteren, het heeft bij mij wel eens geholpen.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P